שרים תקפו את דבריו של זלנסקי: הוא עשה זילות לשואה. לפיד: חלק את רגשותיו

שרים תקפו את דבריו של זלנסקי: הוא עשה זילות לשואה. לפיד: חלק את רגשותיו

צילום: shutterstock.com/ home for heroes

נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, נאם הערב (ראשון) בפני חברי הכנסת, תקף את רוסיה, השווה בין מה שהנאצים עשו ליהודים לפלישה הרוסית, ביקש סיוע צבאי וקרא למדינת ישראל לבחור צד.

שרים בכירים בממשלה תקפו את דבריו של זלנסקי: הוא עשה זילות לשואה, ההשוואה הזו מקוממת – שלא יעוות את ההיסטוריה.

שר התקשורת יועז הנדל (תקווה חדשה) כתב בטוויטר: "מעריך את נשיא אוקראינה ותומך בעם האוקראיני בלב ובמעשה, אבל אי אפשר לשכתב את ההיסטוריה הנוראה של השואה. רצח עם שבוצע גם באדמת אוקראינה. המלחמה נוראה אבל ההשוואה לזוועת השואה והפתרון הסופי מקוממת".

במקביל, שר החוץ יאיר לפיד כתב בחשבון הטוויטר: "אני חוזר ומגנה את ההתקפה על אוקראינה ומודה לנשיא זלנסקי על שחלק את רגשותיו ואת מצוקת העם האוקראיני עם חברי הכנסת והממשלה.

נמשיך לסייע ככל שביכולתנו לעם האוקראיני ולעולם לא נפנה את גבנו למצוקתם של אנשים היודעים את זוועות המלחמה".

ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) כתב בטוויטר: "אני לא מבין אוקראינית, אבל אם התרגום ששמעתי מדויק, זלנסקי ביקש מאיתנו להתנהג כלפי האוקראינים כמו שהם התנהגו כלפינו לפני 80 שנה. מצטער, נראה לי שניאלץ לדחוח את בקשתו. בכל זאת, אנחנו אומה מוסרית. אור לגויים".

ח"כ גלית דיסטל אטבריאן (הליכוד) כתבה: "בשלב שבו זלנסקי ביצע רמונט לשואה הרגשתי שמישהו מכניס לי אגרוף לבטן או אצבע לעין או שניהם.
אולי אם לא הייתי יושבת בכנסת ישראל לצד דגל ישראל כחברת הפרלמנט של ישראל זה היה כואב פחות. אולי".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) כתב: "השתתפתי בנאומו של נשיא אוקראינה זלנסקי בזום כדי להביע סולידריות עם אוקראינה מול התוקפנות הרוסית. הביקורת שלו על ישראל לגיטימית וכך גם העלאת הציפיות שלו מאיתנו.

לא כך ההשוואה המקוממת והמופרכת לשואה והניסיון לשכתב את ההיסטוריה ולמחוק את מעורבות העם האוקראיני בהשמדת היהודים בה".

עוד מרחבי הרשת

>
s