חכם משכנתאות גם למען מסורבי המשכנתא: הצעדים שעליכם לעשות

חכם משכנתאות גם למען מסורבי המשכנתא: הצעדים שעליכם לעשות

חכם משכנתאות
תוכן שיווקי בשיתוף ביי פוסט

 

אם גם אתם הגעתם לנקודה שבה אתם רוצים להגשים את החלום ולקנות דירה משלכם בישראל אך נתקעתם משום שהבנקים סירבו לתת לכם משכנתא, דעו שזוהי ממש לא גזרת גורל וכי יש צעדים שאפשר לנקוט כדי להתמודד עם המצב. העניין הראשון שצריך לזכור הוא שאסור להתייאש, ומכאן חשוב גם להבין מהן הסיבות שבגללן אנשים הם מסורבי משכנתא, ואיך אפשר להתגבר עליהן ולקבל בכל זאת את המימון שיאפשר לכם להיות בעלי בית משלכם. בואו נתחיל.

 

מהן הסיבות האפשריות לסירוב משכנתא?

כדי להבין בדיוק למה אנשים מקבלים סירוב מהבנק למשכנתא למימון רכישת דירה, חשוב לקבל מידע ממומחים שעוסקים בתחום ויודעים להצביע על כל הסיבות האפשריות. לצורך כך חברת חכם משכנתאות מסבירה כאן מהן הסיבות העיקריות שבגללן סירוב משכנתא עלול לקרות:

 

  • רמת הכנסה וגיל – הבנקים נוטים לסרב לאנשים בעלי יכולת החזר נמוכה או לאנשים שמקור הפרנסה שלהם אינו קבוע או יציב. כמו כן, הם בודקים את גיל הלקוחות ובמקרים מסוימים לא יאשרו משכנתא ללקוחות בגילאים מבוגרים בשל חשש מפטירה של הלקוח לפני תום החזר ההלוואה
  • התנהלות מול הבנק – הבנקים בוחנים גם את ההתנהלות של מבקשי המשכנתא מול הבנקים בעבר. אם יש פעולות כמו חסימה של חשבון, צ׳קים שחזרו או עניינים דומים, זה עלול להוביל לסירוב מהבנק לקבלת משכנתא
  • בעיות עם הנכס – במקרים שבהם יש בעיות משפטיות לגבי הנכס הבנק עלול לסרב לתת מימון. למשל אם יש עיקולים או שעבוד על הנכס, חריגות בנייה, שימושים חורגים, שימוש לא תקין, בנייה לא מאושרת ועוד
  • היסטוריית אשראי שלילית – במקרים שבהם מבקשי המימון מגיעים עם תיקים פתוחים בהוצאה לפועל, נמצאים בהליך כינוס נכסים או בפשיטת רגל, או כאלו החורגים בצורה ניכרת ממסגרת האשראי שלהם באופן קבוע, יש סיכוי שהבנקים יסרבו לתת להם משכנתא. הבנקים מקבלים את המידע המלא מחברת BDI העורכת את הרישומים האלו

 

מה אפשר לעשות אם הבנק סירב לתת משכנתא?

קודם כול צריך לזכור שאסור להתייאש ולוותר אם רוצים להגשים את החלום. העובדה שהבנקים סירבו לתת משכנתא אינה אומרת שאי אפשר להפוך את ההחלטה הזאת או למצוא אפיקי מימון אחרים. המומחים של חכם משכנתאות מסבירים שהעניין הראשון והחשוב ביותר הוא בחינה מעמיקה של המקרה, וחשוב להבין מהי העילה לסירוב המימון. מכאן יש כמה צעדים שאפשר לנקוט כמו שינוי של סכום ההלוואה המבוקש, הוספת ערבים למשכנתא, צעדים לשינוי דירוג האשראי, טיפול בתיקים פתוחים וכן הלאה.

כמו כן, יש אפשרות לפנות לקבלת מימון מגורם חוץ בנקאי. הבנקים אינם הגורם היחיד היכול להעניק סכומי הלוואה לקניית נכס – אפשר לפנות גם לחברות אשראי, לגופים חוץ בנקאיים, לחברות ביטוח וכן הלאה. לרוב מדובר בגופים המציבים תנאים קלים יותר לקבלת משכנתא ואפשר להגיע דרכם לסכום ההלוואה הרצוי לרכישת הנכס.

 

הטיפ הכי חשוב – היעזרו במומחים למשכנתאות

טיפ חשוב אחד שכדאי מאוד לאמץ מהשלב הראשון בתהליך הוא שכדאי להיעזר במומחי משכנתאות שילוו אתכם לאורך כל הדרך. אם תקבלו מהרגע הראשון ייעוץ מטעם חברה מקצועית בתחום המשכנתאות, כך תגדילו את הסיכויים שלכם להימנע מסירוב ולקבל משכנתא בתנאים משתלמים. יתר על כן, אם כבר התחלתם בתהליך לבד וקיבלתם סירוב למשכנתא מהבנקים, חברה מקצועית ומנוסה תוכל לעזור לכם לשנות את המצב ולהצליח לקבל מימון.

 

לסיכום

סירוב מהבנקים ללקיחת משכנתא הוא אינו גזרת גורל ובטח שלא סוף העולם. עם קצת תושייה ומאמץ, אפשר בהחלט לשנות את ההחלטה הזאת וכל מה שצריך זה לבקש את הסיוע המקצועי שיאפשר זאת. אל תוותרו על החלום שלכם, ופנו עוד היום למומחים שיעזרו לכם לקבל מימון לרכישת בית בישראל.

רוצים לקבל פרטים נוספים על משכנתא משתלמת?

בואו נדבר

עוד מרחבי הרשת

>
s