מעצבים ומחדשים את הבית

מעצבים ומחדשים את הבית

מעצבים ומחדשים את הבית
תוכן שיווקי בשיתוף INCA | קרדיט לתמונה: FREEPIK

עיצוב הבית הוא חלק מהחיים של כולנו, אנו רוצים לשדרג את הקיים, להתחדש, האופנות משתנות וגם הזמנים ונסיבות החיים. יש כאלה שנוטים לעצב מחדש או לשדרג את העיצוב הקיים לעיתים קרובות יותר, ואחרים עושים זאת לעיתים רחוקות, מחכים לרגע הנכון, לזמן פנוי יותר או לרגע שבו הילדים יגדלו ויצאו מהבית. כל אחד וסיבותיו, אבל עיצוב הבית או חלק ממנו נעשה כל הזמן, והוא גורם לנו תחושה של התחדשות ושל הגשמת חלום.

המטבח – מרכז ההתרחשות של הבית

המטבח המודרני הוא הרבה יותר ממקום הכנת הארוחות והאכילה. המטבח המעוצב הפך להיות גדול בהרבה מזה שהיה בעבר, מרווח יותר, פתוח יותר ובולט באופן משמעותי. המטבח הוא מקום ההתכנסות של בני הבית, יש בו מכשירי חשמל שונים ורבים והוא חלק חשוב בבחירת העיצוב. ארונות המטבח צריכים להיות פרקטיים, נוחים, להכיל הרבה מאוד ציוד, להתאים לצבעי החלל ולסגנון הנבחר. ישנם חומרים וצבעים רבים של ארונות, ואם חלל המטבח אינו גדול, ארונות בצבעים בהירים ייתנו תחושה של מרחב. יש להתייחס לגודל משטח העבודה, כך שיתאים לצרכים של ההתנהלות השוטפת, לכמות האנשים בבית, לשגרת הבישולים והניקיון. מטבחים מודרניים מכילים מוצרי חשמל רבים כמו תנור, מיקרוגל, כיריים, מכונת קפה ועוד. בעת עיצוב המטבח, יש צורך לתכנן את מיקום המוצרים, כך שיהיו נוחים לשימוש עבור בני הבית. אם אתם אוהבים לאכול במטבח, רצוי לתכנן דלפק או אי גדול מספיק אשר ישמש את המשפחה. ולבסוף – חשוב להשקיע מחשבה על עיצוב תאורת המטבח כך שתהיה פונקציונלית לאזור משטח העבודה וגם תאורה ממוקדת באזור הישיבה.

עיצוב הסלון – חלל האירוח של הבית 

הסלון הוא החלל המרכזי והגדול שאותו רואים מיד עם הכניסה אל הבית. בסלון מתרכזים בני המשפחה לצפייה בטלוויזיה, לאירוח או להתכרבלות נעימה ביחד. ספות לסלון הן הרהיט המרכזי והפונקציונלי ביותר, ובבחירתו חשוב לקחת בחשבון לא רק את הצבעים, אלא גם את סוג החומר, הצורה, הנוחות, הגודל ביחס לכמות המשתמשים, גיל הילדים אם יש, בעלי החיים בבית ועוד. אחרי בחירת ריהוט הישיבה, אפשר להתאים לסגנון את המזנון, השולחן ואביזרים נוספים שיכולים לשדרג את החלל כמו שטיח, וילונות, עציצים, תמונות, חפצי אומנות ותאורה.

משדרגים את חדרי הילדים

חדרי הילדים הם האזור בבית שאותו נוטים לשנות בתדירות גדולה יותר מאשר את שאר חדרי הבית בשל הצרכים המשתנים של גיל הילדים. בכל משפחה עולים צרכים ייחודיים שמקורם באורח החיים ובמבנה הבית. הילדים גדלים, והריהוט של חדרי ילדים קטנים מצריך שינוי ועדכון כדי שיתאים לצורכי ההווה, עם ראייה לעתיד. צבעים ועיצוב של בנות עשוי להיות שונה מהעיצוב של בנים, וכמובן יש שוני בין חדר של נערה מתבגרת לזה של בחור צעיר. חדר של פעוט מצריך חלל גדול יותר למשחק, וחדר של ילדים גדולים יותר מצריך פינת עבודה ולמידה נוחה, מקום למחשב ושאר מכשירי החשמל הנדרשים. יש לשים לב לנוחות, לבטיחות ולמקומות אחסון לציוד, למשחקים ולבגדים. עיצוב חדרי ילדים מתייחס לגיל הילדים כמו גם למינם, לצרכים שלהם ולסגנון האהוב עליהם. ריהוט מתאים, פינות עבודה, תאורה מתאימה, צבעי הקירות, טאפטים, וילונות ושטיחים – כל אלה נבחרים כך שיתאימו לסגנון הבית, לבחירת הילדים, לתחביבים שלהם, לגודל החלל וכמובן לטווח המחירים שאתם מקצים לעיצוב.

מעצבים מחדש את חדרי הרחצה

חדרי אמבטיה הם כר נרחב לעיצוב של צבעים, נוחות ופריטים שיכולים להפוך את חדר הרחצה למסוגנן כמו במלון מפנק. אפשר להחליף חיפוי קירות, ריצוף, להוסיף מקלחון, להחליף את הארונות באמבטיה, לשדרג את הכלים הסניטריים, אבל אפשר גם להסתפק בשינויים קטנים יותר של עיצוב בלי הוצאה כספית גדולה, כמו החלפת ידיות הארונות, צביעת הקירות, שינוי התאורה, החלפת ברזים, הכנסת מדפי עץ, מראות, עציצים ועוד. מומלץ לבחור בצבעים רכים ומרגיעים, להתאים את גוון המגבות לצבעי החלל ולהוסיף אקססוריז כמו כלים לסבון, מתקן למברשות השיניים, מעמד לנייר הטואלט, כך שהם יהפכו את המקלחת שלכם לנעימה ומפנקת. אם אינכם מעוניינים להחליף את ארון המקלחת, אפשר לצבוע אותו בגוון שייתן מראה חדש לחדר, אך חשוב שהצבע יהיה מתאים לחדר שבו קיימת לחות גבוהה.

לפני שפונים לתכנון העיצוב, הנה כמה טיפים חשובים:

*החליטו מראש על מסגרת התקציב המיועד לעיצוב, כיוון שקל מאוד להיסחף עם כל המוצרים היפים והחדשים שמקשים על הבחירה ולהגיע להוצאה גדולה בהרבה מזו שתכננתם.

*החליטו מראש האם אתם בוחרים בעצמכם את העיצוב והפריטים או פונים למעצב מקצועי שיעזור לכם בבחירה, אך כמובן שתהיה לכך השפעה על התקציב המיועד.

*אם אתם פונים לאיש מקצוע, כדאי לקחת הצעת מחיר ממספר אנשים וכמובן המלצות, כך תוכלו לדעת שבחרתם מתוך מגוון את מה שמתאים לכם.

*הקפידו להחליט על זמן לסיום העבודה, כך תוכלו להתאים את עצמכם ואת איש המקצוע שאותו בחרתם ולא להיגרר לזמן ארוך מהצפוי.

עוד מרחבי הרשת

>
s