שרקי: "אם הספין המפגר הזה תופס אז אין משמעות לכלום"

שרקי: "אם הספין המפגר הזה תופס אז אין משמעות לכלום"

גלי בהרב-מיארה
צילום מסך

בתוך פחות מיממה, שני פיגועים קשים בירושלים | שבעה בני אדם נרצחו אתמול (שישי) בפיגוע ירי ליד בית הכנסת בשכונת נווה יעקב. בנוסף, הבוקר (שבת) אירע פיגוע בעיר דוד לאחר שמחבל ערבי בן 13 ירה על שני יהודים ופצע אותם קשה.

במהלך השבת, התפתח עימות חריג בין השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר ובין היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה.

"היועצת המשפטית לממשלה לא מאפשרת לנו לאטום את בית המחבל. זה לפגוע באזרחי מדינת ישראל", אמר הערב (מוצ"ש) בן גביר במסיבת עיתונאים.

היועצת המשפטית הגיבה: "הפרסום על בקשה של השר בן גביר שנדחתה על ידי היועצת אינו נכון. כפי שהובהר לשר בן גביר על ידי גורמי המקצוע ברשויות הביטחון ובמשרד המשפטים, החלטות פעולה של הדרג המדיני צריכות להיתמך בתשתית עובדתית, ועליו להציגה. בהתאם לכך, רק לפני שעה הועברה ליועצת המשפטית לממשלה השלמת חוות הדעת הבטחוניות, ואלה נבדקות כעת.

היועצת המשפטית לממשלה תתייחס בקבינט לכלל הנושאים שיעלו. היועצת המשפטית לממשלה תעשה כל שניתן כדי לספק כלים משפטיים שיאפשרו את הגשמת מדיניות הדרג המדיני".

עיתונאי חדשות 12, יאיר שרקי הגיב וכתב בחשבון הטוויטר: "מצאו את האשם: היועמ״שית. אם הספין המפגר הזה תופס אז אין משמעות לכלום. לעובדות, להבטחות, למדיניות. ידעתם להאשים את הממשלה הקודמת על כל פיגוע. קחו אחריות על המשמרת שלכם".

עוד כתב: "לא צריך להסביר לי את מחיר ההכבדה המשפטית, לפעמים לא בצדק, בזמן שדרושות פעולות הרתעה חדות ומהירות מול הטרור. בית המחבל שרצח את אחי לא נהרס בדיוק בגלל קשיים כאלה. וגם ההליך המשפטי עד הרשעתו היה איטי ומסורבל וכתבתי על זה בזמן אמת.

אבל המחשבה שאחרי טבח בו נרצחו 7 אנשים, עיקר התגובה של השר הממונה תעסוק בשאלה האם היועמשית אישרה מספיק מהר איטום בית, כאילו כל התפיסה הביטחונית של ישראל ממוקדת בשאלה האם האיטום יהיה תוך יום או יומיים, היא ספין במהותו. הסטת סדר היום מהשאלה האמתית: מה התשובה שתתן הממשלה הזאת, אחרי כל ההבטחות והציפיות, במבחן הראשון שמציב לה הטרור?".

עוד מרחבי הרשת

>
s