קנדה תפסיק לשלוח נשק לישראל. השר כץ: "ההיסטוריה תשפוט לחומרה"

קנדה תפסיק לשלוח נשק לישראל. השר כץ: "ההיסטוריה תשפוט לחומרה"

צילום: shutterstock.com/ By lev radin

בעקבות המלחמה בעזה | שרת החוץ של קנדה מלאני ז'ולי הודיעה אמש (שלישי) כי המדינה תפסיק לשלוח נשק לישראל. המהלך הגיע לצד הליכי חקיקה שקידמה מפלגת השמאל "NPD", שקראה בין היתר לאיסור ייצוא אמצעי לחימה לישראל.

שר החוץ ישראל כ"ץ: "מצער שממשלת קנדה נוקטת בצעד שמערער על זכותה של ישראל להגנה עצמית מול מרצחי חמאס שביצעו פשעים נוראיים נגד האנושות ונגד אזרחים ישראלים חפים מפשע. ההיסטוריה תשפוט לחומרה את הצעד. מדינת ישראל תמשיך להילחם עד להשמדת חמאס והשבת כל החטופים הביתה".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "החלטתה של קנדה להשעות את אספקת הנשק לישראל שגויה, מזיקה ומסוכנת. ישראל מנהלת מלחמה נגד ארגון טרור קיצוני ואכזר והקנדים פשוט לא מבינים מה קורה פה באמת.

זה אינו משנה את העובדה שאנחנו חוזים בהתרסקות של יחסי החוץ של ישראל בגלל ממשלה רעה ורשלנית שמנהלת את זה איום ונורא. בלתי נתפס שבזמן שילדינו נרצחו, נשים נאנסות ואזרחים חטופים יושבים בשבי החמאס, הממשלה הקיצונית הזאת מצליחה להפסיד את הקרב על דעת הקהל. הגיע הזמן שתהיה פה ממשלה טובה שתנצח בעזה, ותנצח גם בזירה הבינלאומית. עשינו את זה בעבר, נדע לעשות את זה גם בעתיד".

השר עמיחי שיקלי: "הפרלמנט הקנדי נכנע אמש להצעת החוק הפרו חמאסית של מפלגת השמאל הקיצוני ה NDP לאמברגו נשק על ישראל. בין התומכות בחוק הישראלית היורדת יערה זקס המגדירה את עצמה כ״ציונית לא מתנצלת״. איך זה מתחבר לחרמות על ישראל וחיבוקים עם מכחישי שואה, עוד לא הבנתי".

עוד מרחבי הרשת

>
s