חברי כנסת מהליכוד מציגים – תכנית ההכרעה ברצועת עזה

חברי כנסת מהליכוד מציגים – תכנית ההכרעה ברצועת עזה

משה סעדה, עמיחי שיקלי ובועז ביסמוט
צילום מסך עכשיו 14 | עריכה ניזודסק

חברי הכנסת עמיחי שיקלי, בועז ביסמוט, דן אילוז, ומשה סעדה מהליכוד הציגו היום (חמישי) את תכנית ההכרעה ברצועת עזה.

שר התפוצות, עמיחי שיקלי פרסם בחשבון ה-X שלו את התכנית וכתב: "אין זה סוד שעל ממשלת ישראל מופעלים לחצים בינ״ל כבדים שעשויים להסיט אותנו ממסלול ההכרעה. זה יכול להיות בשל ניהול לא נכון של היבטים אזרחיים והומניטרים או כתוצאה מאחיזה רופפת בשטח העשויים לאפשר לחמאס לשקם את כוחו.

נזכיר כי מטרת המלחמה העיקרית כפי שהוגדרה ע״י ממשלת ישראל היא השמדת היכולות הצבאיות והתשתית השלטונית והארגונית של חמאס והג׳יאהד האסלאמי ברצועת עזה, כשבסיום המלחמה לא נשקף עוד איום לישראל לאורך זמן.

מבחינת חמאס, שרידות כגורם שלטוני ברצועה או כמסגרת ארגונית מתפקדת היא תנאי מספיק לניצחון במלחמה גם אם במחיר כבד מבחינתו. תוצאה כזו תפגע קשות בכושר ההרתעה של ישראל ובמעמדה האזורי, תקרב עימותים צבאיים נוספים ותסכל הסכמי נורמליזציה עתידיים. לפיכך, יש להבטיח כי בכל תרחיש סיום לחמאס לא תהיה שום יכולת ארגונית או משילותית ברצועה."

על מנת לעמוד במטרות המלחמה כתב שיקלי כי יש הכרח בהצבת היעדים הבאים:
1. פגיעה במרבית הסד״כ של חמאס. על פי הערכות צה״ל, מעל ל- 8,000 מחבלי חמאס חוסלו. הישג לא מבוטל אך המערכה רחוקה מסיום.

2. פגיעה אנושה בחמאס לא תושג ללא אחיזה מבצעית בשטח הרצועה, שתאפשר לצה״ל חופש פעולה דומה לזה שיש לו בשטחי יו״ש. על מנת להשיג אחיזה מבצעית בשטח יש לחלק את הרצועה לאזורים הבאים:

מרחב חיץ – פרימטר ביטחוני עבה, הכולל קו מוצבים חדש, לכל אורך גבול הרצועה.

פרוזדור סופה – נטרול יכולת ההברחה של חמאס באמצעות פרוזדור ביטחוני עבה מצפון לרפיח, שיהווה גם בסיס יציאה לפעולות טיהור והשמדת תשתיות של חמאס צפונה למרחב חאן יונס ודרומה לרפיח.

פרוזדור נצרים – תכליתו לאפשר טיפול בתשתיות תת-הקרקע של חמאס ובקיני ההתנגדות שלו בצפון הרצועה. אין לאפשר חזרה של תושבי הרצועה צפונה לפחות עד הריסת כלל התשתיות התת-קרקעיות ופירוז מוחלט של
המרחב.

אזורי דה-אסקלציה – שלילת יכולת חמאס לשלוט בהיבטים האזרחיים וההומניטריים ברצועה. נכון לכתיבת שורות אלה, חמאס, בסיוע כוחות שיטור ובסיוע אונר״א, עדיין שולט בהיבטים האזרחיים וההומניטריים ברצועה לרבות מאמץ לחדש משילות בצפונה. על מנת למוטט את שלטון את החמאס, עלינו לשלול ממנו יכולת זו. יצירת אזורי דה-אסקלציה בהם יועבר סיוע הומניטרי, באמצעות כוחות בינלאומיים או באמצעות כוחות צה״ל, יסכלו את יכולתו של חמאס להיות גורם משילותי רלוונטי ויקלו את הכרעתו.

שיקלי הוסיף: מבט קדימה – עקרונות מנחים ליום שאחרי:

בעזה חיים כיום כ-2.3 מיליון איש, מחציתם מתחת לגיל 20, כולם חונכו במוסדות חינוך של תנועת חמאס, המשלבת קנאות דתית ולאומנות פלסטינית. מדובר באוכלוסיה עוינת ביותר, שלא תשנה את פניה בעשורים הקרובים. בכל תרחיש עתידי, על מדינת ישראל למנוע מגורמים לאומניים קיצוניים לשלוט ברצועה לרבות הרשות הפלסטינית שבכיריה תמכו במעשי הטבח של השבעה באוקטובר.

בכל תרחיש עתידי, על מדינת ישראל לייצר נתק מוחלט מאוכלוסיית הרצועה. לא תותר עוד כניסת פועלים או סחורות אל שטח ישראל. כמו כן, על ישראל לעצור בהדרגה אספקת מים וחשמל עד לניתוק מוחלט. כצעדים ראשוניים, אנו ממליצים על הריסת וסגירת מעבר ארז לצמיתות וכן לעדכן ולצמצם את מטרות פעילות
המתפ״ש להיבטים ההומניטריים הרלוונטים לדיני מלחמה בלבד.

אנו ממליצים על הקמה מחודשת של מעבר רפיח, שיקרא ״מעבר שלום״, במרחב התפר שבין הפרימטר הישראלי לגבול המצרי, זאת במטרה לאפשר לישראל יכולת פיקוח הסחורות הנכנסות לרצועה עד להשלמת מטרות המלחמה.

עוד מרחבי הרשת

>
s