נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן: "הפתרון האמיתי היחיד – הוא פתרון שתי המדינות"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן: "הפתרון האמיתי היחיד – הוא פתרון שתי המדינות"

ג׳ו ביידן
צילום: depositphotos/ By thenews2.com

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודיע הלילה בנאום "מצב האומה" על תוכניתו להכנסת סיוע הומניטרי לרצועה ע"י הקמת מזח ימי זמני בים התיכון.

"לישראל יש את הזכות לרדוף אחרי חמאס, וחמאס יכול לסיים את הסכסוך עוד היום ברגע שישחרר את החטופים ויניח את נשקו.

ארצות הברית מובילה מאמצים בינלאומיים לספק יותר סיוע הומניטרי לעזה. אנו עובדים ללא הפסקה כדי להגיע למצב של הפסקת אש למשך 6 שבועות שתחזיר את החטופים ותקל על המשבר ההומניטרי הבלתי נסבל."

ביידן הוסיף: "יותר מ-30,000 פלסטינים נהרגו, רובם לא מחמאס, ואלפים מהם היו נשים וילדים חפים מפשע. יש בתים, שכונות וערים בעזה שנהרסו ומשפחות בלי אוכל, מים ותרופות, וזה שובר לב. ילדים וילדות הפכו ליתומים עקב המלחמה, וכשני מיליון פלסטינים נמצאים תחת הפצצה או נעקרו מבתיהם. ישראל חייבת לאפשר סיוע נוסף לעזה, ולהבטיח שעובדים הומניטריים לא ייתפסו באש הצולבת."

"הערב, אנחה את צבא ארה"ב להוביל משימת חירום להקמת מזח ימי זמני בים התיכון בחוף עזה – המזח הזמני בחוף עזה יוכל לקלוט ספינות גדולות הנושאות מזון, מים, תרופות ומקלטים זמניים. אני אומר למנהיגי ישראל שסיוע הומניטרי לא יכול להיות עניין משני או קלף מיקוח – הגנה והצלת חיים חפים מפשע חייבים להיות בראש סדר העדיפויות."

לסיום אמר ביידן: "הפתרון האמיתי היחיד כשאנחנו מסתכלים לעבר העתיד הוא פתרון שתי המדינות, ואני אומר את זה בתור תומך לכל החיים בישראל."

עוד מרחבי הרשת

>
s