3 טיפים פיננסים שיעזרו לכם כבר עכשיו לצמוח כלכלית

3 טיפים פיננסים שיעזרו לכם כבר עכשיו לצמוח כלכלית

טיפים פיננסים
צילום: shutterstock.com/ Number1411

זה לא סוד, יקר לחיות במדינת ישראל. עלויות המחייה עולות כאן משנה לשנה (דלק, חשמל,דירות,סלי מזון וכ"ו), החובות של משקי הבית גדלים, לא מעט משפחות נמצאות במינוס, השכר לא עולה בהתאמה ועוד. אז איך בכל זאת אפשר לצמוח כלכלית במציאות שכזאת?

אז רגע לפני שנמשיך רציתי להציג את עצמי. נעים מאוד, שמי שירה שובל (חזן) ומהיום אני נכנסת לניהול מדור התוכן בתחום הפיננסי. החזון שלי הוא לעזור לאנשים לרכוש השכלה פיננסית, לנהל נכון את כספם

וללמוד על יצירת נכסים ואפיקי השקעות. התוכן שאכתוב כאן יעסוק בזה ולכן שווה לכם מאוד לעקוב.

הבסיס לצמיחה כלכלית היא הבנה של "חוקי הכסף", להבין איך לנהל אותו נכון ולגרום לכסף לעבוד עבורנו. לא, זאת לא עוד סיסמה. יש המון דרכים שהכסף יכול לעבוד עבורנו וכדי שנכיר אותם אנחנו צריכים להתחיל ללמוד ולהשקיע את הכסף. (כאן חשוב לי להזהיר מכל מיני הונאות והבטחות שנשמעות מיליון דולר ומבטיחות תשואה בטוחה. אין כזה דבר תשואה בטוחה! לפני כל השקעה חשוב ללמוד לעומק ולבחון אותה שהיא אכן השקעה נכונה וחוקית).

 

אז אחרי שהבנו מה הבסיס בואו נעבור לשלושת הטיפים שאתם יכולים ליישם ממש עכשיו

טיפ מספר 1: הציבו לכם מטרות פיננסיות לצמיחה

תארו לכם שמישהו נכנס לרכב, פותח את הוויז ומצפה להגיע ליעד מבלי שהוא הגדיר באפליקציה את היעד. אפשרי? לא! ככה בחיים גם עם כסף. אם לא תגדירו מראש מה חשוב לכם להשיג מבחינה פיננסית סביר להניח שהחיים יעברו לידכם ואולי תצליחו להשיג חלק ממה שחשבתם עליו.

 

תבדקו עם עצמכם:

  • האם יש לכם יעדים פיננסיים ברורים?
  • האם הגדרתם מה חשוב לכם להשיג?
  • האם יש לכם מסגרת זמן ליעד שרציתם להשיג?

 

לדוגמה: לחסוך כסף עבור הון עצמי לקניית דירה, כ-200,000 ש"ח תוך 5 שנים.

כאן יש מטרה ברורה ומדידה (סכום כסף מוגדר) בטווח זמן מוגדר. מיעד כזה ניתן לגזור תוכנית פעולה ולבצע כבר מחר בבוקר.

בלי לדעת מה המטרה, הדרך לא ברורה וממילא יהיה קשה להשיג אותה. אז בואו נעבור לחלק הכיף ונתחיל ליישם: קחו מחברת והגדירו לעצמכם עכשיו 3 יעדים כלכליים שחשוב לכם להשיג. מה חשוב לכם להשיג? מה הסכום המדויק? בעוד כמה זמן?

 

הצבת יעדים פיננסים בדרך לעצמאות כלכלית
קרדיט: depositphotos.

 

 

טיפ מספר 2: התחילו לתרגל את  שריר החיסכון

כל צמיחה פיננסית מגיעה קודם כשיש כסף פנוי להתחיל להשקיע אותו. לכן חשוב שנתרגל לחסוך  כל חודש (תתחילו מכל סכום פנוי שיש לכם גם אם הוא נראה קטן ושולי, כן גם 100 ש"ח) כדי להתחיל ליצור הון ראשוני להתקדם בעזרתו אחר כך.

 

"אוקיי שירה, אז כמה כדאי לחסוך?"

בתכלס? כמה שיותר! ככה תגיעו להון ראשוני שיאפשר לכם יותר השקעה. בקרב היועצים הפיננסיים מקובל להגיע ש20% מההכנסות זה חיסכון יפה. אז אם יש באפשרותכם להתחיל זאת, חסכו מעכשיו 20% מסך ההכנסות שלכם. זה יאפשר לכם להתרגל לחיות עם 80% מההכנסה וכך תוכלו לבנות הון אישי שישמש להשקעות וצמיחה פיננסית.

אז איך בפועל אתם יכולים לחסוך כבר מעכשיו?

החליטו על סכום חודשי אותו תרצו להתחיל לחסוך כל חודש, פתחו מכשיר שדרכו תחסכו- זה יכול להיות פק"מ בבנק או קופת גמל להשקעה בבית השקעות (כדאי לקרוא קצת ולהבין מה האפיון של כל מכשיר כזה ומה הוא נותן, האם יש עמלות דמי ניהול, התחייבויות לטווח חיסכון וכ"ו). לאחר שבחרתם מכשיר שתואם את אופי החיסכון הקימו הוראה קבע לאותו מכשיר ומזל טוב! אתם בונים את יסודות הצמיחה הפיננסית שלכם.

איש מחזיק בקופסת חיסכון לכסף
קרדיט: depositphotos.

טיפ מס' 3: עקבו אחרי הכסף שלכם ונהלו תקציב חודשי מסודר

 

רגע לפני שאתם נבהלים. לא חייב למלא אקסל ולא חייב לשבת כל חודש שעות כדי להבין לאן הכסף הולך.

ברגע שקולטים את עקרונות הפעולה מדובר בהשקעה של כ-שעה אחת בחודש ותיעוד שדורש מס' דקות במהלך היום.

אז מה זה בעצם אומר לנהל מעקב אחר הכסף?

זה אומר שאתם אלה ששולטים בכסף ומחליטים לאן הוא הולך (לפני שהוא יוצא).

שאתם מבינים כמה כסף יצא כל חודש ובאילו הוצאות ושמראש תכננתם את ההוצאות בהתאם לסכום שקבעתם. נשמע חלום? זה קורה אצל משפחות רבות היום וזה בהחלט אפשרי.

"אוקיי שירה, אז איך אפשר לעשות זאת?"

על ידי תכנון תקציב חודשי. תקציב חודשי כולל את סך ההכנסות שלכם ואת סך ההוצאות שלכם, עם פירוט של סכומים קצובים לכל הסעיפים השונים.

נכון, בתחילת התהליך זה יכול להיות קצת מעצבן.

כי זה עדיין לא הרגל ועוד לא אוטומטי עבורכם.

אבל ככל שתתמידו ותשקיעו בכך זמן ועקביות- זה יהפוך להיות קל, פשוט וכיף!

היום יש לא מעט אפליקציות שמאפשרות לעשות זאת בקלות, יש בנקים שכבר באזור האישי תוכלו לראות התפלגות של ההוצאות שלכם לפי קטגוריות ויש מלא מדריכים ברשת וקבצים של תכנון תקציב חודשי. רק צריך להחליט שעושים זאת! להקדיש לזה בפעם הראשונה שעתיים- שלוש פעם אחת ואז רצים עם זה כל חודש בצורה פשוטה וברורה.

הגדרה וחישוב תקציב כחלק מטיפ פיננסי
קרדיט: depositphotos.

בשורה התחתונה

עליכם לקחת אחריות על הצמיחה הפיננסית שלכם ולהניח יסודות פיננסיים טובים על מנת להגיע ליעדים שלכם. עזבו את העבר ומה היה עד עכשיו או "למה לא לימדו אותנו את זה בבית הספר".

עכשיו זה הזמן! הזמן הטוב ביותר להתחיל לעשות שינוי הוא- עכשיו!

 

לסיכום,

כדי לצמוח כלכלית כבר מחר בבוקר עליכם לעשות את הדברים הבאים:

  1. לתכנן לעצמכם יעדים פיננסיים שיכללו את מהות המטרה, בכמה כסף מדובר ותוך כמה זמן תרצו להגיע אל היעד. כתבו לכם שלושה יעדים כאלה.
  2. להתחיל לחסוך! בלי תירוצים, בלי סיפורי סבתא. פשוט להתחיל לחסוך ממה שיש כבר עכשיו ועם הזמן להעלות את אחוזי החיסכון עד שתגיעו לפחות ל20% חיסכון מסך כל ההכנסות שלכם.
  3. לנהל מעקב אחר הכסף שלכם. איך זה אפשרי? על ידי תקציב חודשי שתכננתם והגדרתם לעצמכם מראש. מעקב דורש כשעה פעם בחודש ומס' דקות במהלך היום לתיעוד הוצאות.

אז קחו עכשיו מחברת, הגדירו לכם טיימר במכשיר הנייד של 30 דק' (טלפון על שקט, בלי וואטצאפ/אינסטגרם/פייסבוק באמצע) והתחילו ליישם את הטיפים שקיבלתם כאן. גם אם המחייה בישראל תמשיך לעלות כי בסוף מה שיקבע אם תצמחו כלכלית או לא היא העשייה שלכם היום למען העתיד הפיננסי שלכם בעוד כמה שנים.

 

עוד מרחבי הרשת

>
s