סערה ברשת | מיכאלי: "הוא ידע שזה עומד לקרות" • ריקלין: "הסיפור הוא מעשה נבלה גדול"

סערה ברשת | מיכאלי: "הוא ידע שזה עומד לקרות" • ריקלין: "הסיפור הוא מעשה נבלה גדול"

מרב מיכאלי ושמעון ריקלין
צילום מסך עכשיו 14 | עריכה ניזודסק

חברת הכנסת, מירב מיכאלי (העבודה) התייחסה לדיווח שפורסם בעיתון "הארץ" על כך שאמ"ן הזהיר את ראש הממשלה, בנימין נתניהו במכתבים כי המשבר הפוליטי-חברתי בישראל מעודד את איראן, חיזבאללה וחמאס להסתכן בפעולות נגדה.

בחשבון ה – X שלה כתבה מיכאלי: "נתניהו ידע שעומד לקרות אסון ובחר לתת לו לקרות. הוא הפקיר באופן אישי את נרצחי ה7/10 ואת מדינת ישראל כולה. הוא לא ילך הביתה על מעשיו, הוא ילך לכלא".

העיתונאי והמגיש, שמעון ריקלין כתב בתגובה בחשבון ה X שלו לדיווח ב"הארץ": "הסיפור על אזהרת אמ״ן לכאורה את נתניהו הוא מעשה נבלה גדול. כי:

1. אמ״ן לא הזהיר את נתניהו. הוא איים עליו. כמו שחיל האוויר איים בסרבנות. כמו שמערך המבצעים המיוחדים איים עליו בהפיכה. בגלל הרפורמה המשפטית. אתם חושבים ששכחנו?

2. תוך כדי התרעה הכללית שהושמעה לנתניהו זירת הייחוס בצפון היא זו שנצפתה כבעייתית. לא הדרום.

כזכור לפי ראש אמ״ן חמאס היה מורתע ולא צפוי לפתוח במערכה במשך שנים.

3. מדוע אני קורא לזה מעשה נבלה? מילא השקר מילא הניסיון להטעות. אבל המידע הזה מודלף כדי לכסות על מה שקרה באותו ליל שבת גורלי. עת שהרמטכ״ל ראש אמ״ן ראש השב״כ ובכירים נוספים מבינים שקורה משהו. ראש השב״כ מחליט אפילו לשלוח צוותי טקילה ליתר בטחון לדרום.

אבל התרעה כללית הוא לא שולח! ואת ראש הממשלה הם ממדרים מהמידע הזה ולא אומרים לו דבר דווקא כשיש התרעה ממוקדת.
והעניין הזה מה קרה בלילה הזה ומדוע הם שמרו את המידע הדרמטי לעצמם יהיה חייב להיחקר יחד עם כל הפאשלות של כולםםםם סביב האירוע הזה. מלמעלה עד למטה. רק בבקשה. אל תשקרו אותנו. ואם אמ״ן זורם עם ההטעיה הזו. אני חושש מאוד ששום חשבון נפש אמיתי לא נעשה שם. על היהירות. על הבטחון שהערבים לא רוצים אף פעם במלחמה נוהג ותיק באמ״ן עוד מאז מלחמת ששת הימים.

על העיסוק המטופש המנותק והילדותי באקלים של 8200 במקום להאזין לפעילי השטח של חמאס. על דיבור על כוונות האוייב במקום דיבור על היכולות שלו. על השתקת כל קול שחושב אחרת מהמקובל כמו הקולות של התצפיתניות שהזהירו וסתמו להן את הפה. ביטול תרבות שקר הוא תנאי למצוינות. וכך אני מקווה שיהיה אצל כל הגורמים שקשורים למלחמה הרעה שנכפתה עלינו".

עוד מרחבי הרשת

>
s