למה להשקיע באיטום גגות דווקא בקיץ

למה להשקיע באיטום גגות דווקא בקיץ

למה להשקיע באיטום גגות דווקא בקיץ
תוכן שיווקי | קרדיט תמונה- Photo by 赵 伟宏 on Unsplash

איטום גגות הוא לא משהו שאפשר להתעלם ממנו. מדובר על פעולה חיונית, אשר תאפשר לכם להמשיך לגור בבית שלכם גם בימים של גשם ואפילו בימים בהם הלחות עזה במיוחד. הרי אף אחד מאיתנו לא רוצה להתגורר במבנה בו הקירות מלאים בעובש. מבנה בו אנחנו חוששים מכך שהרהיטים שלנו יפגעו בגלל אותו רטיבות ואנחנו בעצמנו חוששים להפוך חולים. העניין הוא שאנחנו חיים בסיטואציה מתעתעת. מצד אחד, אנחנו גרים בבתים. מבנים חזקים, אשר נותנים לנו תחושה של מוגנות. כאילו אין שום כוח בעולם אשר יעקור אותם ממקומם. מהצד השני מגורים במבנה לא מתחוזק באופן קבוע, יכולים לחשוף אותנו לפגעי מזג האוויר. לכן, כל כך חשוב להקפיד ולאטום את הגג אחת לכמה שנים. עונת הקיץ היא הזמן המושלם לבצע את כל אותן פעולות תחזוקה אשר יש לנו נטייה להזניח. גם משום שיש פעולות אותן ניתן לבצע רק בימים בהם אין גשם. גם משום שאם לא נבצע את הפעולות הללו עכשיו, נמצא את עצמנו בבעיה הרבה יותר קשה בהמשך. אז אנחנו כאן כדי לספר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על הנושא.

יש שני כלים מרכזיים בהם נשתמש למלאכה

איטום גגות יכול להיעשות באחד משני האופנים הבאים:

  1. על ידי הנחה של יריעות ביטונומיות: מדובר על יריעות מיוחדות. כאלו שלמעשה מונעות ממים לחלחל פנימה. כמובן, צריך לדעת איך לפרוס אותן אבל מדובר על הטכניקה המובילה בשנים האחרונות. חשוב לשים לב, אם במקרה הגג שלכם אטום בדרך אחרת, עליה נפרט בהמשך, נצטרך לעשות פעולות דרמטיות כדי לאפשר פריסה של יריעות ביטונומיות. כיוון שמדובר על טכניקה חדשה יחסית, אתם לא תהיו הראשונים אשר צריכים לעבור את המסע בין שימוש בטכניקה אחת לאחרת.
  2. אפשר להניח זפת על הגג: זפת שימשה כבר בימי התנ"ך לאיטום. נוח השתמש בזפת בשביל התיבה ואמא של משה, יכבד, השתמשה בזפת עבור התיבה אותה השיטה ביאור. זפת שימש רבים עד לפני זמן לא רב עבור איטום גגות. הבעיה עם זפת היא קודם כל שהחומר עלול להתפורר עם הזמן. מה גם שיש לנו פתרונות אחרים. אבל, אם כבר השתמשו בגג מסוים בחומר הזה, סביר להניח כי הזפת החדשה תידבק טוב יותר לגג. וכל ההחלפה ליריעות ביטונומיות תהפוך אתגר קצת יותר מורכב.

איך מבצעים את העבודה הלכה למעשה

לא משנה באיזו טכניקה תבחרו, דעו כי היום בשוק אפשר למצוא חומרים מעולים עבור איטום גגות. בין אם אתם מעוניינים להשתמש ביריעות ביטונומיות ובין אם אתם מתכוונים להשתמש בזפת. חשוב מאוד לבחור בחומרים אשר עומדים בתו התקן הישראלי. בסופו של יום, אנחנו מדברים על הבריאות שלכם.

בשלב הראשון, יש לפנות את הגג מכל מה שיכול להפריע. במקרים מסוימים כדאי אפילו לפרק את דודי השמש בזהירות ולהחזיר אותם לאחר מעשה. לאחר מכן, אפשר להתחיל בעבודה עצמה. אם מדובר על יריעות ביטונומיות, אנחנו צריכים לראות כי היריעה מוחזקת כמו שצריך. כמובן, גם במקרה של הנחת זפת, נרצה להבטיח כי האיטום מושלם ללא סדקים או חרכים.

לאחר העבודה הראשונית ואחרי שנמתין לחומרים שיתייבשו ויתקשו כנדרש. כדאי לצבוע את הכל בסיד לבן. זאת כדי למנוע מהשמש לחמם את הגג יתר על המידה. כמובן, חשוב להמתין בין השלבים השונים ולתת לחומר לעשות את שלו. אגב, בגלל  זה חשוב כל כך לעבוד בחודשי הקיץ. בימים בהם השמש חזקה והעבודה נעשית בקלות רבה יותר.

 

עוד מרחבי הרשת

>
s