סערת משה סעדה | חיים רמון מגיב : "מה ששודר אתמול זו לא סתם חשיפה"

סערת משה סעדה | חיים רמון מגיב : "מה ששודר אתמול זו לא סתם חשיפה"

חיים רמון
חיים רמון צילום מסך

משה סעדה, סגן ראש המחלקה לחקירות שוטרים לשעבר, התראיין אמש (שני) לפרשן חדשות 12 עמית סגל וחשף מה באמת קרה בחדרים הסגורים.

בראיון המטלטל סיפר סעדה בין היתר כי טויחו תיקי חקירה רגישים כדי לא לספק תחמושת ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו נגד מערכת אכיפת החוק.

שר המשפטים לשעבר חיים רמון מגיב לחשיפה וכתב אתמול (שני) :
"ושוב אנו נתקלים בעדות מצמררת מתוך המערכת על התנהלות עבריינית של בכירים במשטרה ובפרקליטות. התנהלותם העבריינית לכאורה של פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן ושל מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך הייתה ידועה לרבים וחלק מהעבירות הפליליות לכאורה נחשפו עוד בזמן אמת.

אבל המערכת בכללותה התגייסה להגן על בכיריה. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התייצב לא לצידם של הלוחמים נגד שחיתות, אלא לצד בכירי המערכת, גם כשאלו עשו את מעשיהם הפסולים מול עיניו.

גם הניסיון להקים ועדת בדיקה ממשלתית לעניין מח"ש סוכל על ידי מנדלבליט ועל ידי שופטי בג"ץ, כי המערכת המשפטית תמיד תגן על בכיריה.

כל פוליטיקאי שהיה נחשד אפילו רק בשבריר ממה שחשף היום סגן ראש מח"ש לשעבר משה סעדה, היה נחקר יום למחרת ב-433, בחקירה בליווי פרקליט מלווה. אבל היות שניצן ואלשיך הם יקירי במערכת, הם מצויים מעל החוק.

מה ששודר היום זו לא סתם חשיפה בעלמא. סגן ראש מח"ש לשעבר האשים את פרקליט המדינה לשעבר ואת המפכ"ל לשעבר בעבירות פליליות חמורות. אם ניצן ואלשיך לא מגישים תביעת דיבה נגד סעדה, זו תהיה הודאה בפועל בהאשמות החמורות שהטיח בהם.

אבל זה לא הפעם הראשונה שהוטחו האשמות חמורות ואפילו האשמות פליליות באנשים המדוברים, ובבכירים אחרים במשטרה ובפרקליטות.

אבל זה לא משנה אם זה דובי שרצר, חוקר בכיר במשטרה ובמח"ש, או דוד רוזן, נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות לשעבר או הילה גרסטל, נציבת הביקורת על מערך התביעה ומייצגי המדינה בערכאות, המשטרה והפרקליטות תמיד יטייחו את ההאשמות נגד מי שבצד "הנכון".

מאז שליאורה גלאט-ברקוביץ' השתמשה במידע שהגיע לידיה כדי לנסות לסכל את אריק שרון, מאז שמני מזוז דיבר על "סימון מטרות וגיוס עמדות" בפרקליטות ומאז שמנדלבליט דיבר על על הפרות החוק של גורמי האכיפה ועל כך שתפרו לו תיק כדי למנוע ממנו להתמנות ליועמ"ש, המצב רק הלך והורע.

הפרקליטות ובכירי המשטרה הפכו לזרוע הפועלת בעיקר במישור הפוליטי, מגוננת נגד מי אשר "שומר" עליה, ופועלת לחסל כל מי שנתפס בעיניה כאיום.

עוד מרחבי הרשת

>
s