רוטמן נגד בן כספית: "אתה יכול לצאת ולסייע, במקום לפרוק אגרסיות רעילות בטוויטר"

רוטמן נגד בן כספית: "אתה יכול לצאת ולסייע, במקום לפרוק אגרסיות רעילות בטוויטר"

שמחה רוטמן
צילום מסך עכשיו 14

אתמול (ראשון) חשף העיתונאי אבישי גרינצייג כי ‏ארגון ״רופאים למען זכויות אדם״ הגיש עתירה בה הוא טוען כי בית חולים בעזה אמר לו שהתקשרו מצה״ל לבית החולים והודיעו לו שעליו לפנות מיידית את בית החולים כי בכוונת צה״ל להפציץ אותו/ לקיים בו פעילות צבאית.

לאחר שבית המשפט העליון דחה את העתירה של ארגון השמאל הקיצוני מבלי לפסוק הוצאות – פנה ח"כ שמחה רוטמן במכתב למ"מ נשיא העליון, השופט עוזי פוגלמן, בו הוא מבקש שבית המשפט העליון ימשוך את ידיו מעיסוק בעתירות הנוגעות למלחמה וביקש לגזור הוצאות על מגישי עתירות כאלו גם אם הן נדחות.

העיתונאי ביני אשכנזי פרסם את המכתב ששלח רוטמן וכתב: "ח״כ רוטמן פונה למ״מ נשיא העליון עוזי פוגלמן ודורש ממנו להטיל הוצאות על עתירות שאינן עומדות בתנאי סף בסיסיים.

רוטמן טועה בענק בפניה הזאת – גם כשהוא מתערב באופן בוטה בעצמאות שיקול הדעת של בית המשפט אך יתירה מכך הטענה שלו שעל ביהמ״ש למשוך את ידיו מלעסוק בסוגיות המלחמה היא חוסר הבנה שבית המשפט מגן על ישראל מפני תביעות בבתי דין בינ״ל,כשהוא דן ודוחה על הסף עתירות כאלה.

ובנוסף, מלחמה, די עם הקמפיין על הגב של בתי המשפט. אם ככ חשוב לכם העומס בבתי המשפט תמנו שופטים. חאלס."

העיתונאי והמגיש בן כספית שיתף את הפרסום של ביני אשכנזי ותקף את רוטמן: "תגיד, ביני, זה יכול להיות שהטיפוס האפל הזה לא יודע שהעובדה שבג"ץ דוחה על הסף את העתירות הללו, היא שמעניקה לנו את כיפת הברזל המשפטית הבינלאומית?
אני שואל ברצינות.
הוא עושה את עצמו, או שאין לו מספיק אינטילגנציה להבין את זה?
כלומר, זה בכוונה, או סתם טפשות ורשלנות?

בתגובה כתב רוטמן: "חבל שאתה ממשיך להסית ולפלג גם בזמן מלחמה. אתה אפילו לא קורא מה כתוב במכתב.

לא ביקרתי בכלל את בית המשפט על כך שהוא דחה על הסף את העתירה, אלא על כך שלא הוטלו הוצאות כבדות על הארגון שעתר (לפי פסק הדין עצמו) ללא כל בסיס עובדתי, בלי תצהיר ובלי פניה מוקדמת.

לכולם קשה בימים אלה, אתה יכול לצאת ולסייע בזיהוי חללים, בהקמת ובחיזוק כיתות כוננות או בסיוע למפונים או למשפחות החטופים, במקום לפרוק אגרסיות רעילות בטוויטר."

עוד מרחבי הרשת

>
s