ציווה טרם פטירתו: שלדון אדלסון ז"ל תרם כסף להקמת מרכז טיפול במחלת הסרטן

ציווה טרם פטירתו: שלדון אדלסון ז"ל תרם כסף להקמת מרכז טיפול במחלת הסרטן

בזמן מגיפה עולמית, תרומה ענק למערכת הבריאות הישראלית – מר שלדון אדלסון ז"ל ציווה טרם פטירתו על תרומה בסך 40 מיליון דולר להקמת מרכז הסרטן באיכילוב.

מגדל אדלסון יהיה מגדל האשפוז המפואר והמתקדם ביותר ברפואה הציבורית בישראל שיתנשא לגובה של 20 קומות פני שטח של כ-40 אלף מ"ר. המגדל יוקם בשני שלבים לאורך 5 שנים, באגף הדרום המערבי של המרכז הרפואי, פינת הרחובות ויצמן ודפנה. המגדל כמו כן, יחובר ישירות למנהרה מהרכבת הקלה הנבנית בימים אלה במטרופולין ת"א עבור אלפי המבקרים ביום במתחם המרכז הרפואי כולו.

המגדל, יכלול קומות מרתף לחניון, אגף תת קרקעי לרפואת פרוטונים, מכון אונקולוגי וקומות יחידות אשפוז, מרפאות ומכונים. הוא יכלול מעטפת מלאה לחולים אונקולוגיים, מרפאות ומכונים, תחת קורת גג אחת: יחידת רישום ואבחון מהיר לחולים אונקולוגיים, מכון לרפואה אונקולוגית ממוקד במחלות שד, ריאות ומעי גס, מרכז תמיכה בשירותי הדמיה רפואית, מכון לטיפול רפואי אונקולוגי מולקולרי, יחידת שירותי שיקום ותמיכה בחולים אונקולוגיים.

בנוסף, המחלקה להמטו־אונקולוגיה ילדים, שנמצאת כיום בבית החולים לילדים דנה-דואק, תעבור למרכז הסרטן. הטיפול באמצעות רפואת פרוטונים הינו בשורה של ממש לילדים ולצעירים שכן עד כה ניתן היה לעבור טיפול איכותי זה בחו"ל בלבד, דבר שהיה כרוך בהערכות לוגיסטית מורכבת ויקרה.

במרכז החדש יושם דגש על מחקר בשיטות מתקדמות וכן מרכזי מצוינות, בשיתוף משרד הבריאות למדיניות סרטן ואפידמיולוגיה. מעבר למתקנים המתקדמים ולמכשור החדיש שיאכלסו את המרכז, יפעל המקום מתוך ראייה הוליסטית מלאה לחולים ותוך תמיכה בכל אחד מהשלבים, תוך דגש על רווחת המטופל, דרך שיקום ועד החלמה מלאה.

כמו כן, המגדל יכלול את המכון הלאומי, הראשון מסוגו בישראל לרפואת פרוטונים, שהווה את גולת הכותרת של המרכז, זאת לאחר שהמרכז הרפואי איכילוב תל אביב זכה במרכז של משרד הבריאות. הקמתו של מכון זה בישראל הוא בבחינת יישור קו עם מערכות הבריאות המתקדמות בעולם והוא יעניק מענה לכלל החולים האונקולוגים בישראל.

הקרנת פרוטונים היא טיפול רדיותרפי מתקדם בסרטן. בדומה לטכנולוגיות מתקדמות אחרות ברדיותרפיה, הקרנת פרוטונים פועלת על ידי העברה מדויקת של קרינה באנרגיה גבוהה לגידול. הקרינה גורמת נזק לדנ"א של התאים הסרטניים ומובילה להרס של תאים אלה.

באמצעות רפואת פרוטונים ניתן יהיה להקרין את הגידול עצמו מבלי לפגוע ברקמה שסביבו ולצמצם תופעות לוואי. האפשרות לקבל את הטיפול בארץ, יקל באופן משמעותי על החולים לרבות אותם חולים, בדגש על ילדים וצעירים, שנאלצים לטוס לחו"ל כדי לקבלו.

ד"ר מרים אדלסון, רעייתו של שלדון ז"ל שמודיעה על תרומת הענק ביום השנה למותו מוסרת: "אני נרגשת להיות חלק מהמעמד החשוב הזה. הן בשל המשמעות האדירה שיש למרכז שקם היום בישראל לפיתוח המחקר והטיפול בחולי סרטן ולהצלת חיי אדם, והן בשל המשמעות האישית שיש לבית החולים איכילוב עבורי. נולדתי בבית החולים הזה, ובו גם עשיתי את צעדי הראשונים ברפואה, ועמדתי על הפלא שיש במתן מזור לחולים, ותקווה למשפחותיהם.

אני רואה במרכז זה אבן דרך מרכזית נוספת בדרך האישית ששלדון ואני בחרנו – דרך שתכליתה להטיב את ולהציל חיים. רבים מאתנו חוו בסביבתם הקרובה את המחלה הנוראה הזו, בקרב בני זוג אהובים, ובני משפחה, מבוגרים וצעירים כאחד. העמל למצוא לה מרפא לא יכול להיפסק גם בימים של מגפה עולמית, והעמל הזה עוד ישיג תוצאות.

שלדון ואני זכינו להעניק לאיכילוב את תרומתנו על מנת שמיטב הרופאים והמומחים יקבלו את הכלים המתקדמים ביותר להגשמת מרכז מצוינות לטיפול בכל מחלות הסרטן. יחד עם המכון הלאומי לרפואת פרוטונים, נציב את המרכז בשורה הראשונה עם בתי החולים המתקדמים ביותר בעולם.

אני משוכנעת שהמרכז יעניק תעצומות נפש אדירות לכל מי שיכנס בשעריו, יפחית כאב וסבל, ויפיח תקווה גדולה. אני מברכת את כל העוסקים במלאכה שישאו ברכה בעמלם, וגאה מאוד להיות חלק מהרגע הזה".

פרופ' רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי איכילוב מודה על התרומה הגדולה: "שלדון ז"ל היה בן בית בבית החולים כשמרפאה על שמו מטפלת מזה עשרים שנה במכורים לסמים כאן באיכילוב. אהבתי אותו וכולנו באיכילוב כואבים את מותו ואבלים על אובדן האיש הענק הזה שבזכותו כעת אלפי ישראלים בשנה יזכו לטיפול הטוב והמתקדם ביותר בישראל נגד מחלת הסרטן.

במערכת בריאות שרעבה לתקציבים ונשענת על תרומות, אין לי מילים שיוכלו לתאר את תחושת התודה והכרת הטוב כלפי משפחת אדלסון על שפתחו את הלב ואת הכיס להקמת מגדל אשפוז המפואר בישראל ובכך להציל חיים".

עוד מרחבי הרשת

>
s