המצב לוחץ? חשוב שתכירו את כל האופציות להקלה בתשלומים

המצב לוחץ? חשוב שתכירו את כל האופציות להקלה בתשלומים

תוכן ממומן ע"י ישראכרט | קרדיט תמונה: Shutterstock

המחירים עולים, המשכורות נשחקות, אי הוודאות שולטת והעתיד לא ברור. כך אפשר להקל על ההוצאות הרבות של משקי הבית 

מלחמה המתמשכת חודשים רבים, טלטלה פיננסית בשווקים שהחלה עוד לפני כן, עליית מחירים מתמדת שלא רואים את הסוף שלה באופק, אי ודאות תעסוקתית וקיפאון בשכר – כל אלה מביאים לכך שהמצב הכלכלי של משקי בית רבים בישראל הורע בתקופה האחרונה, והלחץ לסגור את החודש ולעמוד בכל התשלומים, הולך וגובר.

מוצרי המזון מתייקרים, המשכנתאות ודמי השכירות עלו, וכך גם כמעט כל המוצרים והשירותים האחרים בהם אנחנו משתמשים, מחוגים לילדים ועד מוצרי אלקטרוניקה. גם מי שמשתדל להימנע ממותרות ומהוצאות מיותרות, מוצא עצמו מתקשה להתמודד עם יוקר המחיה הגובר, וחושש שמא לא יצליח לעמוד בכל ההתחייבויות הכספיות. בכתבה זו נציג כמה אופציות שיעזרו לנו להקל על הלחץ בחשבון הבנק, ולקחת קצת אוויר לנשימה גם בתקופה כה קשה. 

  1. הלוואה חוץ בנקאית: קל יותר, מהיר יותר

פעם, הכתובת היחידה למי ששקל נטילת הלוואה היתה סניף הבנק שלו. כיום, אם לאחר שבדקנו את היכולת שלנו לעמוד בהלוואה הגענו למסקנה כי אכן מדובר בפתרון טוב עבורנו – אנו יכולים גם לקחת הלוואה חוץ בנקאית , כלומר מגורם שאינו בנק – כמו חברת אשראי. להלוואה חוץ-בנקאית כמה יתרונות בהשוואה להלוואה בנקאית, כמו למשל תהליך קצר וקל יותר לקבלת ההלוואה. למחזיקי כרטיס ישראכרט קיימת אפילו אפשרות לקבל הלוואה מהיום למחר – כלומר, בתוך יום עסקים אחד. 

     2. הלוואה דיגיטלית: הטבה מיוחדת

כבר לא צריך להתלבש יפה, לחפש חניה ולהיכנס לסניף הבנק – אפשר לבקש הלוואה באופן דיגיטלי ב-100%, וכך ליהנות מנוחות אופטימלית, כשאת הפרטים הדרושים ממלאים מהמחשב הביתי או אפילו באפליקציה, דרך הסמארטפון. בישראכרט מציעים הטבה ייעודית עבור מי שנוטלים הלוואה דיגיטלית – הנחה של 0.5% על ריבית ההלוואה. 

     3. דחיית תשלומים בתחילת ההלוואה: לקחת קצת אוויר

במקרים רבים הלוואה ניטלת כאשר אנו מצויים בקושי פיננסי – וזקוקים לעזרה כדי לפתוח דף חדש ולשפר את המצב לעתיד. בישראכרט, קיימת אפשרות לדחות את התשלומים בתחילת ההלוואה וכך להתרכז בשיקום המצב הכלכלי, בטרם מתחילים להחזיר את ההלוואה. ניתן לדחות את תחילת תשלומי ההלוואה לתקופה של עד שלושה חודשים, במהלכה משלמים את הריבית בלבד. תשלומי ההלוואה שנדחו, ישולמו בסוף התקופה.

     4. עצירת תשלומי ההלוואה: להקלה בתקופה קשה

בדומה לדחיית תשלומי ההלוואה, אם במהלך תקופת ההחזר נקלעים הלווים לתקופה קשה, באפשרותם לבקש לעצור את תשלומי ההלוואה כדי להקל על המצב, בטרם יחזרו לשלם את ההחזרים כסדרם. "הלוואה בקונטרול" של ישראכרט, מאפשרת לעצור את התשלומים לעד שלושה חודשים, ולהחזיר את התשלומים הדחויים בסוף תקופת ההלוואה. 

     5. הלוואה דרך מסגרת האשראי בכרטיס: נגיש ופשוט

מחזיקי כרטיס אשראי של ישראכרט יכולים לקבל הלוואה מתוך מסגרת כרטיס האשראי שלהם. כך למשל, בעלי מסגרת אשראי של 15 אלף שקל, שמוציאים בדרך כלל 7,500 שקל מהמסגרת, יוכלו לקחת הלוואה על המסגרת הנותרת, של 7,500 שקל. לרוב, ישראכרט תגדיל את מסגרת הכרטיס, כך שניתן יהיה להמשיך להשתמש בו. זאת, בעוד הלוואה רגילה מהבנק חוסמת חלק ניכר מהמסגרת ומקשה על השימוש בו.

דרכים נוספות להיעזר בכרטיס על מנת להקל על המצב הכלכלי, כוללות פריסת חיובים – אם צפויה הוצאה גדולה מהרגיל בחודש מסוים, ניתן לפרוס חלק ממנו לתשלום בחודש או בחודשים הבאים וכך להקל על התשלום החודשי, במיוחד אם עלינו להמשיך גם בהוצאות השוטפות (כרוך בתשלום ריבית). אופציה אחרת היא חיוב חודשי קבוע – המאפשר לנו לקבוע מה יהיה סך החיוב החודשי שלנו וכך להימנע מהפתעות. לדוגמה, אם קבענו סכום חיוב חודשי של 4,000 שקל אך בחודש מסוים הוצאנו 4,500 שקל, היתרה תעבור לחודש הבא – עם ריבית.   

בשורה התחתונה, במצבים של חוסר ודאות פיננסית ולחץ כלכלי משמעותי, חשוב ללמוד ולהכיר את הדרכים השונות להקל על עצמנו, כמובן תוך שאנו פועלים לשיפור ההתנהלות הכלכלית השוטפת. 

*המלווה ישראכרט מימון בע"מ. בכפוף לאישור המלווה ותנאיה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. אין בהודעה זו כדי לחייב את המלווה בהעמדת האשראי באופן מלא או חלקי ולמלווה תהא את שיקול הדעת המוחלט באם להיענות לבקשה או לדחותה. דחיית החזר ההלוואה כפופה לתשלום ריבית גישור ותדחה את מועד סיום תקופת ההלוואה. דחיית החזר ההלוואה עד 3 חודשים בכפוף לתנאי האישור ולתשלום ריבית גישור כמפורט בטופס הבקשה ותדחה את מועד סיום תקופת ההלוואה.  תקופת ההלוואה היא מ18-100 תשלומים. ההלוואה תועמד תוך יום עסקים. הטבת 0.5% הנחה בדיגיטל תינתן משיעור הריבית המוצעת ללקוח ובתוקף עד 31.12.24. ההלוואה תועמד תוך יום עסקים.

***שירות חיוב חודשי קבוע מקנה שליטה בהוצאות החודשיות. יתרות הסכומים שנכללו בשירות וטרם נפרעו יועברו לחודש הבא ויישאו ריבית בהתאם לריבית כרטיסך. מבצע מיוחד למצטרפים חדשים למחזיקי כרטיס חוץ בנקאי בלבד: 3 מועדי חיוב ראשונים ורצופים מעת ההצטרפות ללא ריבית בגין הסדר חיוב חודשי קבוע. בתקופת ההטבה כרטיסך יזוכה בכל חודש בסכום הריבית, ההטבה בתוקף כל עוד הכרטיס מצורף לשירות במועד החיוב. בסיום ההטבה הסכומים במסגרת התוכנית יישאו ריבית. סכום החיוב המינימלי לחיוב חודשי קבוע הוא 500 ₪ או 3% מגובה השימושים, הגבוה מבניהם. משיכת מזומנים – בכרטיסים חוץ בנקאיים יכללו בשירות החזר חודשי קבוע ובכרטיסים בנקאיים בבנק מזרחי וקבוצת הבינלאומי, משיכת מזומנים לא יכללו בשירות. בכפוף לאישור החברה ותנאיה.

עוד מרחבי הרשת

>
s