פיגוע דקירה באוטובוס בסמוך לצומת רמות בירושלים – אזרח שחלף במקום ניטרל את המחבל

פיגוע דקירה באוטובוס בסמוך לצומת רמות בירושלים – אזרח שחלף במקום ניטרל את המחבל

קרדיט: דוברות המשטרה

הערב בשעה 16:57, התקבל במוקד המשטרה דיווח אודות אירוע דקירה באוטובוס אגד קו 137 בעת שהיה בנסיעה מכיוון גבעת זאב לירושלים, באזור היציאה משכונת רמות בירושלים על ציר גולדה מאיר. למקום הוזעקו כוחות משטרה גדולים של מחוז ירושלים שסגרו את הזירה והחלו בחקירת המקרה.

מחקירה ראשונית של הפיגוע עולה כי המחבל (פלסטיני, תושב יו״ש בשנות הארבעים לחייו) שנסע באוטובוס, החל לדקור לפתע את אחד מנוסעי האוטובוס באמצעות מברג. נהג האוטובוס בלם את האוטובוס ופתח את הדלתות. בשלב זה החלו נוסעים לרדת מהאוטובוס, ביניהם המחבל שהמשיך לנסות לפגוע בנוסעים. אזרח שחלף במקום באותו הזמן והבחין במתרחש, ניסה לפגוע במחבל במטרה להפסיק את מעשיו ואזרח נוסף שנקלע למקום, ביצע ירי לעבר המחבל וניטרל אותו.

קרדיט: דוברות המשטרה

בעקבות הפיגוע, נפצע אזרח אחד ופונה לטיפול רפואי בבית החולים כשמצבו מוגדר בינוני (עפ"י גורמי רפואה).
בהמשך פונה המחבל לקבלת טיפול רפואי בבית החולים במצב בינוני.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, הגיע לזירה וקיים הערכת מצב עם המפקדים במהלכה קיבל סקירה והטיל את חקירת הפיגוע על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים.
בתום הערכת המצב שקיים בזירה, ציין מפקד מחוז ירושלים: ״מדובר בתזכורת נוספת לאיום הטרור שעמו אנו מתמודדים. התוצאה של הפיגוע הערב הייתה יכולה להיות קטלנית הרבה יותר, והמחבל נוטרל בראש ובראשונה בזכות נחישות וגבורה של אזרחים שעברו במקום, נאבקו עמו ופעלו לנטרלו. ערנותם ואומץ לבם מנעו פגיעה נוספת בחפים מפשע. נמשיך להיאבק בטרור ובמחבלים באשר הם, למען שלומו ובטחונו של הציבור.

קרדיט: דוברות המשטרה

עוד מרחבי הרשת

>
s