פרויקט מיוחד: הכירו את ח"כ אופיר אקוניס

פרויקט מיוחד: הכירו את ח"כ אופיר אקוניס

צילום מסך ערוץ הכנסת

ח"כ אופיר אקוניס, נולד בתל אביב בתאריך ה-28 במאי 1973, וגדל בשכונת רמת אביב ג', הוא נשוי ואב לשני ילדים.

השכלה: תואר ראשון במדעי החברה והרוח, יחסים בין-לאומיים ומדע המדינה

את שירותו הצבאי עשה ככתב צבאי במפקדת קצין חינוך ראשי.

כיצד ומתי הצטרף לפוליטיקה?

בשנת 1992 הצטרף אופיר אקוניס לתנועת הליכוד והנמשך החל לעבוד באגף ההסברה במצודת זאב שבתל אביב.

בשנת 1996, שימש אקוניס כסגן יועץ התקשורת של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

אקוניס שימש גם בהמשך דובר תנועת הליכוד, דוברו של שר המשפטים לשעבר מאיר שטרית ובשנת 2004 מונה אקוניס ליועץ התקשורת של בנימין נתניהו בלשכת שר האוצר.

בנוסף, היה יושב-ראש המועצה הציבורית של פרויקט ”מחשב לכל ילד”. אקוניס החל ליישם חלוקת מכשירי טאבלט בעיר אופקים ובהמשך ביישובים נוספים ברחבי הארץ.

תפקידים בממשלות ישראל.

2013 עד 2015: סגן השר להגנת הסביבה, סגן השר להגנת הסביבה, סגן שר במשרד ראש הממשלה.

2015: שר המדע והטכנולוגיה ושר במשרד ראש הממשלה.

2019: שר המדע והטכנולוגיה.

2020: שר העבודה, הרווחה והשירותים חברתיים.

בממשלה ה-35 כיהן כשר לשיתוף פעולה אזורי.

חוקים בולטים שקידם ואף יזם

חוק לתיקון פקודת התעבורה (מס' 92), התש"ע–2009, המתיר חניה בתחומי בתחנות אוטובוס בסופי שבוע ובימי מנוחה. חוק הדגל, הסמל והמנון המדינה (תיקון מס' 5), התשע"א–2010, המחייב לייצר את דגלי ישראל במפעלים בישראל.

חוק משאל עם על הסכם מדיני עם הרשות הפלסטינית, התשע"א–2010. הצעת חוק שהייה שלא כדין (איסור סיוע) (הוראות שעה) (תיקון – החמרת ענישה על הלנה, העסקה והסעה שלא כדין), התש"ע–2010, למניעת העסקה של מסתננים ושב"חים, הסעתם והלנתם.

הצעת חוק העמותות (תיקון – איסור תמיכה של ישות מדינית זרה בעמותות פוליטיות בישראל), התשע"א–2011, להגבלת התרומות לעמותות פוליטיות בישראל על ידי קרנות של מדינות זרות. חוק להרחבת הייצוג ההולם של בני העדה האתיופית בשירות הציבורי (תיקוני חקיקה), התשע"א–2011.

חוק הגנת הצרכן (תיקון – החזר כספי בשל ביטול עסקה לרכישת טובין), התש"ע–2010, המחייב החזר כספי במזומן לצרכן. לימים שולב החוק בתקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה), התשע"א–2011.

חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון – איסור על קנסות יציאה), התשע"א–2011, שבמסגרתו נאסר על חברות הכבלים והלוויין להטיל קנסות יציאה על המבקשים להתנתק משירותיהן. אישור הנסיעה חינם בחלקים הדרומיים של כביש 6.

פעילות הסברתית

ח"כ אופיר אקוניס, פעיל מאוד בתחום ההסברה של ישראל בעולם.

אקוניס מרבה לייצג את המדינה בפני משלחות שמגיעות לכנסת ובשליחויות בחו"ל, ומעביר הרצאות בפני קהילות יהודיות וסטודנטים מקומיים.

עוד מרחבי הרשת

>
s