מהם ציפויי שיניים – כל מה שרציתם לדעת

מהם ציפויי שיניים – כל מה שרציתם לדעת

מהם ציפויי שיניים
תוכן שיווקי בשיתוף INCA | קרדיט לתמונה: FREEPIK

ציפויי שיניים הפכו להליך דנטלי קוסמטי פופולרי עבור מי שמעוניין לשדרג את החיוך שלו. שכבות הציפוי העדינות הללו אשר יכולות להיות עשויות מחומרים כמו חרסינה או קומפוזיט, מותאמים אישית לכל מטופל ומטופל. באמצעות שיטה זו ניתן להסתיר ליקויים שונים בשיניים וליצור חיוך בוהק ומושלם. במאמר זה נחקור את כל מה שכדאי לדעת על ציפויי השיניים, כולל יתרונותיהם, אילו סוגי ציפויים שונים ישנם ומהו תהליך הטיפול.

מהם ציפויי שיניים?

ציפויי שיניים הם עלים דקים ומותאמים אישית אשר מכסים את השכבה הקדמית של השיניים. ציפוי שיניים משפר את מראה החיוך וכך הוא משדרג את המראה הכללי. לרוב, נהוג להשתמש בציפויים לתיקון של פגמים דנטליים שונים.

אחד מהליקויים אותם נועדו הציפויים להסתיר הוא שינויי צבע. במקרים בהם על השיניים ישנם כתמים או פגמי צבע אשר אינם מגיבים לתהליכי הלבנה, ניתן להסתיר את הליקוי באמצעות הציפוי. כמו כן, הציפוי יכול להסתיר גם סדקים או שברים מינוריים בשן. בנוסף, ניתן להיעזר בציפויים כדי לגשר על רווחים בין שיניים או כדי לתקן שיניים לא ישרות. לבסוף, הציפוי יכול לסייע במקרים של שיניים בעלות מבנה יוצא דופן, כדי ליצור אחידות בין כל השיניים.

אילו סוגי ציפויים ישנם

בשוק ישנם אפשרויות ציפוי רבות, כאשר האפשרויות נבדלות זו מזו בעמידות, בעלות וגם לעיתים בשיטת הטיפול. אחד מסוגי הציפויים הנפוצים ביותר הוא ציפוי החרסינה. ציפוי זה עשוי מחומר עמיד במיוחד, המחקה בהצלחה רבה את המראה הטבעי של השן. עלי החרסינה הדקים מודבקים לחלק הקדמי של השן. לרוב, כדי להתקין את ציפוי החרסינה יש צורך בשני טיפולים שונים, עבור יצירת התבנית של הציפוי וההתקנה הסופית.

סוג ציפוי נוסף אותו כדאי להכיר הוא ציפוי הקומפוזיט. ציפוי זה עשוי למעשה משרף מרוכב. זהו חומר רך אשר מיושם על השיניים ומותאם במהלך הטיפול לצורת השן. לרוב, ניתן להתקין את הציפוי במהלך טיפול אחד בלבד. העלות של אפשרות זו לרוב תהיה יותר נוחה מציפוי החרסינה. יחד עם זאת, ציפויים אלה פחות עמידים לכתמים, לכן הם אינם מומלצים למעשנים או למי שנוהג לצרוך קפה או יין אדום לעיתים קרובות. את ציפוי הקומפוזיט ניתן לתקן או להתאים מחדש בקלות רבה.

תהליך ההתקנה

תהליך התקנת הציפויים לרוב מורכב ממספר שלבים. ראשית תתקיים פגישת ייעוץ ראשונית עם רופא השיניים, כדי שניתן יהיה להעריך את המצב הנוכחי של השיניים ולהבין את ציפיות המטופל. במהלך פגישה זו יתכן כי תינתן הפניה לצילום השיניים.

השלב השני של ההתקנה הוא הכנת השיניים להתקנת הציפוי. במהלך שלב זה יסיר רופא השיניים שכבת אמייל דקה מהשן כדי ליצור משטח מחוספס שיאפשר הדבקה חזקה יותר. לאחר מכן ייצור הרופא תבנית של השיניים לשם הכנת הציפויים. במקרים רבים יקבל המטופל ציפוי זמני שישמש אותו עד שלב ההתקנה הסופית.

בתהליך ההתקנה ישתמש הרופא בדבק דנטלי חזק כדי להתקין את הציפויים. הנחת הציפויים תעשה בקפדנות רבה כדי להבטיח התאמה מושלמת. לבסוף, ישייף הרופא את הציפוי בעת הצורך כדי ליצור את המראה הסופי. במקרה של ציפוי קומפוזיט חומר הציפוי ייושם על השיניים כשהוא רך וייבוש החומר יעשה באמצעות מנורה מיוחדת.

מהם היתרונות של ציפויי שיניים?

לציפויי שיניים יתרונות רבים. הם משפרים את מראה השיניים, כולל צורתן, צבען וגודלן, ליצירת חיוך זוהר ומושלם. כמו כן, הציפויים מעניקים עמידות גבוהה והם שומרים על צורתם וצבעם לאורך שנים רבות.

עוד מרחבי הרשת

>
s