7 משחקי קופסה לילדים שאתם חייבים להכיר

7 משחקי קופסה לילדים שאתם חייבים להכיר

צילומים: depositphotos.

החופש הגדול קרב ובא, מה שאומר שהילדים שלכם הולכים לבלות לא מעט זמן פנוי – אם זה נשמע לכם כמו מתכון לצרות, אז ממש כדאי שתכירו כמה משחקי קופסה ממש מגניבים לילדים, הם יכולים להתאים לכל מקום שתבחרו לבלות בו וגם יהפכו את הזמן הפנוי שלכם להנאה צרופה

אם אתם מוצאים את עצמכם תוהים איך לבלות את חופשות החג וסופי השבוע בחיק משפחתכם – משחקי קופסה יכולים להעשיר את הזמן שלכם בלא מעט הנאה שתגבש אתכם כמשפחה וגם תפתח את יכולות החשיבה של ילדיכם – נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? המשיכו לקרוא, ותגלו כמה ממשחקי הקופסה המומלצים ביותר.

משחקי קופסא לילדים מכילים כמה יתרונות עצומים – הם ילמדו אתכם דבר או שניים על עבודת צוות, סבלנות וכיצד לנצח ולפסיד בכבוד. משחקי חשיבה לילדים יכולים להועיל להתפתחות המוחית של ילדיכם – אז קבלו שמונה משחקי קופסה שממש כדאי שיהיו לכם על המדף בבית:

משחקי קופסא לילדים
צילום: depositphotos

#1 נסיך ונסיכה

אם הגעתם למסקנה שהגיע הזמן שהקטנטנים שלכם יפתחו את היכולות המוחיות שלהם, נסיך ונסיכה זה המשחק בשבילכם. מדובר באחד ממשחקי החשיבה הגיאוניים לילדים. זהו משחק חידות המכיל נסיך ונסיכה הנמצאים בשתי טירות נפרדות. מטרת המשחק היא לעזור לנסיך ולנסיכה להיפגש – כדי לעשות את זה תצטרכו לצלוח מסלול אתגרי הכולל מגדלים ומדרגות מעץ.

אתם יכולים לסלול את הדרך שתעזור לזוג האוהבים לפגוש זה את זה ולאחד כוחות. אל תשכחו שנסיך והנסיכה יכולים לצעוד רק על גגות המבנים או לעלות ולרדת דרך המדרגות. לאורך המשחק תצטרכו לענות נכונה על שלל חידות – משלב לשלב רמת הקושי עולה. המשחק הזה יספק לכם שעות רבות של הנאה וחשיבה אתגרית.

  • המשחק מתאים לגילאי 4 ומעלה ויכול להתאים ל2 עד 4 שחקנים.

קטגוריה: משחקי חשיבה לילדים.

מה בקופסה? מגשי עץ בצורות שנות, 8 חלקי משחק להרכבה, 2 דמויות וחוברת עם 48 חידות והפתרונות שלהן.

איך הוא יעזור לכם? המשחק מפתחת חשיבה גמישה ודינאמית, יכולת לפתור בעיות תחת לחץ, יכולת חשיבה לוגית ופיתוח ריכוז ממושך.

#2 קוויקסו

אם אתם אוהבים משחקי חשיבה זה בשבילכם: משחק חשיבה אסטרטגי ומקורי מבית המותג "פוקסמיינד", הוא פשוט להבנה ובעל כמה כללים בסיסיים – עליכם להיות הראשונים שיוצרים שורת קוביות שיוצרות את הסמל שלכם. כל משתתף בתורו יכול לשלוף קובייה שבאמצעותה הוא יכול לדחוף ולדחוק שורה שלמה של קוביות – כדאי שתחזיקו חזק כי לוח המשחק יכול להשתנות בכל רגע ומי שלפני רגע עמד לנצח יכול להיות הבא בתור להפסיד!

  • המשחק מתאים לגילאי 8 ומעלה ויכול להכיל 2 עד ארבעה שחקנים.

קטגוריה: משחקי אסטרטגיה

מה בקופסה: לוח משחק, 25 חלקי משחק מעץ, שק אחסון

איך הוא יעזור לכם? המשחק יעזור לילדיכם לפתח כישורים שונים לתכנון ובניית אסטרטגיית פעולה ותכנון מהלכים.

 

משחקי חשיבה שהילדים יאהבו
צילום: depositphotos

#3 זיכרון אותיות

משחק זיכרון מקסים ממש "כמו של פעם" – מטרת המשחק היא להתאים בין כרטיסי האותיות השונים. איך עושים את זה? קודם מערבבים היטב את כל הכרטיסים ומסדרים אותם זה לצד זה כאשר התמונה מופנית כלפי מטה. כל שחקן הופך ומגלה שני כרטיסים וחושף אותם לשאר השחקנים. במידה והכרטיסים מתאימים ויוצרים זוג, השחקן מרוויח גם את הכרטיסים וגם תור נוסף – במידה והכרטיסים לא מתאימים הוא הופך אותם חזרה למקום והתור עובר לשחקן הבא.

  • המשחק מתאים לגילאי 3 עד 6 ויכול להכיל בין 2 ל- 4 משתתפים.

קטגוריה: משחקי חשיבה לילדים

מה בקופסה? 54 כרטיסי זיכרון שביחד מספקים 27 זוגות.

איך הוא יעזור לכם? משחק חשיבה לילדים המפתח ומחזק את הזיכרון, מסייע לילדים בפיתוח התאמה חזותית ומחזק את מיומנות התפעול והקשר שבין הידיים לעיניים. מלמד אודות האותיות השונות ואת היכולת להגות צלילים כשורה.

#4  פאזל 3D -דיסני: נסיכות

מי אמר שמשחקי חשיבה לילדים לא יכולים להיות ממש מדליקים? פאזל תלת ממדי גדול ומיוחד הכולל 200 חלקים מבית PRIME 3D, אז מה כל כך ייחודי במשחק? אחרי שתרכיבו את כל החלקים לתמונה אחת גדולה תגלו שניתן להסתכל על הפאזל מכל מיני זוויות ולראות שהמתונה משתנה ממקום למקום! הפאזל עשוי מחלקים עבים ומנוילנים בצורה איכותית. יכול להיות המשחק האולטימטיבי למספר חברים, לגיבוש וגם כקישוט מהמם לחלל הבית.

המשחק מתאים לגילאי 5 ומעלה ויכול להכיל החל ממשתתף אחד ויותר.

קטגוריה: פאזלים, תלת ממד.

מה בקופסה? 20 חלקי פאזל גדולים ואיכותיים. גודל הפאזל כשהוא מורכב מגיע ל- 61×64 ס"מ.

איך הוא יעזור לכם? משחק שמפתח יכולת ריכוז לטווח הרחוק, שימוש במוטוריקה עדינה וסבלנות.

#5 נחשו מי

אם עדיין לא יצא לכם להכיר את המשחק הזה, שעבור אנשים רבים מסמל קלאסיקת ילדות ממש כדאי שתתנסו בו לפחות פעם אחת. המשחק כולל 24 דמויות שונות – כל משתתף בתורו מסתיר את אחת מהדמויות ואתם צריכים לגלות איזו דמות הוא מסתיר. איך תעשו את זה? אתם יכולים להתחיל לשאול כל מיני שאלות, לפי התשובות תוכלו לנסות להתאים את הדמות בראש שלכם לדמויות על הלוח. אתם יכולים לפסול את הדמויות המיותרות, כך תצמצמו את האפשרויות ולבסוף תישארו עם דמות אחת בלבד- שבמידה וניחשתם נכון לאורך כל המשחק, זאת הדמות הנכונה.

  • המשחק מתאים לגילאי 6 ומעלה ויכול להכיל 2 משתתפים.

קטגוריה: משחקי לוח לילדים

מה בקופסה? שני לוחות משחק עם דמויות, מחברת כרטיסים צהובה ואדומה ושני סימני ניקוד.

איך הוא יעזור לכם? המשחק מפתח את כישורי הדמיון, יכולת ניתוח מחשבתית ופיתוח שפה.

משחקי קופסא לכל המשפחה
צילום: depositphotos

 

#6 צורות מגנטיות ערכת הקשת 26

המשחק שכבש ומגנט את הילדים והמבוגרים גם יחד! משחק ייחודי המציע לכם 26 משולשים וריבועים צבעוניים וממגנטים שתוכלו להרכיב מהם אינספור מבנים תלת ממדיים מורכבים ומדהימים.

המשחר מתאים לגילאי שנתיים ומעלה ומתאים למשתתף אחד ויותר.

קטגוריה: משחקי הרכבה

מה בקופסה? 26 חלקי משחק

איך הוא יעזור לכם? משחק שמפתח מוטוריקה עדינה, יכולת לתאם בין הידיים לעיניים וריכוז ממושך.

#7 מנקלה

משחק אבנים עתיק ומדליק, הוא נפוץ בתרבויות רבות בדרום אפריקה ואסיה ונחשב כמקבילה של משחק השחמט. מטרת המשחק היא לאסוף את המספר הרב ביותר של אבנים ולאגד אותן בקופה הנמצאת בצד שלכם. המשחק כולל שני חוקים פשוטים, אתם יכולים לנוע כל עוד יש לכם אבנים ביד ובגומת האבנים, אם עצרתם עם האבנים בקופה שלכם אתם יכולי לשמור אותן, אם האבן האחרונה נחתה בגומה ריקה התור עובר למשתתף הבא.

  • המשחק מתאים לגילאי 6 ומעלה ויכול להכיל שני משתתפים.

קטגוריה: משחקי אסטרטגיה

מה בקופסה? לוח עץ מתקפל וקומפקטי, 48 אבנים.

איך הוא יעזור לכם? משחק המפתח חשיבה אסטרטגית, חשיבה לוגית ויכולת קבלת החלטות בצורה נכונה.

משחקי קופסא שילדים אוהבים
צילום: depositphotos

 

משחקים שילדים אוהבים

לסיכום, אם אתם רוצים להגיע לימי החופש מוכנים לכל תרחיש והכי חשוב, לעודד את הילדים לבלות קצת זמן זה עם זה ומחוץ למסך – משחקי קופסה יכולים להיות יד ימינכם! כולם אוהבים לשחק, לצחוק לנצח (טוב, אולי גם קצת להפסיד) ובעיקר, לבלות עם אנשים שאנחנו אוהבים. אולי הילדים שלכם יצטרכו עידוד קטן, וגם איזו בעיטה קטנה ואוהבת בטוסיק שתוציא אותם מהפלאפון – אבל כשזה יקרה אתם תראו שההנאה וההתפתחות שווים כל רגע.

 

עוד מרחבי הרשת

>
s