שקד נגד הנדל: סיעתו עדיין שבוייה במחנה "רק לא ביבי" ובשיח השנאה

שקד נגד הנדל: סיעתו עדיין שבוייה במחנה "רק לא ביבי" ובשיח השנאה

צילום מסך

מי נפרד ממי? 4 ימים לסגירת הרשימות: השרה איילת שקד והשר יועז הנדל נפרדים ומפרקים את השותפות במפלגת "הרוח הציונית".

מטעמה של שקד נמסר הבוקר (ראשון) כי היא זאת שנאלצה להיפרד מיועז הנדל וצביקה האוזר.

"לאחר שיחות רבות עם אנשי סיעת דרך ארץ, השרה שקד החליטה להיפרד מיועז הנדל וצביקה האוזר שהבהירו כי במידה ולא תקום ממשלת אחדות הם יעדיפו לגרור את המדינה לבחירות נוספות מאשר להקים ממשלת ימין. אופציה חסרת אחריות שלא תעלה על הדעת.

לצערה הרב של השרה שקד, על אף הצהרות חוזרות ונשנות של השניים, סיעת דרך ארץ עדיין שבוייה במחנה "רק לא ביבי" ובשיח השנאה והחרמות שהשרה שקד מנסה לעצור. השיח הזה גורר את המדינה לבחירות פעם אחר פעם, מביא לאי יציבות ומרסק את ישראל.

השרה שקד איננה מוכנה לגרור את מדינת ישראל לבחירות נוספות ובמקרה שלא תצליח להקים ממשלת אחדות תשאף להקים ממשלת ימין מאוזנת שבה הרוח הציונית תמלא תפקיד אחראי.

השרה שקד הודיעה להנדל על החלטתה במוצאי שבת כי אך כיבדה את בקשתו לדחות את ההודעה המשותפת ליום ראשון בצהריים, עת ינחת בניו יורק.

הנדל בחר באופן לא ממלכתי ולא ערכי לחרוג מהסיכום ולפעול בדרכים שלא מכבדות את אף אחד מהצדדים.

השרה שקד מאחלת לסיעת דרך ארץ בהצלחה. בימים הקרובים השרה שקד תציג את רשימתה לכנסת. רשימה מגוונת, עם אישים בעלי השקפת עולם ציונית, לאומית וימנית".

בעיתון "ידיעות אחרונות" נחשף על ידי העיתונאי יובל קרני, כי הנדל מעריך ששקד תפעל להקים ממשלה צרה עם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו והחליט לא לרוץ איתה. לפעיליו, כתב הנדל כי הוא מתכוון לעמוד בראש "הרוח הציונית" וכי "אינו בטוח שאיילת שקד תתמודד לכנסת".

עוד מרחבי הרשת

>
s