נתניהו משיב לבנט: איבדת שליטה על הקורונה והפקרת את אזרחי ישראל

נתניהו משיב לבנט: איבדת שליטה על הקורונה והפקרת את אזרחי ישראל

יו"ר האופוזיציה, בינימין נתניהו, השיב למתקפה של ראש הממשלה נפתלי בנט נגדו.

בחשבון הטוויטר כתב נתניהו: "כראש ממשלה דאגתי לכל אזרחי ישראל לבדיקות קורונה PCR אמינות בחינם, בכל מקום בארץ ובלי תורי ענק. בנט שלח את אזרחי ישראל לקנות על חשבונם בדיקות קורונה ביתיות שמשרד הביטחון קבע שאינן אמינות!

בנט איבד שליטה על הקורונה והפקיר את אזרחי ישראל לגורלם – 0 סיוע כלכלי ו-0 החלטות בבריאות".

בנט תקף היום (רביעי) את נתניהו בעקבות הסרטון שהעלה באינסטגרם שלו, שבו הוא משוחח עם יועצו: "שמעת שבדיקות האנטיגן הם 50-50?".

בדף הפייסבוק שלו כתב בנט: "אין לי דרך אחרת לומר זאת: נתניהו משקר ביודעין ומסכן חיי אדם, רק בשביל רווח פוליטי.

הוא מרבה לשקר ובדרך כלל איני טורח להגיב, אך הפעם אם נאפשר לשקר שלו להתבסס, ישראלים עלולים לחלות, או חלילה למות.

בדיקות האנטיגן כבר הצילו רבבות חיי אדם ברחבי העולם מקורונה באמצעות זיהוי אנשים מדבקים ובידודם, ומניעת המשך הדבקה של אנשים שעלולים היו לחלות ואף למות.

האנטיגן הוא כלי יחסית מדויק ביחס לשאלה: האם האדם הוא מדבק בעת הבדיקה. ה-PCR אכן יותר רגיש ומסוגל להשיב על השאלה: האם אתה נושא את הנגיף בעת הבדיקה.

(ייתכן אדם שכבר נדבק, אך עוד לא צבר מספיק עומס ויראלי להדביק. אדם כזה אכן עלול לקבל תוצאה שלילית באנטיגן ותוצאה חיובית ב-PCR).

ה-PCR הוא חיוני לשימוש אצל הציבור המבוגר והפגיע, על מנת שנזהה מוקדם ככל האפשר שהאדם נושא את הנגיף ונספק לו תרופה בזמן.

בישראל, כמו בכל העולם, קיבולת ה-PCR מוגבלת (אגב, אצלנו היא גבוהה מאד באופן יחסי).

אם כולם, כולל צעירים, ילכו להיבדק רק ב-PCR, אנחנו נקבל תוצאות רק 5-6 ימים אחרי. במצב זה, אותו זקן שנדבק כבר יהיה במצב קשה, ותרופת ה-Paxlovid, שחייבת להינתן בשלב מוקדם, כבר לא תעזור.

לכן, מכיוון שאנו רוצים לייעד את בדיקות ה-PCR לציבור הפגיע, אנחנו מנתבים את הציבור הצעיר יותר לבדיקות האנטיגן שבהחלט מסייעות לאתר אנשים מדבקים, ולהוציא אותם מהקהילה לבידוד כדי לצמצם הידבקות.

עלינו לקוות שנתניהו יגביל את עצמו לשקרים שאינם מסכנים חיי ישראלים. בינתיים, אל תקשיבו לפייק, וודאי אל תוותרו על בדיקות האנטיגן. הן כלי חשוב במלחמה של כולנו נגד האומיקרון".

עוד מרחבי הרשת

>
s