רה"מ לפיד: "האלימות כלפי נשים היא כתם על המדינה והיא לא יכולה להימשך"

רה"מ לפיד: "האלימות כלפי נשים היא כתם על המדינה והיא לא יכולה להימשך"

צילום: shutterstock.com/ By Gil Cohen Magen

ראש הממשלה, יאיר לפיד, נשא הבוקר (ראשון) דברים בפתח ישיבת הממשלה. בדבריו התייחס לפיד לנושאים הבוערים כגון פרשת הסוהרת שנאנסה בידי מחבל והאלימות נגד נשים.

"האלימות כלפי נשים היא כתם על המדינה והיא לא יכולה להימשך. רק בשבוע האחרון שוב נרצחה אישה בידי בעלה, בת נרצחה בידי אביה, נחשפו פרטים מזעזעים נוספים בפרשת אונס הסוהרת בבית הכלא, נחשפו התכתבויות מחפירות של הכדורגלנים מפרשיית הקטינות. כל המקרים האלה שונים מאוד אחד מהשני, אבל יש להם מכנה משותף: זו אלימות נוראה שהופנתה כלפי נשים. זה תפקידנו כחברה וזו חובתנו כממשלה למגר את התופעה.

שרת התחבורה מרב מיכאלי פנתה אליי כדי לקיים ישיבה מיוחדת בנושא, אנחנו נקיים אותה. שר האוצר איווט ליברמן פנה אליי כדי שתתקיים חקירה בלתי תלויה של החשדות החמורים לאונס הסוהרת. לא יכול להיות שחיילת בצה"ל נאנסת במהלך שירותה בידי מחבל. אתמול שוחחתי בעניין ארוכות עם השר לביטחון פנים ועם נציבת שירות בתי הסוהר, רב-גונדר קטי פרי. הוצגו בפניי הצעדים שנעשו בשב"ס כדי לוודא שמקרה כזה לא יחזור לעולם. המקרה הנידון, שקרה בתקופת הממשלה הקודמת, נמצא תחת צו איסור פרסום, אבל הוא צריך להיחקר והוא ייחקר.

אנחנו נוודא שהחיילת מקבלת סיוע, נמצה את הדין עם האשמים ונבטיח שאירועים כאלה לא ישנו."

לפיד התייחס לתקציבים שהושקעו בנושא: "הממשלה הזו עשתה יותר מכל הממשלות בעבר בנושא האלימות נגד נשים. יותר מ-200 מיליון שקלים הוקצו לתוכנית הלאומית למניעה וטיפול באלימות במשפחה. נוספו מרכזי הגנה למתלוננות, הכשרה לשוטרים, פרקליטים ושופטים שמטפלים באלימות מינית ומשפחתית. הושקעו 21 מיליון שקלים למערך הטיפול הנפשי לנפגעים ונפגעות.

זה כמובן רחוק מלהיות מספיק. אנחנו צריכים לעשות יותר ואנחנו נעשה יותר. נשים וילדות צריכות להרגיש במדינה הזו בטוחות בבית, ובטוחות כשהן יוצאות מהבית".

עוד מרחבי הרשת

>
s