צפו בתיעוד: כך סוכל פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים

צפו בתיעוד: כך סוכל פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים

דוברות המשטרה (ירושלים):
כך סוכל פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים: בתום החקירה בימ"ר ירושלים, היום הוגשה הצהרת תובע לקראת כתב אישום נגד המחבל שנעצר ע"י שוטרי מחוז ירושלים בעיר העתיקה בטרם מימש כוונותיו לדקור שוטר

לפני שבוע, בפעילות שוטרי מג"ב ירושלים המוצבים באזור שער שכם, הבחינו השוטרים בחשוד (15, תושב ג׳בל מוכאבר), שעורר את חשדם. בעת שהוחשד ע״י השוטרים, הוא החל במנוסה ונמלט מהמקום לתוך העיר העתיקה. כוחות משטרה של מרחב דוד במחוז ירושלים בסיוע והכוונה של תצפיתני מרכז השליטה של המרחב (מבט 2000), ביצעו מרדף וסריקות מהירות אחר החשוד. בתוך זמן קצר נעצר החשוד ע״י שוטרי מחוז ירושלים בשער הברזל, בסמוך לכניסה להר הבית.

הסכין שנתפסה קרדיט צילום: דוברות המשטרה

במקביל, שוטרים איתרו בחנות הסמוכה למקום את התיק אותו השליך החשוד במהלך מנוסתו מהשוטרים. בחיפוש בתיקו של החשוד, נתפסה סכין. החשוד נעצר והועבר לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים שם עלה חשד כי התכוון לבצע פיגוע דקירה.

חוקרי ימ"ר ירושלים חשפו כי לפני שבוע בתאריך 30.5.2022, בשעות הצהריים החשוד יצא מביתו בג'בל מוכאבר, הגיע לאזור שער שכם בירושלים, שם רכש מאחת החנויות סכין מטבח גדולה והתכוון לדקור שוטר.

לאחר שנעצר בוצע חיפוש בביתו. כמו כן נחקרו בני משפחתו, בעל החנות ממנו רכש המחבל את הסכין, נהג הרכב שהסיע אותו, ובעל חנות הירקות שאליו העביר את התיק עם הסכין בעת המרדף אחריו וחשודים נוספים שהיו עמו באזור בטרם האירוע. החקירה העלתה כי החשוד פעל לבדו ולא היו מעורבים נוספים שסייעו בעדו למימוש כוונותיו לפגע.

מעצרו של החשוד הוארך בבימ"ש, והיום הוגשה נגדו הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדו כתב אישום ע"י הפרקליטות, ומעצרו הוארך בחמישה ימים עד לתאריך 10.6.2022.

לאחר סיכול הפיגוע, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן שיבח את השוטרים ואמר: ״זוהי דוגמא נוספת לנחישות שוטרי מחוז ירושלים במאבק המתמשך בטרור. ערנות השוטרים, חתירה למגע ושילוב של אמצעים טכנולוגיים- הם שהובילו למעצר החשוד שאחרי זה התברר בחקירתו כי תכנן לבצע פיגוע. בנוסף לסיכול טרור באמצעות מודיעין מדויק שלנו ושל גופי הביטחון הפועלים עמנו, כפי שהיה בתקופה האחרונה, הרי שאין תחליף לפעילות נחושה של השוטרים שלנו שפועלים כל העת לסכל ולטפל בכל חשד ובכל איום ביטחוני. נמשיך להיאבק בטרור בכל הכלים שברשותנו ולסכל איומי טרור מכל סוג שהם למען ביטחון אזרחי מדינת ישראל״.

 

עוד מרחבי הרשת

>
s