דיון בכנסת על כניסת השב"חים לישראל: לשים סוף להפקרות ולהעלמת העין

דיון בכנסת על כניסת השב"חים לישראל: לשים סוף להפקרות ולהעלמת העין

צילום: depositphotos.com/ voddol

הבוקר (שלישי) התקיים בוועדת חוץ וביטחון בראשות ח"כ מירב בן ארי על כניסת השב"חים לישראל. את הדיון יזמו ח"כ איתמר בן גביר וח"כ אלי כהן.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ בן גביר אמר בדיון: "נכנסים שבחים ומסכנים את בטחון תושבי מדינת ישראל זה נושא שחייבים לטפל בו". לדברי בן גביר: "הגדר פרוצה, כשיהודים עוברים הם נבדקים, כולל אותי כח"כ שואלים שאלות במחסום, אבל מאתיים מטר משם הכל פרוץ, הגדר עם ירדן פרוצה נכנסים עם נשק וסמים והמדיניות לא לאכוף. הגדרות שלנו הפקר" תקף בן גביר.

ח״כ אלי כהן שכיהן כחבר הקבינט והוא בין יוזמי הדיון יחד עם ח״כ בן גביר אמר בדיון: ״הבקשה לדיון בפרצות הגדר הוגשה בחודש ינואר ומקבלת לצערנו משנה תוקף לאחר גל הטרור הרצחני. מעבר לסכנה הביטחונית הפרצות בגדר מונעות את מימוש מדיניות הממשלה בעניין היתרי עבודה. צריך לשים סוף להפקרות ולהעלמת העין ולסגור את הפרצות״.

בתחילת הדיון התפתחה מהומה כאשר ח"כ רם בן ברק יו"ר הוועדה התפרץ ושאל איפה הייתם 12 שנה, בן גביר השיב: "אני לא הייתי בכנסת לפני שנה, אתם הרמתם דגל לבן בהר הבית ומכרתם את המדינה למועצת השורא".

הדיון התקיים בעקבות תחקירים שפורסמו בעבר ורלוונטיים היום יותר מתמיד, על רקע הפיגוע באלעד ופיגועים נוספים בהם שבחי"ם ביצעו פיגועים רצחניים.

בכתבת תחקיר שחשפה תנועת "אם תרצו" בכתבה שפורסמה בישראל היום עולה כי בחודשים האחרונים התפתחה תעשיית תיירות בלתי חוקית שבמסגרתה תושבי הרשות הפלשתינית חודרים לישראל באופן בלתי חוקי. חברות תיירות ברשות הפלשתינית מנצלות פרצות בגדר הביטחון ומפעילות קווי הסעות מאותן פרצות ליעדי התיירות בתוך ישראל.

בכך מתחזקות חברות נתיבי הברחה וחדירה זמינים ונגישים. בשל החשש כי פלשתינים ינצלו ומנצלים את הפרצה לחדירת מחבלים, הברחת אמל"ח וסמים.

האיום התברר כממשי לאור הפיגוע בעיר אלעד ופיגועים נוספים בתוך ישראל על ידי שבח"ים.

עוד מרחבי הרשת

>
s