חמשת תחרויות הגיימינג הגדולות בעולם

חמשת תחרויות הגיימינג הגדולות בעולם

תחרויות גיימינג

מכירים אולפן ליגת האלופות בכדורגל? מכירים פרשנים ושדרנים שיושבים באולפנים, מפענחים מהלכים? תחשבו אותו הדבר רק במשחקי מחשב.

בעולם הגיימינג יש המון משחקים בהרבה פלטפורמות, המון חברות שמייצרות משחקי מחשב וצברו קהל משתמשים גדול, ממשיכים לשפר כל שנה את המשחקים, הם מחדשים ומשפרים את האיכות, הגרפיקה ועוד.

וקהל הגיימרים רק מחכים. עם הזמן כמעט לכל משחק ברמה היום יש טורניר גדול עם מאות ואלפי משתתפים ומיליוני צופים.

תחשבו אולם של קרבות איגרוף, כמו  UFC מלא בגיקים שאוהבים משחקי מחשב, קנו כרטיס והגיעו לראות קבוצות גיימרים מתחרים ביניים על פרסים שווים בהחלט. דירגנו לכם בניוזדסק את חמשת הטורנירים הכי טובים.

קרדיט: amlanmathur – depositphotos

1. League of Legends 

המשחק יצא לאור בשנת 2013 מפת לחימה בין שני קבוצות שנלחמות אחת בשנייה וכובשים והורסים את בסיס היריבה, זה לא עוד סתם משחק כנראה, אם כיום יש לו 115 מיליון משתמשים. למשחק יש אתר בו יש שידור חי שהוא גם מערוץ היוטיוב הרשמי וצופים בו מאות מיליוני אנשים מרחבי העולם, ממש שידור מאולפן אם מעבר לכתבים שנמצאים בשטח או בעמדות שידור.

קרדיט: ChinaImages – depositphotos

הטורניר מתחלק לשלושה חלקים מחוזי, ארצי ובינלאומי.  כל זוכה בטורניר מחוזי מתחרה מול זכות במחוזות השונים בטורניר הארצי והזוכה בכל טורניר כזה נשלחת לטורניר בינלאומי, בטח תהיו מופתעים לשמוע אבל הפרסים והמשכורות שמקבלים המשתתפים הם בשמים, למשל בשנת 21 הקבוצה שזכת בטורניר הבינלאומי קיבלה 2,225,000 $ וזה לא כולל משכורות במאות אלפי שקלים שמקבלים השחקנים מהקבוצות, השנה 22 אמרים שהסכום זכיה יעמוד על 6.4 מיליון דולר.

זה בהחלט המשחק הכי משוחק בעולם והתחרויות הכי מושקעות. מרשים נכון? אבל זה לא הסכום הכי גבוה שאפשר לזכות במשחק מחשב.

2. The international

הטורניר מארח את שחקני המשחק "Dota 2" , המשחק דוטה 2 הוא אותו בסיס כמו המשחק הקודם, שני קבוצות בקרב אחת מול השנייה במפת מחשב צריכים לחסל היריב ואת הבסיס שלו.

היום הטורניר מגיע לחמש מיליון צפיות בכל העולם. לטורניר יש אליפות וגביע, כמו בכדורגל, רק שהפרסים במשחק הזה יכולים להיות הרבה יותר שווים.

למשל הזוכים בגביע קבוצה מהולנד זכו במרס 10,800,000 דולר, סכום בהחלט יותר גבוה מזוכה הטור דה פראנס או טורנירים אחרים, אבל זה לא הכל הזוכים באליפות לוקחים הבית סכום של 40,000,000 דולר.

2019 סין עשרות אלפים בגמר DOTA 2. קרדיט: ChinaImages – depositphotos

בטורניר האחרון זכו קבוצה רוסית שהלכה הבית יחד עם הכסף.

3. Fortnite World Cup

המשחק שכולנו מכירים כבר, שאין ילד כמעט בישראל שלא התנסה במשחק הזה.

אבל למי שלא מכיר במחשק אתה בונה לעצמך דמות קונה נשקים, קונה בגדים ודמויות חדשות. צובר כסף, כולם נגד כולם ואחרון ששורד מנצח.

אז נראה שהוא קצת איבד עניין ופחות פופולרי היום אבל לטורניר יש מעל 2.3 צפיות בפלטפורמות youtube ו – twich זה סכום מאוד קטן בשביל 80 מיליון משתמשים בכל רחבי העולם.

קרדיט: michaldziedziak – depositphotos

4. Intel Extreme Masters

הוא טורניר די גדול ופשוט, משחק שגם עליו גדלנו פה בישראל CS : GO הוא יותר מוכר בשם "Conter Strike" , זה משחק רשת שבו יש שני קבוצות במפה קטנה קבוצה אחת טרוריסטים קבוצה שניה צוות תקיפה.

לטרוריסטים יש פצצה ויש להם שני נקודות להטמין אותה וצוות התקיפה צריך לעצור אותם. המשחק מסתיים בשני דרכים או שהפצצה מתפוצצת או שקבוצה אחת חיסלה את השנייה.

מבנה הטורניר הוא כזה: יש 24 קבוצות, חלק מהקבוצות מתחילות בפלייאוף כדי להיכנס לטורניר לאחר מכן יש שלב הבתים ומשם עוברים "לפליי אין"  ממש כמו בספורט רגיל שמינית גמר, רבע גמר, וגמר.

כל קבוצה שמעפילה לשלב הבא מקבלת סכום של כסף לפי השלב שעברה, זה מתחיל מ 2500 דולר ומגיע עד  400,000 דולר ובסוף הטורניר הקבוצה שהגיע לגמר וזכתה צברה סך הכל סכום של מיליון דולר.

5. Call Of Duty

או בקיצור COD, הוא משחק מאוד פופולרי שממשיך להתעדכן בקצב מהיר מאוד והוא בית להמון גיימרים שאוהבים לעשות סטרימינג ביוטיוב, פייסבוק או טוויצ'. למשחק יש היום 111 מיליון משתמשים בכל רחבי העולם והוא ממשיך לגדול כל יום.

COD הוא מהמשחקים הראשונים שהחלו לעשות מה שנקרא "די-פלטפורמ" שזה בעצם לשלב בין שחקני ה XBOX שחקני SONNY ושחקני ה PC (המחשב), אולי זו אחת הסיבות מדוע הוא גודל בקצב כזה מהיר בתקופה האחרונה.

המשחק הוא נורא פשוט שני קבוצות לוחמים נלחמים אחת בשנייה עם נשקים במה שמוקפת בגז ככול שהזמן עובר הגז סוגר עליהם ומקטין את המפה עד שכמעט ואין מקום להסתתר.

ל משחק יש בעצם ליגה עם 12 קבוצות שמתחלקות לשלושה בתים, בכל בית ארבעה קבוצות ישחקו ביניים משחק ויצברו נקודות על כל ניצחון, בנוסף השופטים יחלקו לקבוצות ניקוד לפי הביצועים שלהם.

מתוך 12 הקבוצות יעלו בסוף רק 8 קבוצות למשחקי פלייאוף כל הדרך אל הגמר. שמגיע לפרס של 1.7 מיליון דולר.

 

עדיין לא נתקלנו בקבוצה ישראל שמשתתפת בטורניר כזה גדול ובטח שלא זוכה, אז אולי רגע לפני שאתם אומרים לילד שלכם "עזוב את המחשב צא קצת בחוץ". תעצרו רגע תבדקו אם הוא טוב ואוהב את זה אולי אפשר להפוך את זה לקריירה מצליחה.

בנוסף יש המון גיימרים שמתפרנסים יפה מעסק עצמאי של שידורי סטרימינג בפלטפורמות, יוטיוב או טוויצ'. כמו שאנשים משלמים על ערוצי ספורט בטלוויזיה יש כאלו שמשלמים בשביל לראות גיימינג.

אז הורים תרימו את "העכבר" ותייצרו לנו את הזוכים הבאים בטורניר גיימינג גדול.

 

עוד מרחבי הרשת

>
s