ראש מכינת עלי, הרב אלי סדן תובע את פעיל המחאה משה רדמן

ראש מכינת עלי, הרב אלי סדן תובע את פעיל המחאה משה רדמן

משה רדמן
צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב 'בואו נדבר תכל׳ס עם משה רדמן'

הרב אלי סדן, העומד בראש מכינת עלי, הגיש תביעה נגד משה רדמן, מראשי המחאה נגד הממשלה, על לשון הרע בטענה כי רדמן אמר במהלך דיון על תופעת הסרבנות בצה"ל: "כשהרב דוב ליאור והרב אלי סדן וכל הרבנים של הציונות הדתית שקראו לסירוב פקודה, ליטרלי לסירוב פקודה לחיילים סדירים בהתנתקות, מה קרה? אותם שכחתם".

בתגובה לפרסום כתב רדמן – "הצטערתי לשמוע שהרב אלי סדן הגזען, המיזוגן, ממחוללי ההפיכה המשפטית ושנאת הדמוקרטיה (מוזמן לתבוע גם על האמירות האלו שהן גם כן בחזקת ״אמת דיברתי״), בוחר לתבוע אותי על כך שציינתי שהוא, כמו דב ליאור ואחרים קראו לסרבנות בצה״ל סביב ההתנתקות ובכלל.

יהיה מעניין לשמוע את תשובותיו של הרב (שמכינתו ממומנת על ידי כספי המיסים של כולנו וידיו בכל – מהפוליטיקה, דרך גרעינים תורניים, הרבנות הצבאית ועוד…) להרבה שאלות ותהיות שעולות מהשיעורים שלו בנוגע לסרבנות, בנוגע למיזוגניה, לגזענות, לחתירה תחת הדמוקרטיה ועוד.

למקרה שהרב אלי שכח, תקנות המכינות הקדם צבאיות קובעות מפורשות שמכינות שמוכרות על ידי המדינה צריכות לעמוד בתנאים שונים, בין היתר: ״לחנך את חניכי המכינה לנאמנות למדינת ישראל ולהזדהות עימה כמדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית, כמשמעה במגילת העצמאות ובחוקי היסוד של מדינת ישראל, ולאהבת העם והארץ״.

נתראה בבית משפט, איך אומרים ״אור השמש הוא חומר החיטוי הכי טוב״…"

העיתונאי עמית סגל הגיב למה שכתב רודמן: "אוי רדמן רדמן, מתי תעשה קצת שיעורי בית? הרב אלי סדן דגל בצייתנות ממארת ברמה כזו שהיה מתנדב גם לפנות את הבית של עצמו. הוא היה מראשי הבוכים ומתחבקים עם המגרשים. לא כל הדתיים הפשיסטים המתנחבלים אותו דבר."

עוד מרחבי הרשת

>
s