סובלים באימונים ולא מצליחים להתמיד? כמה טיפים שיעלו לכם את המוטיבציה

סובלים באימונים ולא מצליחים להתמיד? כמה טיפים שיעלו לכם את המוטיבציה

אימון צילום: depositphotos.com

אם ניגשים לאימון שלכם בגישה שלילית, או עייפה – הוא גם יהיה כזה, וכולכם יודעים מה קורה כשיש לכם מטלות מבאסות – אתם פשוט מתעלמים מהן. רוב האנשים לא אוהבים אימון בגלל שהם מאמינים שזה "תוצאה" או "עונש" על הרגלים לא טובים", אנשים רבים משתמשים באימון כדרך למחוק את כל חטאי האכילה בשעות מאוחרות והמשקאות המתוקים שהיו בסופ"ש, מה שיוצר קונוטציה לא טובה לאימון. בגלל זה, כמה מאמני כושר שדיברנו איתם אמרו כי הדבר הכי משמעותי שאתם יכולים לעשות בשביל ליהנות יותר מהאימון שלכם הוא לשנות מהיסוד את איך שאתם מרגישים לגביו. במילים אחרות, כשאתם יוצרים פרספקטיבה יותר חיובית לגבי האימון, יש סיכוי גבוה יותר שתרצו להתאמן יותר, בגלל שזה יוצר חוויה יותר מספקת ומהנה.

הכל נכון כמובן, אבל בואו נודה בזה, להצליח לשנות את התפיסה של התודעה שלכם ולהתאהב בזיעה שלכם זה משהו שהרבה יותר קל להגיד מלעשות, אז איך מצליחים לשנות את המחשבה? איך מתחילים להתאהב באימונים? כל התשובות בהמשך.

 

להשלים עם האמת הקשה – ה8 דקות הראשונות הן נוראיות

בשביל חלק לא קטן אצל מתאמנים, כל הדקות הכוללות באימון נוראיות, האמנם?

אמירה ישנה שקיימת אצל האצנים אומרת  "הקילומטר הראשון הוא הקילומטר הכי קשה", אבל את האמת, זה לא רלוונטי רק לריצות. מומחים אומרים שה8 דקות הראשונות הן הנוראיות ביותר, אבל ברגע שתשלימו עם העובדה הזו – זה כבר יקל עליכם בדרך מסוימת.

"מישהו אמר לי את זה כשהתחלתי לרוץ וזה עזר לי כל כך" אמר לנו המאמן דני וויסמן, ומוסיף "בתור אצן חדש, החצי קילומטר הראשון או הקילומטר הראשון היו תמיד אכזריים, הייתי מרגיש כאילו אני עומד למות ושכל האוויר נגמר לי, הרגשתי נורא חסר ביטחון בגלל שהייתי רץ לאט ביחס לשאר החבר'ה. אבל אז הייתי מזכיר לעצמי שה8 דקות הראשונות תמיד הכי נוראיות, ופשוט הייתי מתמקד בלהתגבר על המכשול הזה. אחרי בערך 10 דקות, האדרופינים נכנסים לפעולה, אתה מוצא קצב וזה נהיה יותר טוב. ולבסוף – אתה מכור!"

 

תמצאו את הספורט שאתם אוהבים

הרבה פעמים, מתאמנים מגלים קושי להתחייב לשגרת אימונים פשוט כי הם לא מצאו את הספורט שהם אוהבים. לא הכול מתאים לכולם – וזה טבעי ובסדר. כל סוג של אימון דורש מכם מאמץ מסוים, אבל אם אתם מוצאים את עצמכם לא נהנים, מתבאסים ושוקלים לבטל כל אימון דקה לפני, אז כנראה שהגיע הזמן למצוא כיוון אחר.

אחד הטיפים הכי חשובים שיאפשרו לכם להפוך אימון לפחות קשה הוא לקחת את הזמן בשביל למצוא את תחום הספורט שאתם אוהבים, וכשתמצאו, האימון יהפוך לחוויה כיפית ומהנה. כי יש יותר משחייה, ריצה ורכיבה על אופניים. אולי אתם בכלל תאהבו חתירה בסירה, אולי זה שיעורי טנגו ואולי זה אימון כוח או אפילו ריקודי היפ הופ.  אתם כנראה תצטרכו להתנסות ולנשק כמה "צפרדעים" עד שתמצאו את סוג הספורט שאתם הכי אוהבים.

 

תדברו לעצמכם

כשאתם חושבים על בן אדם שמדבר לעצמו אתם כנראה ישר חושבים על מישהו מטורלל, אבל דווקא להפך, לדבר לעצמכם יכול לעשות פלאים, במיוחד באימונים. כן, זה נשמע נדוש אבל להגיד לעצמכם "קטן עליך!" זה טריק מנטלי שיכול מאוד לעזור בזמן האימון. לפי מחקרים בנושא, רוכבי אופניים שדיברו לעצמם לפני המרוץ נהנו מסיבולת גבוהה ב-39 אחוזים בהשוואה לרוכבי האופניים שלא דיברו לעצמם לפני המרוץ. הכל נשמע מעולה, אבל זה לא רק מה שאתם אומרים, אלא גם איך אתם אומרים את זה. עוד מחקר בנושא מצא שרוכבי אופניים ששינו את צורת גוף הדיבור שלהם מ"אני יכול לעשות את זה" ל"אתה יכול לעשות את זה" קיבלו בוסט גדול יותר בביצועים בזמן מרוץ של 10 קילומטר. וגם כמובן שאתם צריכים להגיד לעצמכם דברים חיוביים, להגיד לעצמכם "אתה גרוע ואתה לא יכול לעשות את זה" זו ממש לא הדרך להפוך את האימון לקל ומהנה יותר.

קראו לחבר להצטרף

אימון זוגי – צילום: depositphotos.com

כולנו יודעים שלקום מהספה הנוחה וללכת לאימון זו לא תמיד משימה קלה, אבל איך באמת מצליחים להתגבר על הקושי הזה? – במילה אחת – חבר/ה! אם אתם מוצאים את עצמכם בחוסר מוטיבציה, אחת הדרכים הבטוחות ביותר להתגבר על זה היא לגייס חבר/ה להצטרף אליכם לאימון. מומחה אמר לנו "חבר במכון יגרום לכם להרגיש יותר רגועים ונינוחים ואתם תוכלו לפרגן אחד לשני ולהרים את המורל. זה גם יגרום לכם לעודד את אחד השני להתאמן קשה יותר. ובנוסף, זה גם יסייע לכם להיות יותר דבקים בשגרת האימונים שלכם יחד, אחרי הכול, אם תשקלו לרגע להבריז – יש לכם למי לתת דין וחשבון.

 

תפרסמו את ההתקדמות שלכם ברשתות החברתיות

להעלות סטורי או פוסט מול מראה בחדר הכושר כבר ממזמן לא פריווילגיה של הבאדי בילדרים, כל אחד יכול לעשות זאת, ואף רצוי שיעשה זאת – אבל מה כל כך טוב בזה אתם שואלים? בעיקר בשביל להתגאות בתהליך והתקדמות האימונים שלכם. "כשאתם רוצים להתאמן, תכריזו את זה לעולם" אמרת לנו המאמנת ליאת ביטון , והוסיפה "בכך שאתם מספרים לחברים שלכם או מעלים פוסט ברשתות החברתיות, אתם תרגישו אחראים ותנסו לעשות את מה שאמרתם שתעשו. אחריות היא הדרך הכי טובה להשאיר את המוטיבציה שלכם גבוהה." אז קדימה לא להתבייש, תרגישו חופשי לעלות צילום אחרי אימון ותתגאו בתהליך שאתם עושים.

 

תשנו פרספקטיבה!

כשאתם מתאמנים בשביל לרזות 5 קילו וכשאתם מתאמנים בשביל להרגיש בריאים יותר ושמחים יותר, אתם מתייחסים אל שגרת האימונים בצורות שונות לגמרי. כך שאם אתם רק תתאמנו בשביל לקבל ריבועים בבטן, המוטיבציה שלכם עלולה לצנוח – לעומת זאת אם תקשרו את המוטיבציה לעוד תחומים בחיים…לאימונים שלכם יהיו משמעויות נוספות בחייכם, וכך המוטיבציה תגדל.

אז במקום לקשר את האימונים שלכם רק למראה החיצוני של הגוף, תתחילו לחשוב על הדרכים בהם האימונים הולכים להשפיע על חייכם, כמו לדוגמה: הביטחון עצמי שלכם יגדל, יותר מוטיבציה, או חשבו על כך שאימון יכול להוריד את רמות הקורטיזול בגוף שלכם, מה שיכול למנוע חרדות ולתת תחושה שלווה יותר ביומיום. תזכירו לעצמכם שאתם מתאמנים לא רק בשביל אסתטיקה או כדי להגיע למשקל מסוים, אלא גם כדי להיות פעילים בשביל שתוכלו להצליח לעלות במדרגות, להרים את הילדים, לסחוב מוצרים בלי להתנשם בכבדות, לנקות בקלילות, כוח לבשל ולטייל מבלי להרגיש כאב או עייפות.

תחגגו גם ניצחונות קטנים

לחגוג ניצחון- צילום: depositphotos.com

תהליך חיטוב וירידה במשקל ידוע כתהליך שלוקח זמן, השקעה ורצינות. אז כשזה מגיע לאימון, אין תוצאה מידית – רק אימון והתמדה לאורך זמן מביאים תוצאות שנראות לעין, אבל התודעה שלנו רוצה לראות תגמול כבר אחרי זמן קצר, ובגלל זה, הרבה פעמים תהליך החיטוב יכול להיות מאוד מייאש. כדי לפתור את זה, תנסו לקבוע מטרות קצרות טווח שיעזרו ל"קבל תגמול מידי" על העבודה הקשה עוד לפני שהיא נראית לעין. לדוגמה, תוכלו להבטיח לעצמכם שאתם תקנו את הבגד שאתם כל כך רוצים רק אם תשלימו 20 אימונים בחודש, או שתקנו לעצמכם זוג נעליים חדש אם תגיעו ל200 דקות של אימון בשבוע אחד, כל אלה ועוד – יכולים להיות פרסים מתגמלים ובוסט למוטיבציה שלכם.

 

הכרת תודה

אצל חלק מהאנשים אימון נשמע כמו סיוט מתמשך, רק המחשבה עליו יכולה להיות חוויה מתסכלת מאוד. אז, איך במצב כזה מוצאים מוטיבציה לקום ולהתאמן? מאיפה בכלל מתחילים? כדי לתת לכם תשובה, מצאנו את אוריאן רז, מומחית בתחום הבריאות.

"בשביל אנשים שלא אוהבים אימון, מומלץ להתאמן על הכרת תודה על הגוף שיש להם,"  ומוסיפה "המטרה בהכרת תודה היא לא לגרום לכם לחשוב על ספורט כעל משהו שחייבים לעשות או כעל עונש, אלא כעל היכולת של הגוף לנוע בחופשיות, במיוחד אם אתם יכולים לנוע לדוגמה ללא כאב, זה לא מובן מאליו! כל יום זו הזדמנות להוקיר תודה על כך שהגוף שלנו מצליח לתפעל את עצמו, הרשו לעצמכם לדבר אל הגוף שלכם ואמרו לעצמכם דברים חיוביים שיעזרו לכם להניע את עצמכם לממש את הפוטנציאל המלא שלכם."

 

פשוט להמשיך עם זה, גם כשקשה

אין מה לעשות, לפעמים בחיים צריך להתמודד עם חוסר נוחות וספורט – זו הדרך הכי טובה לתרגל את זה. כשאתם נמנעים ממשהו – התוצאה תהיה דחיה של אותה משימה, וכולנו יודעים שמשימות שדוחים רק נערמות ובסופו של דבר יחזרו אלינו כמו בומרנג, בראש…מה שעשוי מאוד לכאוב.

אז תסתכלו על פעילות גופנית בתור משהו שמכין אותכם גם לאתגרים בחיים, ברגע שתפסיקו לוותר לעצמכם, שתלחמו גם כקשה – אתם תראו שאתם לוקחים את זה לעוד תחומים ובסופו של דבר זה יתבטא בהצלחה בין אם זה בזוגיות, במשפחה, בעבודה והכי חשוב? מול עצמכם.

 

אז אחרי שקראתם את כל הטיפים ואתם מלאי מוטיבציה לקום ולהתחיל להתאמן, זכרו שלוותר זה דבר מאוד קל, אך הסיפוק שמקבלים אם לא מוותרים הוא עצום! תשתדלו לא להעמיס על עצמכם בהתחלה, שמרו על שגרת אימונים ריאלית – שמסונכרנת עם אורח החיים שלכם. עם הזמן כשתרגישו בנוח תעלו הילוך, ואל תשכחו ליהנות מהדרך, גם כשקשה.

עוד מרחבי הרשת

>
s