7 דרכים להוריד את רמות הלחץ בבית

7 דרכים להוריד את רמות הלחץ בבית

איך לחיות בלי סטרס
צילומים: depositphotos.

שגרת החיים מביאה איתה לא מעט רגעים של לחץ – כולם מרגישים את זה, זה יכול לקרות בבית, בזמן וויכוח עם ילדינו, בעבודה או בעת נהיגה על הכביש. לחץ זאת תגובה טבעית של הגוף והנפש למצוקה שעולה. העניין הוא איך אתם מגיבים ללחץ כשהוא מגיע? חלק מבניית אורח חיים בריא עבורכם ועבור משפחתכם, הוא לסגל הרגלים חדשים שיעזרו לכם להוריד את הרמת הלחץ בבית ולמעשה, כמעט בכל מקום – הנה שבע דרכים פשוטות ויעילות, שיעזרו לכם לנהל חיים שלווים ומאושרים יותר

כל אחד ואחת מתמודדים עם לחצים מסוימים בחייהם. חוויית הלחץ מורגשת כאשר אתם מרגישים שהדרישות המוטלות עליכם – כמו עבודה, בית ספר, ניהול משפחה ומערכות יחסים – עולות על היכולת שלכם להתמודד איתן באותו הרגע, או באופן קבוע. הלחץ יכול להיות תגובה למצב רגעי וקצר מועד כמו, להיות תקועים בפקק או לאחר לפגישה מסוימת, או שזה יכול להיות מצב המתמשך זמן רב אם אתם מתמודדים עם גידול ילדים, בעיות בזוגיות או לחצים כלכליים. בעוד שמתח מסוים עשוי להועיל, כמו מתח שמניע אתכם ללמוד למבחן או להתאמן היטב לקראת מרתון, מתח המתרחש בטווח הארוך ללא טיפול יכול להוביל לבעיות בריאותיות כמו, דיכאון, מחלות לב, השמנת יתר ומערכת חיסונית מוחלשת. 

איזו השפעה יש למתח על הגוף?

מתח יכול להשפיע כמעט על כל חלק בגוף. הורמוני הלחץ מפעילים בגוף את תגובת "הילחם או ברח". אדרנלין וקורטיזול מעלים את הדופק ואיתו גם הנשימה הופכת מהירה יותר ופחות סדירה, השרירים נמתחים, ולמעשה כל הגוף נכנס למצב היכון מתוח במיוחד, זה קורה יכול לקרות תוך שניות ספורות ולמרבה הצער זה עלול לגבו מהגוף מחירים כבדים מאוד כמו:

  • כאבי ראש
  • דכאון
  • נדודי שינה
  • לחץ דם גבוה
  • צרבת
  • מרכת חיסונית מוחלשת
  • בעיות קיבה
  • הפרעות בפוריות

מתח על בסיס קבוע עלול להוביל לאכילת יתר, שיכולה לגרום לבעיות בריאותיות כמו, סוכרת והשמנה. לחץ יכול להשפיע על הגוף לטובה ולרעה, חשוב למצוא דרכים להקל על המתח, כדי לחיות חיים נעימים ובריאים.

אם אתם מרגישים לחצים ומתחים ואינכם יודעים כיצד להתמודד איתם, הנה כמה דרכים מהנות במיוחד שיעזרו לכם להוריד את רמות הלחץ בבית:

  1. פעילות גופנית

פעילות גופנית זאת הדרך הטובה ביותר להפיג מתחים וגם להתחזק תוך כדי. אתם יכולים להתאמן בבית או בחוץ, כפעילות משפחתית מאחדת או כזמן איכות עם עצמכם. בעת הפעילות הגופנית, הורמון הסטרס קורטיזול קטן, האנדרופינים מרגישים טוב ומשתחררים – אנדרופינים משפיעים על מצב הרוח לטובה ועוזרים להקל על הכאב והמתח. 

אתם לא חייבים ללכת לחדר כושר כדי לבצע פעילות גופנית. אתם תמיד יכולים לעשות טיולים רגליים, לרקוד, לרכב על אופניים או כל דבר אחר שישמח אתכם. כך תוכלו לפוגג את הלחצים וגם להנות מהדרך.

פעילות גופנית מרגיעה רמות סטרס
פעילות גופנית תעזור לכם לשלוט ברמות הלחץ שלכם. צילום: depositphotos
  1. הורידו את צריכת המשקאות הממותקים והקפאין

קפאין ומשקאות ממותקים יכולים לספק את ההרגשה שאתם מקבלים בוסט של אנרגיה להתחיל את היום ולצאת לדרך, אבל שתיה מוגזמת של קפאין ומשקאות ממותקים עלולים להגביר את החרדה והמתח בבית. בעוד שאנשים מסוימים יכולים לשתות כוסות קפה או שוקו מרובות, אנשים אחרים עלולים להרגיש עצבניים לאחר כוס אחת בלבד.

קפאין לא נמצא רק בקפה ובתה. הוא מרכיב מרכזי גם בשוקולד, ובמשקאות אנרגיה ממותקים. אם אתם רוצים להוריד את רמת הלחץ, נסו להוריד את כמות הקפאין והסוכרים שאתם צורכים על בסיס יומי ותבחנו אם זה עוזר לכם להרגיש רגועים יותר.

  1. צחקו את זה החוצה

אתם בוודאי זוכרים תקופות ארוכות מהילדות, שבהן הייתם צוחקים כל הזמן. אם תנסו להיזכר ברגע, לבטח תרגישו טוב יותר. צחוק הוא חלק חשוב ובסיסי בחיים של כל אחד ואחת. בין אם אתם ילדים, מתבגרים, מבוגרים או זקנים. צחוק הוא תרופה מצוינת להפחתת מתחים ולחצים, שלבו בחיי היום יום שלכם פעילויות שיעודדו אתכם לצחוק, זה יכול להיות משחק, תוכנית טלוויזיה קומית, שיחה או מעשה שטות, העיקר שתצחקו קצת! זה עוזר לגוף לשחרר ולהרפות את השרירים ויגרום לכם להרגיש טוב יותר באופן מידי.

איך להוריד רמות סטרס
הקפידו לצחוק יותר. צילום: depositphotos

 

  1. הכניסו קצת יוגה לחיים

אולי שמתם לב אי פעם, לכך שאנשים המתרגלים יוגה באופן קבוע לחוצים הרבה פחות לעומת אנשים אחרים, זה יכול להיות בגלל ההשפעות החיוביות שיש ליוגה על הגוף. יוגה מתמקדת בנשימה ותנועות ייחודיות כדי לאחד את הנפש והגוף. ניתן להרגיש את הפחתת המתח תוך כדי הפעילות, כיצד הגוף שלכם מתחיל להרגיש רגוע יותר. להתחיל את היום עם אימון יוגה משפחתי יכול להיות מתכון לאוח חיים רגועים במיוחד.

 

איך לחיות בלי מתח
יוגה היא דרך נהדרת לחיים רגועים יותר. צילום: depositphotos
  1. 5. האזינו למוזיקה מרגיעה

כאשר אתם מרגישים שרמת הלחץ בבית עלתה, הפעילו מוזיקה איטית נעימה והרמונית, כדי לאזן את האנרגיות ולהגיע לרגיעה. לפעמים האזנה למוזיקה יכולה להוריד את לחץ הדם ואת רמות הקורטיזול. צלילים אינסטרומנטליים ומוזיקת ​​טבע לדוגמה, הם בין סוגי המוזיקה שיכולה להביא לתוצאות מאוד מרגיעות.

  1. נסו לתקשר זה עם זה

כאשר אתם מרגישים לחוצים, אתם יכולים לדבר עם בן או בת הזוג, עם הילדים או עם החברים שלכם. לפעמים שמיעת קול מרגיע ואהוב, אפילו לרגע קט יכול לשים את הכול בפרספקטיבה הנכונה. אין ספק שתקשורת כנה היא מרכיב חשוב בהתמודדות עם מתח, תוך שמירה על יחסים טובים ואוהבים עם בני משפחתכם וחבריכם. 

לפעמים לדבר את הרגשות עם חבר או בן משפחה זו לא אופציה. אם זה המקרה, דברו עם עצמכם בנחת זה יכול לעשות לכם רק טוב, אל תפחדו להיראות משוגעים – פשוט אמרו לעצמכם מדוע אתם מרגישים לחוצים, ומה ניתן לעשות כדי להשלים את המשימה שלפניכם, והכי חשוב, חזקו את עצמכם שהכול יהיה בסדר.

  1. תאכלו נכון

לרמת המתחים והלחצים יש קשר הדוק עם תזונה נכונה. כאשר אנו נמצאים בתקופה עמוסה, לעיתים קרובות אנחנו שוכחים לאכול נכון ומזין, והאלטרנטיבה השנייה פונה ברוב המקרים למזונות מהירים, המלאים בסוכרים, שומנים וקמחים לא בריאים.

נסו להימנע מחטיפים מתוקים או מתועשים, תכננו מראש את הארוחות שאתם עתידים לאכול. שלבו כמות נכבדה של פירות וירקות בתזונה היומית. דגים עם רמות גבוהות של חומצות שומן אומגה 3, הוכחו כמפחיתים את תסמיני הלחץ. 

 

איך לחיות חיים רגועים יותר
אוכל הוא חלק בלתי נפרד מבריאות הנפש שלכם. צילום: depositphotos

טיפ קטן – קחו נשימה עמוקה

העצה "קחו נשימה עמוקה" אולי נשמעת כמו קלישאה, אבל היא נכונה מאוד כשזה מגיע לניהול לחצים. במשך מאות שנים, נזירים בודהיסטים פיתחו מודעות לנשימה מכוונת במהלך מדיטציה.

לתרגיל קל של שלוש עד חמש דקות – התיישבו על הכיסא שלכם עם הרגליים על הרצפה והידיים על הברכיים ועצמו את העיניים. נשמו פנימה והחוצה לאט ועמוק, התרכזו בריאות כשהן מתרחבות במלואן בחזה וכשהאוויר יוצא חזרה החוצה. בעוד נשימה רדודה גורמת ללחץ, נשימה עמוקה מחמצנת את הדם שלכם, עוזרת למרכז את הגוף, ומנקה את המוח.

נפש רגועה בגוף בריא

חווית המתח והלחץ הם תופעות טבעיות בחיינו, זה בסדר גמור להיות לחוצים לפעמים, אך כדי שנוכל לחיות בבריאות ושמחה, חשוב שלא לתת ללחץ לנהל לנו את החיים – ובעזרת  מספר הרגלים פשוטים ונעימים, זה יכול להיות קל יותר מאי פעם!  

עוד מרחבי הרשת

>
s