10 ספרים מומלצים להורים טריים

10 ספרים מומלצים להורים טריים

הספרים הטובים ביותר להורים טריים
צילומים: pexels.com

כמעט כל מי שקיבל את הטייטל המרגש הורים טריים, עשוי למצוא את עצמו במצבי תסכול וחוסר אונים מול תינוקות בוכים או פעוטות שהתחילו לפתח אופי ורצונות משלהם, ואיך נאמר – הם לא בהכרח הולכים לצד העקרונות והרצונות שלכם, ההורים.

אף אחד לא נולד עם ספר הוראות לדרך שבה מגדלים ילדים, מדובר בתהליך של הקשבה ולמידה המתמשכים… בעצם כל החיים. כדי להקל עליכם את המסע, ריכזנו עבורכם 10 ספרים שכתבו חוקרים, מטפלים ואנשים שונים שהתנסו בגידול ילדים בצורה אלטרנטיבית והחליטו לשתף את הידע החשוב הזה איתכם.

מזל טוב! עברתם את שלב ההיריון והבאתם לעולם את יצירת חייכם בדמות אדם קטן. אז מה עושים עכשיו? אם הרעיון של לגדל ילד ללא הדרכה נשמע מרתיע, ספרי ההורות שריכזנו עבורכם כאן יסייעו לכם לצלוח את הדרך במינימום מאמץ ותסכול. חשוב לזכור כי אף אחד לא מתחיל את הדרך עם הידע המושלם בכל מה שקשור להורות, אז אל תכנסו לפאניקה אם אתם מרגישים שאין לכם מושג איך ומה לעשות.

רשימת מדריכי ההורות שלנו יכולים להיות המגדלור שיכוון עבורכם את הדרך, הם מורכבים מחוקרים, עיתונאים, פסיכותרפיסטים והורים שבעקבות ההתנסות שלהם יצאו לדרך חדשה, ממש כמו שאתם עומדים לצאת אליה מהמקום שלכם.

מטרת הספרים היא להכניס לשגרת גידול הילדים תקווה, הומור, אמונה ודפוסים שינחו אתכם לגידול ילדים בריאים ושמחים. כן, גם ברגעים שממש תרצו לשבור את הכלים.

 

  1. הורים טובים מדי – מאת אורלי פוקס שבתאי

אחד הדברים שהורים טריים הכי מתקשים איתם, הוא להציב גבלות בריאים לילדם. בין אם זה נובע מאהבה הורית, פינוק יתר או חשש. מרבית האנשים יסכימו שחשוב להציב לילדים גבולות מסוימים, זה אוסף אותם ומספק להם מרחב חקירה בטוח ותחום. אבל איך עושים את זה? ומה ההשלכות בהיעדר הצבת גבולות? על כל השאלות הללו ועוד, תוכלו לקבל תשובות שיעניקו לכם פרספקטיבה חדשה, בעיקר הבנה רחבה על המסרים השונים שהורים מקבלים מהחברה – מסרים מבלבלים ואפילו כאלה המחדירים קמצוץ של ביטול וחוסר אמונה עצמית. הספר הורים טובים מדי, ייקח אתכם למסע שורשי בעקבות הגבולות הדרך הנכונה עבורכם להציב אותם.

  1. אין ילדים רעים – מאת מיכל דליות

כוכבת הסדרת הטלוויזיה החינוכית "סופרנני", אמא לארבעה ילדים ואשת חינוך וותיקה מנגישה להורים את הדרכים הטובות ביותר להתמודד עם אתגרים השונים העולים במהלך גידול ילדים. בספר זה תפגשו במגוון סיפורים שונים מהקליניקה, על ילדים מרדנים שאינם מקשיבים, ילדים תחרותיים שההישגיות מקשה על חייהם, ילדים שמשתמשים באלימות כדי לפתור בעיות ומהן הדרכים היעילות ביותר להתמודד ולפתור את הבעיות הללו.

  1. עקרון הרצף, לגדל ילדים מאושרים – ג'ין לידלוף

עקרון הרצף תורגם מאנגלית ונכתב על ידי ג'ין לידלוף, פסיכותרפיסטית בהכשרתה אשר עברה לגור יחד עם שבט אינדיאנים ביערות וונצואלה לתקופה בת שנתיים, כדי לחקור ולהסיק מסקנות אודות דרכי גידול הילדים. בספר היא מביאה לעיני הצופים את הפליאה והעניין שהיא חוותה למראה ילדיהם המאושרים של האינדיאנים, שבהשוואה לילדים המערביים הם רגועים ועצמאיים הרבה יותר. לאחר מחקר ארוך, לידלוף פיתחה ואימצה פרספקטיבה עמוקה וייחודית על טבעו האמיתי של האדם ועל הדרך הטבעית והנכונה לגידול ילדים, אותה תוכלו לקרוא בספר עקרון הרצף.

  1. טעמים ראשונים, המדריך המלא לתזונת תינוקות – מאת מיכל וקסמן

האכלה והרגלת תינוקות לאוכל חדש יכול להיות עניין די מאתגר, אנחנו רוצים שהם יאכלו בריא ובכמות מספקת להתפתחות שלהם. באיזה גיל כדאי להתחיל לטחון את האוכל ומתי כדי לתת להם לאכול מוצקים? האם יש קשר בין מזון מסוים לאיכות השינה של התינוקות? איך תדחפו את הילדים שלכם לאכול הכול? והאם זה כזה נורא שהם יאכלו עם הידיים? הספר טעמים ראשונים יספק לכם את התשובות לשאלות החשובות ביותר הקשורות לתזונת תינוקכם עד גילאי שנתיים, בספר תמצאו מתכונים וטיפים ליצירת הרגלי אכילה בריאים וטובים.

 

צילום: pexels.com
  1. סודותיה של הלוחשת לתינוקות, כיצד מומלץ לתקשר ולהתחבר לתינוקכם – מאת טרייסי הוג

טרייסי הוג, המכונה הלוחשת לתינוקת הינה פורצת דרך בתפיסתה על הדרך שבה עלינו להתייחס לעצמינו ולתינוקנו. בניגוד לתפיסה המקובל האומרת כי בשנתיים הראשונות לגידול התינוקות ההורים יאלצו לוותר על שינה מלאה בלילה ויש שיגידו גם על חייהם. עם ניסיון של למעלה מחמשת אלפים תינוקות בעשרים שנות עבודתה, טרייסי פיתחה יכולת להבין את צרכיהם השונים של התינוקות, והיא מנגישה זאת להורים הטריים בספרה המוצלח.

  1. לישון בלי לבכות – מאת אליזבת פנטלי

הורים רבים סובלים מבעיות השינה של תינוקם הטרי, מסתובבים עייפים ומתוסכלים נוכח העצות הרבות שמסתובבות בחוץ. הספר לישון בלי לבכות יספק לכם זווית חדשה דרכה תוכלו לזהות את צרכיו של תינוקכם ולעזור לו לישון שנת ישרים, אפילו ללילה שלם! אם עד כה ההתמודדות הייתה לתת לתינוק לבכות עד שתש כוחו והוא נרדם או להישאר ערים יחד אתו, הספר הבא יכניס אל ביתכם שינה טובה ובריאה.

  1. התינוק יודע, גישה חדשה להורות – מאת ד"ר אלטה סולטר

זהו ספר פורץ דרך ששינה אתת חייהם של הורים רבים באשר להבנה וזיהוי צרכיהם הרגשיים של תינוקם החל מצאתו לאוויר העולם ועד לגיל שלוש. ספר זה מציע גישה חדשה של הורות המבוססת על בניית אמון וכבוד הדדיים בין ההורים לילדיהם. עם התפתחות המודעות וההקשבה לצרכי הילדים, ספר זה הפך לרב מכר בקרב הורים רבים המחפשים דרכים חדשות לבניית מערכת יחסים עם ילדיהם.

  1. חשבון להורים, ספר למבוגרים על מתמטיקה של ילדים – מאת חן אהרוני

בשפה פשוטה וקולחת חן אהרוני מסביר את העקרונות החשובים ביותר עליהם מתבססת המתמטיקה. כך תאפשרו לילדים כניסה לעולם שהוא חלק מהטבע וכיום חלק מהחיים המודרניים. בספר תמצאו שיטות הסבר פשוטות, המבוססות על מחקרים ושיטות לימוד. אם אתם רוצים לסייע לידיכם ללמוד חשבון בצורה הבסיסית של חיבור, חיסור, כפל וחילוק כדאי שתתחילו מגיל צעיר, והספר הזה יסביר לכם איך ומתי.

  1. ידיים אוהבות, אומנות המסאז' ההודי לתינוקות – פרדריק לבואייה

מגע ואהבה הם חלקים בסיסיים ובלתי נפרדים מגידול ילדים. המדריך הבא יעניק לכם ידע יקר ערך על טבע החיים והדרך שבה תוכלו לממש אותו בחייכם. את הדרך אל ליבכם ולב תינוקכם תצלחו באהבה ומגע, ספר מביא שיטות מגע שונות לשחרור תקיעויות וקבלת תוצאות מדהימות.

 

טיפים להורים טריים
צילום: pexels.com
  1. התינוק והילד, מדריך להורים – פנלופה ליץ'

המדריך האולטימטיבי שכל הורה טרי צריך על המדף, החל מדרכים מיטיבות לטפל בתינוקכם הטרי דרך כל האתגרים והשאלות שצצות עד גיל חמש. כל פרק בספר עוסק בגיל שונה ומתאר את תהליך ההתפתחות שלו וכיצד תוכלו להגיב לכך בצורה הטובה ביותר.

דרכים רבות אל האמת

גידול ילדים זה פרויקט שנמשך חיים שלמים ולא באמת נגמר כאשר הילד שלכם גדל. אך בעזרת הכוונה נכונה תוכלו לתווך לתינוק שלכם את העולם בדרך המיטבית ביותר כך שבבוא הזמן הוא יוכל לצאת לדרך עצמאית, מלאה בביטחון, אהבה ובריאות נפשית. הספרים הנ"ל בהחלט יכולים לסייע לכם לצלוח את הדרך הראשונית והרכה על הצד הטוב ביותר, תוך מזעור תסכולים ויצירת כר בטוח ובריא לתינוקכם הרך. דרכים רבות אל האמת, כולנו מיוחדים ושונים ולכן לכל אחד ואחת יש את התלם שלו לצלוח את מסע החיים הנפלא, לגדל ילדים. בהצלחה!

עוד מרחבי הרשת

>
s