5 יתרונות בלעשות יוגה לפני ארוחת בוקר

5 יתרונות בלעשות יוגה לפני ארוחת בוקר

יוגה – צילום אילוסטרציה: depositphotos.com

קשה לכם לפתוח את הבוקר שלכם בלי קפה? לא מגדירים את עצמכם כאנשי בוקר? אנחנו יכולים להבין את זה, אבל יש לנו חדשות בשבילכם, תאמינו או לא, יוגה לפני ארוחת בוקר וכן, אפילו לפני הקפה הראשון הוא אימון בעל יתרונות עצומים לבריאות שלכם. אז גם אם זה לקום בזריחה ולפרוש את מזרן היוגה שלכם עוד לפני הכול, ככל הנראה תופתעו לגלות שיש המון מחקרים שמראים שאתם יכולים להרוויח מההרגל הזה כל כך הרבה דברים. סקרנים? המשיכו לקרוא וגלו את כל היתרונות באימון יוגה מוקדם בבוקר.

1# הפגת סטרס טבעית

יוגה – צילום אילוסטרציה: depositphotos.com

מכירים את ההרגשה שאתם קמים בבוקר והראש שלכם כבר מתמלא בדאגות?

יש כל כך הרבה משימות שאי אפשר לדעת אפילו מאיפה להתחיל, הן פשוט נדחסות לכם במקום אחד, מעיקות ונשארות איתנו יום שלם. אז, בתור התחלה – לפתוח את היום שלכם עם אימון יוגה יעזור לכם להילחם במתחים שלכם עוד לפני שהם בכלל הרימו ראש, ובכך למנוע מהם לתפוס מקום משמעותי ביום שלכם.

מחקר שנעשה לאחרונה מצא שנשים אשר עושות יוגה בקביעות בשעות הבוקר מפחיתות את המתחים והסטרס שלהן כבר אחרי 12 אימונים -זה כנראה בשל העובדה שיוגה יכולה להפחית את הרמות של הקורטיזול, (ההורמון של הסטרס) ובנוסף, להפחית את רמות הלחץ, חרדה, עייפות ודיכאון. מחקרים נוספים שהתפרסמו מראים שאימוני יוגה מוקדמים יכולים לשפר משמעותית את איכות החיים והבריאות הנפשית.  אז לפני שאתם קופצים בבהלה מהמיטה מהלחץ שהמצגת בעבודה לא תהיה טובה, תנסו לתרגל קצת יוגה בבוקר ותורידו מעמסה ענקית מהגוף שלכם.

יוגה – צילום אילוסטרציה: depositphotos.com

# בוסט של אנרגיה – גם ללא קפאין

"אל תדברו איתי לפני הקפה של הבוקר" נשמע כמו משפט מוכר? אתם קמים עייפים וחסרי אנרגיות ליום החדש והעמוס שאתם עומדים להתחיל, אבל למי באמת יש כוח? אתם יושבים ובכל לגימה מהאספרסו מתמלאים בעוד טיפת אנרגיה עד העונג הבא או עד שאתם מוכנים להתמודד עם כל מה שהיום יביא וכמובן כאשר כוס הקפה כבר התרוקנה לחלוטין. אז למה לא לנסות לקבל את אנרגיית הבוקר שלכם גם ללא קפאין? כן זה אפשרי. אימון יוגה בבוקר יכול לעזור לכם להגביר אנרגיה באופן טבעי גם ללא צורך בקפאין.

מחקרים שנעשו בנושא מצאו שרק שתי דקות של אימון יוגה בשעות הבוקר יכול לשפר את רמות האנרגיה והערכה העצמית שלכם. אז פעם הבאה לפני שאתם קמים ונוהרים בקריז אל עבר מכונת הקפה, נסו פעם אחת לשנות כיוון אל עבר מזרן היוגה שלכם ואולי באמת תצליחו לסגל שגרה שמתחילה ביום אנרגטי ללא תלות בחומרים ממכרים. נשמע טוב סך הכול, לא?

#  תיפרדו מהמיגרנות של הבוקר

מיגרנה – צילום אילוסטרציה: depositphotos.com

כמעט כולנו חווינו את הכאב החד והחזק הזה, הכאב ששולח אותנו ישר לארון התרופות לחפש משכך כאבים, לנוח כמה דקות ולחכות שהתרופה תפעיל את קסמיה ותעלים את הכאב. אבל אם היו אומרים לכם שיש שיטה שיכולה כבר מראש להפחית את תדירות הכאב? שיטה שבה לא מכניסים כדורים ולא רצים לרופא, שיטה שאפשר לעשות בבית או באימון?

אז נכון, השיטה המסורתית בטיפול במיגרנות היא תרופות אשר מפחיתות את הסימפטומים, אבל אם אתם רוצים לטפל בבעיה המעיקה הזו מהשורש, כיום יש לא מעט הוכחות לכך שביצוע יוגה יכול לעזור להפחית ואפילו להעלים לחלוטין את המיגרנות מחייכם. במחקר שנעשה ב60 מטופלים אשר סובלים ממיגרנות בטיפול – החוקרים ראו שאלה שנטלו כדורים המשיכו לסבול מהופעתה של מיגרנה לעיתים קרובות, בהשוואה למטופלים שלא נטלו כדורים אבל התחילו את הבוקר שלהם עם יוגה – שסבלו לעיתים רחוקות יותר ממיגרנה כבר לאחר 3 שבועות של אימונים תדירים. קדימה, הגיע הזמן להפסיק לתחזק את מלאי התרופות ולפתוח את היום עם אימון יוגה קליל.

# שיפור  בריאות הלב שלכם

יוגה – צילום אילוסטרציה: depositphotos.com

עבור רבים מאיתנו, בגיל מסוים מד לחץ דם נהיה כבר דייר קבוע– שלא לדבר על תרופות נוגדות לחץ דם. בדרך כלל, הטיפול בלחץ דם גבוה הוא הימנעות ממזונות מסוימים וכמובן – שימוש קבוע בתרופות. אם אתם מחפשים אחר דרך טבעית להפחית את לחץ הדם שלכם גם כאן אימון יוגה בשעות הבוקר מוקדמות יוכל לסייע לכם מאוד בכך.

מחקרים מראים שיוגה יכולה לשפר את בריאות הלב ולהפחית סיכונים הגורמים למחלות לב. אז אם חשבתם עד עכשיו שבשביל להמריץ את זרימת הדם שלכם אתם חייבים לצאת לריצה, תחשבו שוב – בזמן ביצוע יוגה זרימת הדם שלכם מתגברת ועוברת לכל חלקי הגוף. מחקר בנושא זה מצא שאנשים מעל גיל 40 אשר מבצעים יוגה בבוקר במשך חמש שנים, יש לחץ דם ודופק נמוך יותר מאשר אנשים באותם גילאים אשר לא מבצעים יוגה כלל. המחקרים גם מראים ששילוב יוגה בחיי היום יום יכול להפחית את הסיכון להופעתן של מחלות לב.

# אתם תרגישו יותר קלילים באימון

יוגה – צילום אילוסטרציה: depositphotos.com

אתם בשיעור יוגה מתרגלים את תנוחת הכלב, אבל פתאום… אוי ואבוי! אתם חייבים לרוץ לשירותים, זה יכול להפוך בקלות לסיטואציה מביכה יותר בעיקר אם אתם מתרגלים בקבוצה, אז איך נמנעים מזה? פשוט לעשות את אימון היוגה שלכם לפני ארוחת הבוקר שלכם. אוכל בקיבה לוקח לכם הרבה אנרגיה מהגוף שמשקיע אותה ברגעים אלה בעיכול, מה שבסופו של דבר יכול להקשות על ביצוע תנוחות יוגה מסוימות  פתאום, כל תרגיל הופך להיות קשה יותר עם בטן מלאה, וחוץ והתחושה המציקה הזו – אתם עלולים למצוא את עצמכם עם בחילות או יותר גרוע, חייבים לרוץ להתפנות מהר. לעומת זאת, בטן ריקה מותירה המון מקום לגמישות וקלילות במהלך האימון. לכן, בפעם הבאה, תנסו לעשות אימון אחד על בטן ריקה ולראות איך החוויה שלכם משתנה פלאים לטובה.

אז אחרי שלמדנו על כל היתרונות באימון יוגה בבוקר, איך מיישמים את כל הטוב הזה כמו אלופים?

הרגלים ישנים זה דבר שקשה מאוד לשנות, בעיקר כשזה בשעות הבוקר, כשהראש שלנו הכי עובד על אוטומט – ובמיוחד אם הם גאים באים להחליף את חברכם הטוב – הקפה…אבל הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם להתחיל עם זה:

  • סדרו לעצמכם לוז שבועי שבו הימים שבהם אתם מתרגלים את היוגה יהיו קבועים ורשומים.
  • שימו את השעון המעורר מחוץ לחדריכם, כך שתהיו חייבים כדי להשתיק אותו, והפלא ופלא, אתם על הרגליים בשבע בבוקר.
  • תכננו מראש ואפילו הכינו מראש את ארוחת הבוקר המפנקת שצפויה לכם לאחר שיעור היוגה, כך שזה יהיה מעין פרס מפנק לכבוד זה שהצלחתם לקום ולתרגל יוגה.

עוד מרחבי הרשת

>
s