עורך דין פירוק שותפות

עורך דין פירוק שותפות

עורך דין פירוק שותפות
תוכן שיווקי [קרדיט לתמונה unlimphotos]

שותפות בין שני אנשים או בין שתי חברות נועדה לקצור הצלחה עסקית בתחום שבו הם מתמחים. אך לא אחת נוצרים מצבים שבעקבותיהם הגורמים האלו מחליטים לפרק את השותפות ביניהם. לעיתים החלטה זו נובעת מקשיים כלכליים שונים ולעיתים היא נובעת מבעייתיות בקשר שבין שני הצדדים שיוצרת סכסוכים אשר מונעים את המשך הדרך המשותפת.

סיוע של עורך דין פירוק שותפות

אם יש הסכמה של שני הצדדים או על דעתו של צד אחד, הדרך המומלצת היא לפנות לעורך דין פירוק שיתוף אשר מתמקצע בתהליך זה מתחילתו ועד סופו וזאת לאור המורכבות הרבה של תהליך זה. זאת לאור הנושאים הרבים שעל עורך הדין לטפל בהם כמו לדוגמה:

  • פירעון חובות
  • זכויות של כל אחד מהשותפים
  • דיווחים לרשויות המס
  • סגירת תיקים ברשויות
  • מימוש נכסים ועוד.

אם בעת הקמת השותפות, נרשם בהסכם המייסדים סדר הדברים שיבוצע בעת פירוק שותפות, פועלים על פי תוואי הדרך שנרשם בהסכם המייסדים. אך אם אין אזכור לכך בהסכם זה, עורך דין פירוק שותפות מבצע הליך זה שלב אחר שלב. בדרך כלל הוא נעזר גם ברואה החשבון לאורך כל הדרך כיוון שיש בהליך זה מהלכים רבים הקשורים לכספים.

משא ומתן בין השותפים

המטרה של עורך דין אלעד בן הוא מומחה לפירוק שותפות ויודע לבצע את כל המהלכים הנדרשים בנועם הליכות ולהגיע להסכמות הוגנות בין הצדדים. לכן מתנהל משא ומתן בין הצדדים שהוא לעיתים ארוך ומייגע ולעיתים זורם ויש הסכמות ענייניות כדי לקדם את המהלך הנדרש.

הסכם פירוק שיתוף הוא ייחודי לכל שותפות וכלולות בו הוראות שונות אשר מתייחסות להתנהלות שיש לבצע כדי שהשותפות תפורק, הן אם מדובר בשותפות רשומה או לא רשומה אשר יצרה עוסק מורשה או שותפות אשר יצרה חברה בע"מ.

במהלך המשא והמתן קובעים איך ינותבו הרווחים שהצטברו בעסק, או לחלופין את אופן חלוקת החובות על ידי השותפים. יש מקרים שבהם עקב בעיות כלכליות מהותיות אין ברירה אלא לפנות לכונס הנכסים כדי שימנה מפרק, מנהל מיוחד או נאמן שבאמצעותו יבוצע הסדר החובות בנושא כספים שיש לשלם לגורמים שונים כמו ספקים ונותני שירות, אלו שפתחו תיקים בהוצאה לפועל ואלו שלא פתחו תיקים נגד החייבים וזאת על פי חוקי חדלות פירעון עד קבלת צו הפטר.

שלבי פירוק השותפות

על פי המצב של כל שותפות, עורך דין פירוק שותפות אלעד בן מתכנן את השלבים השונים של תהליך הפירוק תוך התאמה מוחלטת לצורך הפרטני. אם מדובר במצב שבו העסק הוא קיים ופעיל, חשוב שהפעולות של פירוק השותפות לא יפריעו להתנהלות השוטפת וכך השותפים ימשיכו לנהל את עסקיהם, לקדם קבלת הכנסות ולהוביל לרווחיות עד יצירת הקו המפריד.

מבט לעתיד

ברוב המקרים שני השותפים מתמחים בתחום מסוים ולכן במסגרת הפרדת הכוחות מתקבלות כמה החלטות חשובות: החלטה מי לוקח איזה לקוחות וממשיך איתם, איסור תחרות, בלעדיות, איסור על שותף אחד לפנות ללקוחות של השותף השני כדי לצרף אותם לשורותיו אלא לאחר פרק זמן מסוים.

אם אתם מעוניינים לפרק שותפות, אתם מוזמנים לשוחח אתי ולקבל ייעוץ מקיף בנושא זה כדי לקדם הליך מסודר ומוסכם של פירוק שותפות. המטרה היא להגיע להבנות בין הצדדים כדי שהתהליך יסתיים הן במהירות והן ביעילות וזאת ללא צורך להגיע לבתי משפט, דבר שיארך פרק זמן ארוך ביותר.

עוד מרחבי הרשת

>
s