איך לגרום לטיפול זוגי להצליח

איך לגרום לטיפול זוגי להצליח

איך לגרום לטיפול זוגי להצליח

זוגות רבים פוגשים במהלך החיים המשותפים באתגרים שונים אשר עשויים להוביל לריבים וחיכוכים או ליצור ריחוק בין השניים.
בעוד שיש מי שטומנים את ראשם בחול ויתכן שמסכנים את הזוגיות שלהם בפרידה, אחרים מעוניינים להציל את הזוגיות שלהם ופוצחים בתהליך של טיפול זוגי כדי לנסות לגשר, להתקרב ולהחיות את האהבה.
הצלחתו של טיפול זוגי תלויה במובנים רבים במחויבות ובמוכנות של בני הזוג להיתרם לתהליך יחד עם בחירתו של מטפל זוגי שיכול באמת לסייע בבניית קשר זוגי חזק ויציב יותר.
לפניכם טיפים איך לנסות להעלות את סיכויי ההצלחה של הטיפול הזוגי כך שיהיה יותר יעיל:

כנות במקום הראשון

כנות חיונית להצלחה, כיוון שרק בדרך הזו תוכלו להיות בטוחים האחד עם השנייה ובתוך המרחב הבטוח של הייעוץ אין מקום לרמאות ולשקרים, חשוב להתמסר לאמת ולדבר בפתיחות ומהלב, לשקף את הרגשות גם אם הם עוצמתיים ולעיתים קשים להכלה. פתיחות תאפשר גם למטפל להכיר ולהבין אתכם לעומק וכך להגיע גם לפריצת דרך לצורך שינוי.
חלק בלתי נפרד משינוי התפיסה לקראת התהליך של טיפול זוגי הוא לעבור למוד של הקשבה פעילה, גם אם אתם רגילים להוביל ולנהל את הקשר או להיות הצלע הדומיננטית חשוב מאוד להאזין לפרטנר, לתת מקום וביטוי לתחושות ולרגשות שלו על מנת להיות מוכנים לבצע שינוי ולאמץ דפוסי חשיבה והתנהגות חדשים.

מחויבות לתהליך

אי אפשר להתחיל במסע זוגי בדרך לשינוי מבלי להיות מחויבים למסע המשותף ולמען הצלחתו.
אם מגיעים מראש סקפטיים או לא מפנים זמן או מבריזים מפגישות או לא מנסים להיפתח לרעיונות קשה מאוד להצליח.
חשוב מאוד שברגע שסגרתם תהליך היו קשובים, סבלניים ומוכנים להיתרם ולהתמסר אליו מתחילתו ועד סיומו. כמו גם לשנות דפוסי חשיבה והתנהגות על פי המטרות והיעדים שנקבעו עם המטפל גם בהתאם למה שהייתם רוצים לשנות או במה הייתם רוצים לטפל בין אם מדובר בקונפליקט קונקרטי או במשהו שחוצץ ביניכם.
הגיעו בראש פתוח גם אם אתם פגיעים או לא התנסיתם בעבר בטיפול. התמידו במפגשים כמו גם אם יש משימות לבצע על מנת להתקדם בתהליך. היו מוכנים גם לבצע תרגילים והתנסויות במידת הצורך על מנת ליישם את השינוי. תוכלו גם לחגוג אבני דרך כמו למשל, שמסמלים הישגים חיוביים, התקרבות בקשר, תחושות טובות שיש לכם זה עם זו, הצלחה במיומנויות תקשורת או בדרך בה פתרתם וויכוח בניגוד לעבר וכדומה.

לא מתפשרים על הטובים ביותר

כדאי מלכתחילה לבחור טיפול זוגי בסביבת מגוריכם או מקום העבודה כדי לאפשר הגעה נוחה כמו למשל טיפול זוגי בשרון וכמובן, לא להתפשר על המטפל והחשוב ביותר על הגישה בה הוא מטפל ולברר חוות דעת והמלצות על מנת להבין אם השיטה והמטפלים אכן עזרו להם וכיצד עובד התהליך, מהן הציפיות מכם, האם הוא מקנה לכם כלים טכניקות להצלחה. סמכו על המטפל שבחרתם על פי ניסיונו, המיומנויות שלו, והמומחיות שלו. כבדו את מה שיש לו לומר ולתרגל עמכם.

בוחרים בשיטה אפקטיבית

בנוסף למטפל, כדאי באמת לבחור שיטה שמדברת אליכם ויכולה גם לחולל שיפור במערכת היחסים בפרק זמן קצר יחסית במידה ואתם אנשים עסוקים וגם באופן טבעי רוצים לראות שינוי בהקדם.
שיטה, למשל, ממוקדת בחוזקות, בכוחות וביתרונות של בני הזוג ומשלבת כלים וטכניקות מגישות טיפוליות מובילות, ובונה תוכנית ייחודית לכל זוג על בסיס נקודות החוזק שלו. בחרו שיטה מוכחת להשגת תוצאות ואת השינוי המיוחל בפרק זמן מוגדר.

עוד מרחבי הרשת

>
s