חקירת אלמוג כהן | גרינצייג: "התנהלות הזייתית" • אדמקר: "מפחיד והזוי"

חקירת אלמוג כהן | גרינצייג: "התנהלות הזייתית" • אדמקר: "מפחיד והזוי"

אלמוג כהן
צילום מסך מתוך 'הפטריוטים' – עכשיו 14

לאחר שהיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה אישרה לחקור את חבר הכנסת אלמוג כהן (עוצמה יהודית) באזהרה בשל חשד לתקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות. הבוקר (חמישי) נחקר כהן תחת אזהרה במשרדי להב 433 על מקרה שאירע לפני 11 שנה ביישוב חורה שבנגב, בזמן שהיה שוטר יס"מ.

מהמשטרה נמסר: "בהנחיית היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה, היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 זימנה היום לחקירה את ח"כ אלמוג כהן, בחשד למעורבותו באירוע תקיפה הגורמת חבלה בנסיבות מחמירות, שהתרחש בשנת 2013 במהלך הפגנה ביישוב חורה, עת שירת ח"כ אלמוג כהן כשוטר. בהתאם להנחיית היועמ״ש לממשלה ופרקליט המדינה, החקירה מבוצעת על ידי המשטרה וזאת בעקבות מידע עדכני שהתקבל. בסיום חקירתו שוחרר ח"כ כהן."

סנגורו של כהן, עו״ד אפרים דמרי מסר בתגובה: ח״כ אלמוג כהן נחקר תחת אזהרה ומשתף פעולה באופן מלא עם חוקריו , הוא נחקר על מקרה משנת 2013 שהיה שוטר יס״מ , כנראה שמנסים להשתיקו בפרשיה אחרת

לאחר החקירה נמסר מדוברות ח״כ אלמוג כהן: היום בבוקר נחקר ח״כ אלמוג כהן ביאח״ה-להב 433, בנוגע לאירוע הפס״ד בו השתתף ואף נפצע כלוחם בכוחות הביטחון בשנת 2013, זאת לאחר בקשתו של עופר כסיף לפתוח בחקירה בעניין.

ח״כ כהן שימש כל חייו הבוגרים כלוחם בכוחות הביטחון, לחם עם חבריו לנשק בשביעי לאוקטובר ואינו מצטער על דבר שעשה בשירותו למען המדינה וכנגד מבקשי רעתה. כמו כן, לא ניתן לנתק את האירוע הנ״ל מהעובדה שבשבועות האחרונים ח״כ כהן מדבר מעל כל במה על פרשה ביטחונית חמורה ודווקא כעת יש מי שמנסה להלך עליו אימים באמצעות זימון לחקירה מיותרת מלפני 11 שנים.

אולם, ח״כ כהן סומך ידיו על רשויות אכיפת החוק ומשטרת ישראל ואינו מתכוון לשנות את דרכו הדוגלת בחקר האמת עד גילויה ובגיבוי כוחות הביטחון באשר הם, למען בטחונה ושגשוגה של מדינת ישראל.

העיתונאי אבישי גרינצייג כתב: "רק אלמוג כהן יכול להיחקר על אירוע של תקיפת פלסטיני מלפני 11 שנה כשהראיה היא ציוץ עדכני של אלמוג כהן עצמו שסיבך את עצמו לאחר שהתיק נסגר מזמן.

הפרסום המפליל של חבר הכנסת כהן הוא מאוקטובר 2022. כך גם התלונה. גם הפרסום של ג׳וש בהארץ. חלפה שנה וחצי, וכעת מזמנים אותו לחקירה באישור היועמ״שית. התנהלות הזייתית ומאוד לא מפתיעה."

שר התקשורת שלמה קרעי כתב: "ידידי חה״כ אלמוג כהן אל תרכין ראש בפני אלו שמנסים להלך עליך אימים. ניסיון השתקה שקוף כזה פוגע קשות באמון הציבור במערכת הזו, שמתנהלת לעתים כאילו אנחנו ברוסיה הסובייטית, וגורם לכולם להבין עד כמה נדרש כאן תיקון יסודי בדחיפות."

העיתונאי יקי אדמקר: "31 באוקטובר לפני שנה התפרסם כבר המקרה שבו הבדואים דורשים את החקירה של ח״כ אלמוג כהן. למה לא זימנו את כהן עד היום? טענת מקורביו שמדובר בניסיון להשתיק אותו מקבלת פה תוקף. מפחיד והזוי"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף את היועמ"שית: "ההנחיה של היועצת המשפטית לממשלה לחקור את ח"כ אלמוג כהן אודות אירוע שאירע לפני למעלה מעשור, היא חמורה ומעלה ריח חריף של רדיפה פוליטית. זו אותה יועמ"שית שמסיבות פוליטיות מנסה לתקוע מקלות בגלגלים בפרויקט הלאומי שתכליתו לאפשר לאזרחי ישראל להתחמש ולהגן על עצמם. מכל מקום, הניסיון שלה להלך אימים על נבחרי ציבור מימין, לא ירפה את ידינו מלהמשיך לפעול לטובת הצלת אזרחי ישראל".

כתב התחקירים והמשטרה בחדשות 13, יוסי אלי כתב בתגובה: "יש לי המון ביקורת על אלמוג כהן, תראו את התחקיר שעשינו על עוצמה יהודית כשהתגאה שהם ״סוס טרויאני״ שיתפוס את השלטון ובסוף יעשה מה שצריך בשביל הימין הקיצוני (הרבה לפני שידעו מי זה אלמוג כהן). אבל לפתוח מחדש תיק מלפני 11 שנה ועוד לחקור חבר כנסת באזהרה בגלל תמונה שהתגאה בה בעמוד הטוויטר שלו, זה הזוי ברמות שאפילו למשטרה לא מתאים. החקירה שלו באזהרה על אירוע מ2013 בהיותו שוטר יס״מ זה הזיה."

עוד מרחבי הרשת

>
s