השר בן גביר תוקף: "מדובר בבלבול מוסרי חמור ולא נתפס"

השר בן גביר תוקף: "מדובר בבלבול מוסרי חמור ולא נתפס"

איתמר בן גביר
צילום: דוברות המשטרה

לאחר עתירת התנועה לאיכות השלטון, בג"ץ הוציא הבוקר (רביעי) צו ביניים האוסר על השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר "לתת הנחיות והוראות אופרטיביות למשטרה בדבר יישום מדיניותו בכל הנוגע למימוש זכות ההפגנה וחופש המחאה". הצו ניתן לאחר שבשבוע שעבר כתבה היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה את עמדתה בעניין העתירות וקבעה כי בן גביר "התערב באופן פסול ולא חוקי בעבודת המשטרה".

בתגובה השר בן גביר מתח ביקורת על ההחלטה ואמר: "מיד לאחר הטבח בשביעי באוקטובר הנחיתי את משטרת ישראל למנוע קיום הפגנות הזדהות עם הנאצים מחמאס. לצערי, פרקליטות המדינה כפתה על משטרת ישראל להסכים להפגנות אלו. הבוקר בג"צ קיבל החלטה מקוממת למנוע ממני את הסמכות למנוע תמיכה באוייב בשעת מלחמה."

בן גביר הוסיף: "מדובר בבלבול מוסרי חמור ולא נתפס. כיצד ניתן לקבל החלטה כזאת המאפשרת לאוייב להפגין נגד חיילנו בזמן שאנו קוברים יום יום את מיטב בנינו הלוחמים?"

העיתונאי שמעון ריקלין כתב בתגובה: "האיסור המטורלל של בגצ על בן גביר להוריד הנחיות למשטרה בנוגע להפגנות. הפגנות נגד מדינת ישראל אחרי מה שעברה ב 7.10. מלמדות שוב שבגצ נגד מדינת ישראל ושהממשלה לפי בגצ תפקידה רק לשאת באחריות לאסונות שבגצ מייצר באמצעות ההחלטות ההזויות שלו. כמו בשינוי הוראות הפתיחה באש או ביטול הפרימטר הבטחוני בעוטף. אכן אין דמוקרטיה בישראל. את המחיר נמשיך לשלם כולנו."

ריקלין הוסיף: "האיסור הזה רק מדגיש את החלק של בגצ בניהול בפועל של המדינה ואם זוכרים את ההתערבות של בגצ בנהלים בטחוניים כמו איסור הפעלת נוהל שכן התערבות בהוראות פתיחה באש וגרימה בקדם בגצ לתוצאה של ביטול הפרימטר הבטחוני בעוטף חייבים בכל ועדת חקירה שתקום לחקור את בגצ על חלקו במחדל של 7.10.

עוד מרחבי הרשת

>
s