שיקלי: "בושה, רשעות של ממש". השר מלכיאלי: "חובה עלינו להוקיע"

שיקלי: "בושה, רשעות של ממש". השר מלכיאלי: "חובה עלינו להוקיע"

עמיחי שיקלי
צילום מסך מתוך עכשיו 14

יריקות לעבר נוצרים | בתיעוד שהופץ ברשת ועורר סערה נראים מספר יהודים חרדים האוחזים לולבים בידיהם לרגל חג סוכות, יורקים לעבר צליינים בעיר ירושלים. פעיל הימין אלישע ירד פרסם פוסט שבו טען כי מדובר במנהג יהודי עתיק, מה שגרר תגובות זועמות ברשת.

העיתונאי והפרשן עמית סגל: "מדובר בבור ועם הארץ שאיננו מכיר את השתתפותו של הרב קוק בלוויות של כמרים אנגליקניים, את חילופי האיגרות איתם, ובעיקר ילד מגודל שלא הקים מעולם מחסום בין הבטן לפה. זו הסיבה שנטש את לשכתה של לימור סון הר מלך בטענה שהקואליציה שמאלנית מדי. היהדות שלו היא גירסה קוזאקית של יואב בן צרויה מינוס השירות הצבאי".

שר התיירות חיים כץ מהליכוד: "האמירה שיריקה על נוצרים היא מנהג עתיק ואף משובח היא אומללה. ואהבה לרעך כמוך הוא כלל גדול בתורה והעיקרי שבה. במקום להיות אור לגויים, המעשים של קומץ קיצוני, משניאים את היהדות ואת העם היהודי, פוגעים בתדמית של ישראל ובתיירות. יש לגלות אפס סובלנות כלפי פגיעה בסמלי דת באשר הם".

שר הדתות מיכאל מלכיאלי מש"ס אמר: "מגנה בתוקף את התופעה של יריקות לעבר נוצרים בירושלים. אין זו דרכה של תורה, ואין אף רב שתומך ומעניק לגיטימציה להתנהגות נבזית שכזו. חובה עלינו להוקיע, ונמשיך לכבד את כל העמים הבאים בשערי עיר הקודש".

שר התפוצות, עמיחי שיקלי מהליכוד: "הצעירים שבחרו, בעודם אוחזים בארבעת המינים, לירוק על צליינים נוצרים ממיתים קלון לא רק על מדינת ישראל אלא על עם ישראל כולו. התנהגותכם היא בושה וחרפה, רשעות של ממש. ״כִּי בֵיתִי בֵּית תְּפִלָּה יִקָּרֵא לְכָל הָעַמִּים״ נכתב בישעיהו ואשרינו שזכינו לארח בבירת ישראל מתפללים מכל העולם, חובתינו לכבד אותם ולהאיר להם פנים".

עוד מרחבי הרשת

>
s