העיתונאית קרן נויבך על המו"מ להרכבת הממשלה – "הסלוגן המוביל הפעם הוא: ירצו? יקבלו. יבקשו? יקבלו. כולם מבקשים והרבה. וכמעט כולם מקבלים."
"ברוכים הבאים לפרק הבא במלאכת פירוק משרדי הממשלה בדרך להרכבת הממשלה הבאה. והיום, משרד שולי במיוחד, נטול השפעה על היום יום של כולנו: משרד התחבורה. תיק התחבורה אומנם יישאר בידי הליכוד, אבל כל אחת מן השותפות הקואליציוניות תקבל נגזרת מהמשרד, אחריות ותקציבים, שחלילה לא יחסר לאף אחת.
וכך, יהדות התורה (באמצעות סגן שר התחבורה המיועד מקלב) תקבל את האחריות והתקצוב על האוטובוסים במוקדים חרדיים; סמוטריץ יקבל את מטה התשתיות הלאומיות שיוקם מחדש במשרד האוצר; דרעי ביקש להעביר למ. הפנים את הצוות שהוקם במשרד התחבורה לעבודה ממוקדת ומסונכרנת מול הרשויות המקומיות.
>> וכך, יהדות התורה (באמצעות סגן שר התחבורה המיועד מקלב) תקבל את האחריות והתקצוב על האוטובוסים במוקדים חרדיים; סמוטריץ יקבל את מטה התשתיות הלאומיות שיוקם מחדש במשרד האוצר; דרעי ביקש להעביר למ. הפנים את הצוות שהוקם במשרד התחבורה לעבודה ממוקדת ומסונכרנת מול הרשויות המקומיות. >>
— kereneubach (@kereneubach) December 12, 2022
אבי בר אלי עמיתנו כותב ב'דה מרקר' שקוראים לצוות הזה "המאיץ". כשמו כן הוא, מאיץ תהליכים תחבורתיים. ויש לו תקציב של 12.5 מיליארדי שקלים.
האם הצוות הזה יצליח לעבוד באותה אפקטיביות לטובת הציבור אם יוציאו אותו ממשרד התחבורה? ברור שלא.
אבל דרעי אומר לעצמו: למה לא לבקש? כי כמו שלמדנו כבר בפרקים הקודמים, בנימין נתניהו נדיב במיוחד במשא ומתן הקואליציוני הנוכחי. הסלוגן המוביל הפעם הוא: ירצו? יקבלו. יבקשו? יקבלו. כולם מבקשים והרבה. וכמעט כולם מקבלים."
>> אבל דרעי אומר לעצמו: למה לא לבקש? כי כמו שלמדנו כבר בפרקים הקודמים, בנימין נתניהו נדיב במיוחד במשא ומתן הקואליציוני הנוכחי. הסלוגן המוביל הפעם הוא: ירצו? יקבלו. יבקשו? יקבלו. כולם מבקשים והרבה. וכמעט כולם מקבלים. >>
— kereneubach (@kereneubach) December 12, 2022