מהו תפקידו של עורך דין מע"מ?

מהו תפקידו של עורך דין מע"מ?

מהו תפקידו של עורך דין
תוכן שיווקי בשיתוף INCA | קרדיט לתמונה: FREEPIK

ההתמודדות מול רשויות המס במדינה עשויות להיות מורכבת במקרים מסוימים. במקרים אלה, יתכן כי יידרש ליווי משפטי מקצועי מטעמו של עורך דין המתמחה בתחום המע"מ. למעשה, תפקידו של עורך דין מע"מ בפרט הוא ללוות מיוצגים החשודים או אשר מואשמים בעבירות מע"מ. במאמר זה נבין מהן עבירות המע"מ האפשריות, מהו תפקידו של עורך הדין המתמחה במע"מ ומדוע חשוב להיעזר בשירותיו.

מהן עבירות המע"מ הנפוצות ביותר?

במקרה בו עולה כנגדכם חשד לביצוע עבירת מע"מ, תזומנו לחקירה רשמית. עורך דין מע"מ הוא האדם הראשון עמו מומלץ ליצור קשר מיד עם הזימון לחקירה. נהוג לחלק את עבירות המע"מ לשתי קבוצות עיקריות – עבירות טכניות ועבירות מהותיות.

עבירות מע"מ מהותיות הן עבירות חמורות אשר בוצעו מתוך כוונה פלילית. עבירות אלה יכולות קשורות בהעלמת מס או הימנעות מתשלום מס. במקרים אלה הענישה עבור העבירות תהיה חמורה והיא עשויה להביא לעד כשבע שנות מאסר.

לעומת עבירות מע"מ מהותיות, עבירות מע"מ טכניות הן עבירות אשר לא נעשו בזדון. מאחר ועבירות אלה לא נעשו מתוך כוונה פלילית הענישה בגינן חמורה פחות. באמצעות הייצוג הנכון של עורך דין מע"מ ניתן להגיע להסדרים אל מול הרשות כדי להימנע מענישה חמורה כמו מאסר.

מהו תפקידו של עורך מע"מ?

עורך דין מע"מ הוא עורך דין אשר מתמחה בחוקי המע"מ לעומקם ולרוחבם. לכן, יש לו את היכולת לגשר ביעילות בין מיוצגיו לבין מערכת רשויות המס. עורך הדין יעמוד לרשותכם מרגע הזימון לחקירה או במקרים בהם מתעוררת בעיה כלשהי אל מול המע"מ.

מתי חשוב לפנות לעורך דין מע"מ?

מומלץ לפנות לעורך דין מע"מ מיד עם קבלת הזימון לחקירה, כדי שתהיה לעורך הדין האפשרות לאסוף בשמכם את כל החומרים החיוניים עבור ההגנה. חווית החקירה במע"מ עשויה להיות מלחיצה, אך עם הידיעה שישנו עורך דין מיומן ומנוסה אשר מייצג אתכם, תוכלו לגשת לתהליך עם בהירות גדולה הרבה יותר. ייצוג מקצועי יוכל לסייע לכם להגיע לתוצאות החיוביות ביותר, בהתאם לסיטואציה.

כיצד תבחרו עורך דין מע"מ?

כדי שתוכלו לבחור את עורך דין המע"מ הטוב ביותר, חשוב שתבצעו את בחירתכם מתוך בחינה של מספר שיקולים חשובים. ראשית, חשוב שתבדקו את רמת הניסיון של עורך הדין. עורך דין אשר ליווה מיוצגים רבים בהצלחה ומכיר את חוק המע"מ בצורה מעמיקה, יוכל לייצג אתכם במקצועיות גדולה יותר. לניסיון ישנו ערך רב בייצוג אל מול המע"מ, שכן ליווי לקוחות בחקירה דורש הבנה מעמיקה וממשית של המערכת.

כמו כן, הבחירה של עורך דין מע"מ צריכה להיעשות גם בבחינת המוניטין המקצועי. כיום, ניתן לקבל גישה רבה לביקורות מטעמם של מיוצגים קודמים, אשר יוכלו להעיד על רמתו המקצועית של עורך הדין. מוניטין גבוה יעיד על מקצועיות ומסירות ללקוחות.

שיקול נוסף אותו יש לבחון הוא מיקום משרדו של עורך הדין. מאחר וזימון החקירה הוא לרוב אינו אירוע אותו ניתן לחזות מראש, חשוב שתבחרו בעורך דין אשר יוכל להיות זמן לכם, אשר עמו תוכלו להיפגש בהקדם. לצד זאת, חשוב שתוכלו לחוש בנוח בתקשורת עם המייצג שלכם, כדי שתוכלו לעבור את התהליך בתחושת ביטחון גדולה ככל הניתן. באמצעות בחינה של כלל המשתנים תוכלו לדעת שאתם עושים את הבחירה הטובה ביותר, כאשר מדובר בייצוג משפטי מול מע"מ.

עוד מרחבי הרשת

>
s