קפריסין כמו שלא הכרתם! 5 מקומות שאתם חייבים לבקר בהם

קפריסין כמו שלא הכרתם! 5 מקומות שאתם חייבים לבקר בהם

המלצות לטיול בקפריסין

עם אווירת חופש נינוחה, אקלים חם ונוח, רצועות חופים שלא נגמרות ושקיעות מרהיבות שיגרמו לכם לחשוב שאתם נמצאים ביקום מקביל – קפריסין, היא אחת מהאיים הים תיכוניים שאתם ממש רוצים לבקר בהם!

האי המיוחד הזה מציע כמה מקומות מדהימים לנפוש בהם למתבודדים, לאנשים הכמהים לטיולים רגועים על שבילי אבן וגם לכאלו שרק רוצים לחגוג. מוכנים? כי אנחנו הולכים לעורר לכם את החשק לחיות בקפריסין (:

קפריסין יושבת על האי השלישי בגודלו בים התיכון, זהו אחד מהמקומות השופעים ביופי מגוון ובטבע מקומי. זה מקום הולדתה של אפרודיטה, בתי מגורים נאוליתיים וקברים מתקופת הברונזה.

מדי שנה הוא מקבל בזרועות פתוחות כשלושה מיליון תיירים ומציג בפניהם את אורח החיים הקפריסאי הידידותי – מה שהופך את קפריסין ליעד התיירותי ה- 40 הפופולרי ביותר בעולם. אולי תהיו מאותם אנשים שמתאהבים באי השלו וחוזרים אליו מדי שנה, אולי לא. מה שבטוח, אתם הולכים להנות ובגדול!

הנה חמשת המקומות שממש שווים ביקור בקפריסין:

  1. בקרו במרחצאות אפרודיטה (ואז צאו לטיול!)

המרחצאות החלומיים ביותר שאתם יכולים לדמיין שוכנים על קצה חצי האי אקאמאס, בו מסתיים עמק כריסוכוס ומתחילים הצוקים הסלעיים. זוהי נקודה בעלת משמעות מיתולוגית גדולה, המרחצאות הללו הם המקום בו פגשה האלה אפרודיטה את אהבתה הגדולה, אדוניס.

חבוי בצמחייה עבותה, יש באתר מערה סלעית קטנה ומפל עדין הזורם היישר לבריכות – על אף ששחייה במים אסורה, האגדה מספרת שלמי הטורקיז שמתחתיו יש את הכוחות להאריך את ימי הנעורים והיופי, שווה לנסות!

למרות היותו יעד תיירותי פופולרי, הבריכה הרדודה הזו ועץ התאנה המתנשא אינם הדבר המרשים ביותר בחצי האי אקאמאס – במקום זאת, ממש מעבר למערה נמצאת דרך המובילה במעלה שביל אפרודיטה לאחת מנקודות התצפית המרשימות ביותר על האי.

אתם יכולים לעקוב בשביל המפורץ כדי לחזור על הצעדים שהאלה היוונית הייתה עושה לאחר הרחצה שלה ולדמיין את עצמכם כאילו אתם נמצאים בתקופה ההיא. המשיכו על פני עץ האלון הענק שבו היא נחה, ואז תוכלו לחצות דרך כרי דשא של פרחי בר יפהפיים כדי להגיע לנקודות תצפית נוספות המשקיפות על המפרץ הנוצץ שלמרגלותיו. אל תשכחו לפקוח עיניים ולתור אחר עיזי ההרים הידידותיות שרועו באזורים האלה, ואם לוח הזמנים יאפשר לכם, אז ממש כדאי שתישארו לצפות באחת מהשקיעות המרהיבות ביותר באזור.

  1. הרפתקאות בערוץ אוואקאס

אם חשקה נפשכם לבקר באחד מהמקומות הנחשבים לטובים ביותר בקפריסין ולראות כמה מהנופים המדהימים והפראיים ביותר, ערוץ אוואקאס הולך לספק לכם חוויה של פעם בחיים!

הערוץ הזה ממוקם על החוף המערבי, אליו ניתן להגיע די בקלות – נסיעה של חצי שעה מפאפוס תוביל אתכם די קרוב לתחתית הערוץ. נופיו הייחודיים של הערוץ נוצרו הודות לנהר שפעם זרם באזור וכרסם בהדרגה את סלע הגיר. הערוץ המרהיב, בגובה של 100 מטר לערך, בסופו של דבר התייבש ממים אך הפך לנקודת טיול מהנה ופוטוגנית.

הדרך הטובה ביותר לחקור את הערוץ המרתק היא בעזרת שביל המשתרך על פני 2.5 קילומטרים של עונג צריף בדמות נקיקים מהממים ותצורות סלע הייחודיות לאזור הזה. הוא גם אחד מהמקומות הטובים ביותר באי כדי לגלות את הצמחים ובלעי החיים המקומיים של קפריסין. תמצאו שם שיחי ערער ריחניים ושיחי אשחר בר, וגם מובטחת לכם צפייה בקנטאוראה אקאמאנטיס, פרח נדיר שניתן למצוא רק בקפריסין. כדאי שתצאו לשם מצוידים בהרבה מים, חטיפים ונעלי הליכה חסינות למים – השטח הזה עלול להיות בלתי צפוי וייתכן שתצטרכו לשכשך בבריכות מים כדי לחצות נקודות מסוימות. אחרי הליכה של שעה וחצי בערך תגיעו למערה מדהימה. אולי כדאי שתשקלו הליכה משעות הבוקר המוקדמות כדי להימנע מחום הצהריים.

  1. פאפוס – עיר שלמה של אטרקציות מדהימות!

בתור אחת הערים המבוססות ביותר בקפריסין, כאן לא תצטרכו ללכת רחוק כד להנות מהאטרקציות שהעיר הזו מציעה. למעשה, העיר כולה הוכרזה כאתר מורשת של אונסק"ו!

  • אתם יכולים להתחיל בפאר הארכיאולוגי קאטו פאפוס, אתר רחב ידיים עם חורבות רומיות, תוכלו להתפעל שם מאריחי פסיפס עתיקים מהמאה ה- 3 לספירה, והם גם האריחים השמורים ביותר בעולם!
  • אם תצעדו במעלה החוף תמצאו את מבוך קבר המלכים, אתר חובה לכל חובבי הארכיאולוגיה, הוא גם נחשב לאחד הדברים הטובים ביותר לעשות בפאפוס. תמצאו שם חדרים תת קרקעיים שנחצבו מסלע טבעי ושימשו כאתר קבורה מפואר לאריסטוקרטים ופקידים בתקווה שנפשם המכובדת תמשיך לחיות. כל הקברים השתמרו מצוין והם מעוטרים בעמודים דוריים מרשימים במיוחד.
  • ליד הנמל תמצאו את טירת פאפוס, היושבת בגאווה על קו המים ונבנתה במקור כדי להגן על העיר מפני פולשים. המבצר הביזנטי לשעבר, אם לא ציינו, הוא גם אחד המקומות המושלמים לצפות בהם בשקיעה.
  • קוראל ביי – לא רחוק מהמבצר, ממש מחוץ לגבולות העיר תמצאו מערות ים מטריפות במיוחד! אלו מערות אבן גיר שנחצבו על ידי הרוח והגלים במשך שנים, הן מוקפות במי טורקיז וכדאי לצפות בהן ממרחק בטוח, ותחזיקו כל דבר שיכול לעוף היא יש שם רוחות חזקות במיוחד!

 

Early morning sunlight above Kato Drys village. Larnaca District, Cyprus.
  1. הירגעו על החופים הטובים ביותר בקפריסין

בואו נהיה כנים – רוב האנשים נוסעים לקפריסין כדי לבלות על החוף, ואין ספק שבאי הזה יש כמה מרצועות החוף המדהימות ביותר בים התיכון!

כמה מהחופים המובילים נמצאים ליד איה נאפה, שנמצאת בדרום מזרח חוף האי – חוף ניסי הוא אחד מהחופים הפופולריים ביותר ומסיבה זאת הוא יכול להיות מוצף בתיירים, תוכלו למצוא שם שלל פעילויות ספורט ימיות, ברים מדליקים ומסיבות חוף. חוף הסמוך לניסי הוא מקרוניסוס, הוא פחות הומה אדם ומספק אלטרנטיבה שלווה יותר.

גם בסביבת פאפוס תוכלו למצוא חופים יפים לנפוש בהם, אליקס הוא אחד מהפופולרי שבו, מאחר והוא מספק שירותים נוחים לתיירים.

מפרץ הקורל ביי הוא אחד מהיפים והמבודדים – הודות למי הקריסטל הצלולים שלו והבדידות השלווה שהוא מציע.

Old fishing boat in Limassol harbour. Cyprus

 

  1. להיות מוקסמים באומודוס

אומודוס הוא כפר קטן מוקף בגבעות פסטורליות החבוי בין הרי הטרודוס שבקפריסין. בין העמקים תוכלו למצוא כרמים עשירים – אומודוס הוא חלק מאזור הידוע בעושר היינות שהוא מציע, כך שאם אתם מגיעים לאזור, אל תוותרו על טעימה ממגוון היינות שהוא מציע. קפריסין עדיין שומרת על גישה מסורתית למדי באשר לייצור יינות. תוכלו למצאו שם משקאות מסורתיים העשויים משאריות של קליפות ענבים וגם משאריות של ייצור היין. מבני האבן האותנטיים והגגות האדומים מהווים ניגוד נפלא לסביבה הירוקה והשופעת שמסביב. שיטוטים ברחבי הכפר ובשבילים המרוצפים זאת הדרך המושלמת לבלות אחר צהריים נינוח ונעים.

יש מעט כנסיות באומודוס ששווה לבקר בהן, כולל מנזר הצלב הקדוש ההיסטורי, שהוקם בשנת 327 לפני הספירה מה שהופך אותו לאחד האתרים העתיקים ביותר באי.

 

קפריסין – נופש באווירה אחרת

אין ספק, קפריסין היא אחד מהיעדים הלוהטים ביותר לנפוש בהם באחת מחופשות החג, או אם בא לכם להיעלם לאיזה סוף שבוע ארוך במיוחד! האי הקטן והאותנטי הזה מציע לא מעט חוויות עוצרות נשימה שאנחנו ממליצים להוסיף לסל החוויות של החיים שלנו. תהנו!

 

מחפשים נופש בקפריסין? השאירו פרטים וקבלו הטבה בלעדית לחברי ניוזדסק

בואו נדבר

עוד מרחבי הרשת

>
s