שחרור המחבלים | השר קיש: "מתנצל – עשינו טעות קשה וכואבת"

שחרור המחבלים | השר קיש: "מתנצל – עשינו טעות קשה וכואבת"

יואב קיש
צילום מסך עכשיו 14

בגלל שאין מקום בכלא? | ישראל שחררה הבוקר (שני) מהכלא את מוחמד אבו סלמיה, מנהל בית החולים שיפא, יחד עם 54 מחבלים עצורים נוספים מרצועת עזה. ההחלטה לשחרר אותם גרמה לסערה פוליטית ולגל האשמות נגד מערכת הביטחון ושר הביטחון יואב גלנט.

שר החינוך יואב קיש (הליכוד) כתב בחשבון ה -X שלו: "בשמי, אני כואב ומתנצל בפני משפחת החיילת נועה מרציאנו הי"ד, שנרצחה בבית החולים שיפא, על כך שהיום שוחרר מנהל בית החולים המחבל המתועב. האחריות היא שלנו, של כולנו וזריקתה מצד לצד היא מיותרת. עשינו טעות קשה וכואבת".

השר לביטחון פנים, איתמר בן גביר (עוצמה יהודית) אמר: "שחרור מנהל בית החולים שיפא בעזה יחד עם עוד עשרות מחבלים היא הפקרות ביטחונית. הגיע הזמן שראש הממשלה יעצור את גלנט ואת ראש השב"כ מלנהל מדיניות עצמאית מנוגדת לעמדת הקבינט והממשלה".

עוד אמר: "המחלוקת ביני לבין שירות הביטחון הכללי אינה אם יש מקום בכלא או אין מקום בכלא. שב"כ רוצה להיטיב את תנאי המחבלים אותם צימצמנו, ואם לא – לשחרר אותם.

ואני אומר: לא יקום ולא יהיה. בזמן שיש לנו חטופים רעבים ללחם בעזה, המחבלים לא יהנו מתנאי דה-לוקס. נפסקו הקייטנות. מאז פרוץ המלחמה, הכנסנו אלפי מחבלים לבתי הסוהר, אבל אין קייטנות, ונפסקו התנאים המשופרים שלהם".

עוד מרחבי הרשת

>
s