שקד נגד רגב: הלוווו, הליכוד? מישהו אצלכם מבין את הפגיעה שהיא מנחיתה עלינו?

שקד נגד רגב: הלוווו, הליכוד? מישהו אצלכם מבין את הפגיעה שהיא מנחיתה עלינו?

מירי רגב
צילום: depositphotos.com/ Roman_Yanushevsky

שרת הפנים איילת שקד (ימינה) תקפה את ח"כ מירי רגב (הליכוד) בעקבות ההתנגדות שלה למינוי רמטכ"ל בתקופת בחירות.

בדף הפייסבוק כתבה שקד: "מירי רגב לא עוצרת באדום ומספקת הדגמה עצובה לבדיחה על ההוא שביקש לעקור לעצמו עין אחת רק כדי שיעקרו לחברו שתי עיניים.
שנים מתנהל פה מאבק של המחנה הפוליטי, מכלל המפלגות, מול בית המשפט העליון על גזילת סמכויות הממשלה בפגרת הבחירות.

בניגוד מפורש ללשון חוק היסוד שקובע כי הממשלה היוצאת ממשיכה ברצף "במילוי תפקידיה״. ובניגוד למסקנות ועדת ברנזון שדנה בעניין הזה וקבעה כי הצרת סמכויות הממשלה היוצאת "תפגום בתפקודו התקין של הממשל, והיא עלולה לפגוע בפעילות החיונית" – קבע העליון שממשלת מעבר (ביטוי שלא מופיע בספר החוקים…) חייבת לרסן את עצמה ולנהוג באיפוק. כנגזרת מכך לעליון יש ציפייה שהממשלה לא תמנה מינויים מלבד אלה שהעליון עצמו יסבור שהם חיוניים…

העליון רק שכח להודיע לאיראנים, ללבנונים, לפעילות הכלכלית ולמשק כולו שכרגע אנחנו בהפסקה. שהמשחק בפוס. הם הרי מן הסתם יתחשבו.

לאיוולת המשטרית הזו מצטרפת עכשיו מירי רגב מהליכוד כשהיא מתנגדת למינוי רמטכ״ל. במקום לחזק את נציגי הציבור שמבקשים להמשיך ולנהל את ענייני המדינה גם בתקופת בחירות.

במקום לאפשר למנות רמטכ״ל (!!!) – רגב וחברים נוספים מבקשים לעגן את ההמצאה המשפטית לפיה אסור לממשלה למנות בזמן ממשלת מעבר. הם תוקפים את היועמ״שית, אבל על מה? על זה שהיא שוקלת לאפשר לחבר בממשלה להמשיך ולקדם את המדיניות שלו. גם בזמן הזה. גם ביחס למינויים.
וכמובן שאין קו תחתון שהיא לא תדרדר אליו.

השיח הציבורי סביב שאלת מינוי רמטכ״ל בעת הזו הוא לגיטימי ואף מתבקש, אך כנראה שהביקורת הפוליטית על מינוי רמטכ״ל בזמן פגרה אינה מספיקה לרגב. היא רוצה לפנות לעליון, בשבתו כגננת של הכנסת והממשלה, כדי שיעצור את המינוי. אחרי שחבריה פנו לעליון רק לאחרונה להתערב בענייניה הפנימיים של הכנסת ביחס לקביעת היחס בין החברים בוועדות הכנסת נותר לדעתי רק להעניק לשופטים חבילת פמפרס פרימריום ולבקש מהם להתחיל לחתל את חברי הרשות המחוקקת והמבצעת. אם בייביסיטר אז עד הסוף.

מעניין אותי אם רגב וחבריה בכלל מעסיקים את עצמם בשאלה מה יאמרו אח״כ? איך בדיוק ימשיכו לבקר את החלטות העליון בעניין סמכויות ממשלה יוצאת?

הרי עכשיו כשמתאים לכם אתם תומכים בהן. הלוווו, הליכוד? Anybody home? מישהו אצלכם מבין את הפגיעה האסטרטגית שרגב מנחיתה עלינו?".

עוד מרחבי הרשת

>
s