פרשנות: סינוואר מושך כמה שיותר זמן לקראת הרמדאן בתקווה להתלקחות

פרשנות: סינוואר מושך כמה שיותר זמן לקראת הרמדאן בתקווה להתלקחות

יחיא סינוואר
צילום: shutterstock.com/ Anas-Mohammed

ארגון הטרור חמאס ממשיך למשוך את הזמן ולא מוסר את תגובתו בנוגע לעסקה חדשה שתביא לשחרור החטופים שנמצאים ברצועה. במבט של אדם עם רציונל בריא שמנסה להיכנס לראשו של רב המרצחים יחיא סינוואר שמתחבא בבונקר קשה להבין מה מניע אותו להמשיך עם המלחמה, לסרב להפסקת אש גם אם זמנית ושלא נדבר על להניח את נישקו.

הסיבות שעד היום קיבלנו רבות ומגוונות: היגיון ג'יהאדיסטי, החרב לא מספיק מונחת על הצוואר, לא אכפת לו מהעם העזתי – הכל נכון. אבל לפני מספר חודשים הוא הסכים לעסקה גרועה יותר – מה בכל זאת השתנה? בעוד כחודש צפוי חודש הרמדאן , שנים רבות שהרמדאן בישראל היא התקופה המתוחה ביותר ביטחונית שבמרוצת השנים ובכל שנה גורמת להתססה הן בשטחים, הן בעזה ואף בחלק מערביי ישראל.

ערבי, מחבל, טרור, אבנים, יהודה ושומרון
לקראת התלקחות? צילום אילוסטרציה: shutterstock.com/ By abu adel – photo

מאז תחילת המלחמה סינוואר ואנשיו מנסים להתסיס את העולם המוסלמי , את השטחים וערביי ישראל לצאת בהמוניו לרחובות, לבצע פיגועים ולייצר אינתיפאדה חדשה בזמן מלחמה שישראל לא תוכל להכיל – למזלנו עד כה זה לא קרה וכל ניסיונותיו כשלו, הקלף האחרון של סינוואר להצליח במשימה הזאת הוא חודש הרמדאן – וסביר להניח כי בחמאס מושכים זמן לחודש הזה כדי שההתססה סוף סוף תצליח להם והמשוואה תשבר.

בישראל צריכים להיערך לכך ו"לגנוב" לחמאס את הקלף הזה, שלדעתי הוא הקלף האחרון בארסנל האסטרטגי של חמאס – אחרי הכישלון בכל הזירות ובהערכות מספקת ובניווט מדיני טוב אפשר לצלוח את האירוע, לדעתי בלבד – סדקי שבירה בחמאס יתחילו מיד אחרי הכישלון ברמדאן ואף יכולים להביא לעסקת חטופים שישראל תוכל לקבל.

אנו עומדים בפני חודש קריטי במלחמה ונקודת מפנה לכאן ולכאן ועל ישראל לנצח גם את הקרב הזה.

שי איתן – מערכת ניזודסק

עוד מרחבי הרשת

>
s