שניה לפני החגים הכירו את 5 האיים היוונים שאתם חייבים לבקר בהם

שניה לפני החגים הכירו את 5 האיים היוונים שאתם חייבים לבקר בהם

צילום: depositphotos.com

עדיין מדינה ירוקה: תכירו את 5 האיים היוונים שאתם חייבים לבקר בהם

מי קריסטל צלולים וחופים חוליים – יוון היא המקום המושלם לחופשה בלתי נשכחת! אנחנו בטוחים שאתם כבר מכירים היטב את כל היעדים התיירותיים הרגילים, אבל אולי תופתעו לגלות כמה לוקיישנים חדשים ושווים ביקור. במאמר הבא הבאנו לכם את האיים הכי מדהימים ביוון – איים פראיים, חלקם בתוליים שיפתיעו אותכם בטבעם הפרוע והאותנטי, עם חופי ים חלומיים ונופים מכושפים. אתם יכולים להגיע אליהם במטוס או במעבורת – בואו לגלות את האוצרות הנסתרים של יוון וללכת לאיבוד במחזותיה הקסומים החל מהרגע הזה…

נקסוס – התמכרות חדשה של הישראלים!

כאן על האי הירוק ביותר של הקיקלאדים, עם העמקים מרהיבים וההרים הגבוהים, אתם יכולים לשלב חופשות נינוחות והרפתקניות כאחד. הבירה והעיר הגדולה ביותר באי, צ'ורה, היא עיירה תוססת המשלבת גם חוף וגם באזז של חיי לילה עם הרבה מקומות מעניינים לבקר, כולל כמה אתרים היסטוריים מדהימים.

צילום: depositphotos.com

נקסוס ידוע במיוחד ביוון בזכות הגבינות המדהימות, תפוחי האדמה (ברצינות, הם מדהימים) והמשקה המקומי "קיטרון", מעין ליקר חבושים סופר מיוחד, כך שלא רק שהם מבטיחים אוכל נהדר, אלא שכל אחד שמבקר שם הולך להתמכר גם למשקאות – בניהם, אגב הקפה המדהים.

נקסוס גדול מהרבה מהאיים האחרים והוא מבורך בכמה מהחופים היפים ביותר ביוון, אתם לגמרי יכולים לבלות שם כמה ימים עם בטן גב על חופיה הזהובים ותוכלו לאזן את זה עם שכירת רכב וסיור בטבע השופע של האי. האי גם מושלם לחובבי ספורט מים, כמו גלישה, קיט ואפילו טיולי סוסים על שפת הים.

אבל אם אתם באמת רוצים לנצל את הים המדהים שם בצורה הטובה ביותר, ממליצים לכם לחקור אותו מבפנים, צאו לשנורקלינג או צלילה חופשי וגלו את ההריסות השקועות בחופי האי, כמו "מריאנה" או מטוס הביופייטר שהופל במהלך מלחמת העולם השנייה.

 

קיתירה – מקום הולדתה של אלת האהבה

קיתירה זה אחד האיים המבודדים מבין איי יוון והתיירות לא מפותחת כאן יותר מדי, כלומר אם זה שקט ושלווה שאתם מחפשים אז זה הלוקיישן המושלם בשבילכם. על פי המיתולוגיה היוונית, כאן נולדה אפרודיטה ואנחנו ממש לא מופתעים – החופים הבתוליים, הנופים הסלעיים עוצרי הנשימה והאווירה כאן לגמרי תוכל להרגיע ולשטוף כל תחושת סטרס בגוף. אנחנו ממליצים לכם לעשות שחיית בוקר במים הקרירים של מפל פוניסאס במולופוטומוס – ואם אתם מעדיפים מים חמימים יותר, האי מבורך גם במעיינות שופעים כל השנה עם פינות מוצלות ואווירה של גן עדן.

צילום: depositphotos.com

לאן ללכת?

החופים הטובים ביותר לבקר בהם:

סיישל – אחד החופים היפים בכל יוון, המפורסם בזכות מי הטורקיז הצלולים.

אגיוס ג'ורג'יוס – חוף זהוב עם חול עם המים הכחולים ביותר בצד המזרחי של האי.

אריס פוטמוס – חוף ציורי שממוקם ליד קרבוסטמו, יש שם מערה וסלעים שמהם אפשר לקפוץ לתוך המים.

כדאי לדעת:

באיקריה חיי לילה תוססים להפליא, וברגע שזה מתחיל – זה לא נגמר. בחודשי הקיץ מתקיימים באי פסטיבילים בכל הכפרים עם מוזיקה חיה ומסורתית, מה עושים שם? בעיקר אוכלים מטעמים משובחים שכוללים בשר, סלט, צ'יפס וצזיקי, שותים יין לבן מקומי ורוקדים עד הזריחה.

 

קרפטוס יופי פראי ובתולי עם טעם של יוון העתיקה

בין כרתים לרודוס עומד קרפטוס, שקוע בגאווה במאות שנים של היסטוריה. זהו אי של יופי מחוספס וצמחייה שופעת, הממתין בקוצר רוח לחקירה על ידי מי שבוחר לבקר בו. קרפטוס מפורסם בעיקר בזכות החופים החוליים האקזוטיים האינסופיים שלו, שרוב הזמן ריקים, כמו גם הכפרים הציוריים והתושבים החביבים.

צילום: depositphotos.com

קרפטוס זה יעד שתפור לחופשת בטן גב ישראלית טיפוסית, אבל כדאי שתדעו שיש במקום גם הרבה תרבות, טבע ירוק ונופים עוצרי נשימה. זה לא מקום למצוא בו אטרקציות תיירותיות כמו פארק מים, אבל אתם לגמרי תוכלו ליהנות משקט, שלווה ומימי שיט בין האיים השכנים או בין החופים הסודיים של האי. במקום תוכלו גם למצוא המון בתי קפה, מסעדות מקומיות עם אוכל מדהים ומאפיות. אגב, אם אתם שם, אסור לכם לפספס ביקור בכפר אולימפוס שנבנה במאה ה-9! המסורות והפולקלור עדין חי ובועט שם, אז אל תתפלאו אם תראו נשים בלבוש מסורתי אופות לחם בחוץ בשעות הבוקר המוקדמות (הריח המדהים הזה ייחקק לנצח בזיכרונכם)

בנוסף, בקרפטוס יש מערות רבות עם הזדמנויות צלילה מדהימות. אם אתם בקטע של צלילה חופשית, תוכלו לגלות את החיים הימיים הצבעונים על קרקעית הים, חוויה מומלצת בחום!

 

ליכדוניסיה – גלו את איי בהאמה הסודיים של המקומיים  

לא רחוק מבירת אתונה, יש גן עדן אקזוטי שכמעט ולא ידוע חוץ מלתושבים המקומיים. ליכדוניסיה המכונה גם איי בהמה של יוון (וגם סיישל, האיים המלדיביים…תלוי עם מי אתם מדברים) והוא מורכב מקבוצה של איים קטנים, אשר נוצרה כתוצאה מפעילות וולקנית של הר כעש שממוקם ממש מול חוף אוויה. אגב, על פי המיתולוגיה, האי נהרס על ידי הרקולס שחילק אותו ל15 איים, לכל מהם יש משמעות. האיים אינם מיושבים, מה שהופך את היעד לאקזוטי ומרתק מאוד במיוחד בשביל ההרפתקנים שבינכם.

ליכדוניסיה, יוון, Lichadonisia

שימו לב! נכון לעכשיו ניתן לטוס ליוון אך ההנחיות משתנות כל הזמן. יש להתעדכן מול משרד הבריאות לפני קניית כרטיס לכל מדינה.

מחפשים נופש ביוון? השאירו פרטים וקבלו הטבה בלעדית לחברי ניוזדסק

בואו נדבר

עוד מרחבי הרשת

>
s