יוסי שינובר יועץ עסקי מסביר: איך מתמודדים עם שחיקה בעבודה?

יוסי שינובר יועץ עסקי מסביר: איך מתמודדים עם שחיקה בעבודה?

יוסי שינובר
תוכן שיווקי בשיתוף ביי פוסט

 

זה עלול לקרות לכל עובד, וזה לא משנה באיזה תפקיד או כמה הוא את העבודה שלו. שחיקה בעבודה היא עניין נפוץ העלול לקרות בכל שלב בקריירה לכל אחד, והיא מצב שבו העובד מרגיש תחושת מיצוי או עייפות, ושהעבודה שהוא עושה כבר לא מעניינת אותו כבעבר. אז מה עושים במצבים כאלו? לצורך הבנת העניין פנינו אל יוסי שינובר, יועץ עסקי מוכר ובעל ניסיון, שיסביר לכם במאמר שלפניכם מהי שחיקה עבודה ואיך אפשר להתמודד איתה.

 

הטיפ הראשון של יוסי שינובר – זיהוי סימני שחיקה

הצעד הראשון בטיפול בשחיקה הוא לזהות את הסימפטומים שלה. יוסי שינובר, שניהל תחתיו אלפי עובדים בחלוף השנים, מסביר שאצל כל אחד השחיקה יכולה לבוא לידי ביטוי באופן אחר, למשל עייפות כרונית, ירידה במוטיבציה, עצבנות מוגברת, פרודוקטיביות מופחתת ותסמינים גופניים כמו כאבי ראש או כאבי בטן. שימו לב היטב לסימנים אלו, משום שזיהוי שלהם והכרה בהם הם הצעד הראשון לקראת טיפול בבעיה.

 

הצבת גבולות ושמירה על איזון פנאי ועבודה – כלל האצבע של יוסי שינובר

חשוב מאוד לקבוע גבולות ברורים בין העבודה לחיים האישיים. עבודה יומית בשעות רבות מדי ופעולות כמו בדיקה מתמדת של מיילים בזמן הפנוי או הבאת משימות הביתה שלא לצורך עלולות לגרום לשחיקה תוך זמן קצר. יוסי שינובר ממליץ להגדיר שעות ספציפיות לעבודה ולפנאי ולתקשר את הגבולות עם העמיתים ועם הממונים עליכם. הצעד הזה יעזור ליצור איזון בריא יותר בין עבודה לחיים הפרטיים שלכם.

 

קחו הפסקות קבועות – כך יוסי שינובר שומר על ראש צלול

הפסקות קצרות ותכופות במהלך יום העבודה יכולות להפחית באופן ניכר מתח ושחיקה. צרו מרחק פיזי משולחן העבודה, תרגלו מתיחות ונשימות עמוקות או צאו לטיול קצר ליד המשרד כדי לנקות את הראש. הפסקות אלו יכולות להגביר את הפרודוקטיביות והיצירתיות שלכם, ויכולות להפחית מאוד את הסיכון לשחיקה במקום העבודה. יוסי שינובר מייעץ לעסקים זה שנים ארוכות ויודע לומר בבירור כי זוהי אחת הבעיות הגדולות של עובדים כיום.

 

האצלת סמכויות וקבלת תמיכה – יוסי שינובר מסביר שחשוב לשתף

אל תהססו להאציל סמכויות במידת האפשר. שתפו את עומס העבודה עם עמיתים או פנו לעזרה מהממונים בעת הצורך. עבודת צוות ושיתוף פעולה יעילים יכולים למנוע שחיקה על ידי חלוקת האחריות והפחתת הלחץ שאתם נמצאים בו.

 

פעילויות מרגיעות – הטריק של יוסי שינובר

הטיפ החשוב ביותר של יוסי שינובר הוא לשים את עצמכם בראש סדר העדיפויות. נסו לתרגל פעילויות המקדמות רגיעה ורווחה כמו פעילות גופנית, מדיטציה או בילוי של זמן איכות עם אנשים אהובים. אורח חיים בריא הכולל שינה קבועה ואיכותית, ארוחות מזינות ופעילות גופנית סדירה יכול לספק את החוסן הפיזי והרגשי הדרוש לניהול מתח ולהפחתת הסיכון לשחיקה במקום העבודה.

 

יוסי שינובר מסביר שזאת לא בושה לבקש עזרה מקצועית

אם אתם מוצאים את עצמכם בקושי רב להתמודד עם שחיקה, אל תהססו לפנות לעזרה מקצועית. מטפל מקצועי או יועץ מומחה יכולים לספק הדרכה ותמיכה, לעזור לפתח אסטרטגיות התמודדות ולהציע טכניקות יעילות לניהול מתח. כמו כן, מקום העבודה שלכם עשוי להציע תוכניות סיוע לעובדים ויכול לחבר אתכם עם מומחי בריאות הנפש.

 

סיכום

לפי יוסי שינובר, טיפול בשחיקה הוא חיוני לא רק לרווחתכם, אלא גם להצלחה בקריירה ארוכת טווח. התעלמות משחיקה עלולה להוביל לבעיות בריאות פיזיות ונפשיות חמורות יותר. על ידי זיהוי הסימנים, הצבת גבולות, הפסקות, חיפוש תמיכה, טיפול עצמי ופנייה לעזרה מקצועית בעת הצורך, אפשר לנהל מתחים בצורה יעילה, להתגבר על שחיקה ולהרגיש טוב יותר במקום העבודה.

עוד מרחבי הרשת

>
s