מתווה הנשיא | רמון: "הופתעתי. אין לי מושג מה גרם לשינוי הקיצוני אצלו"

מתווה הנשיא | רמון: "הופתעתי. אין לי מושג מה גרם לשינוי הקיצוני אצלו"

חיים רמון

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, הציג אמש (רביעי) את המתווה שלו לרפורמה המשפטית.

בפתח נאומו אתמול אמר: "השבועות האחרונים קורעים אותנו, פוגעים בכלכלה, בביטחון, בחברה, בקשרים המדיניים של ישראל ובמיוחד בלכידות הישראלית. ארוחות השבת המשפחתיות הפכו לזירת מאבק, חברים ושכנים הפכו ליריבים. העימותים הולכים ומחריפים; הדאגות, הפחדים, החרדות – כולם מוחשיים מתמיד".

הרצוג קרא לקואליציה ולאופוזיציה לקבל את המתווה ולהגיע להסכמות: "הדבר הנכון ברגע הקריטי הזה. הדמוקרטיה הישראלית היא נשמת אפינו ועלינו לשמור עליה מכל משמר. יסודותיה האיתנים, שעולים בקנה אחד עם עולם הערכים היהודי, מחייבים את כולנו".

שר המשפטים לשעבר, חיים רמון, התייחס למתווה ואמר הבוקר ברדיו 'גלי ישראל': "למען האמת הופתעתי אתמול. אין לי מושג מה גרם לשינוי הקיצוני אצל הנשיא ואני לא בטוח שזה מה שחשוב עכשיו, מה שהוא אמר זה חשוב אבל הרבה יותר חשוב מה תעשה עכשיו הקואליציה. אני חושב ששר המשפטים ורוטמן הקשיבו ושמעו באמת בקשב רב את כל חלקי העם, רוב הציבור רוצה רפורמה, אבל הצליחו להפחיד חלקים בעם ההצעה של הנשיא מחזקת את כח השופטים".

חבר הכנסת, משה סעדה (הליכוד) אמר: "יש פה מתווה פשרה מצוין, אבל הוא מתווה פשרה בין חלקי השמאל. שומעים מה קרה, הוא קיבל את הקולות, של דורית בייניש למשל שאמרה ׳יהרג ובל יעבור׳. במקום להיות ממלכתי ולבחור את מקום הפשרה – הוא תפס צד. כל מה שרצינו הוא אמר לאו. מה פשרה בזה? פשרה זה כשיש שני צדדים וכל אחד מוותר, אבל כשיש רק צד אחד אתה יכול לקרוא לזה איך שאתה רוצה אבל פשרה זה לא"

יושב ראש האופוזיציה, יאיר לפיד (יש עתיד) כתב בחשבון הטוויטר: "מברך את נשיא המדינה על מתווה העם. מדינת ישראל נקרעת לגזרים ועלינו לעשות כל מאמץ כדי למנוע התפוררות כלכלית, בטחונית וחברתית שפוגעת אנושות בחוסן הלאומי.

עלינו לגשת למתווה הנשיא מתוך כבוד למעמד, לרצינות שבה נכתב ולערכים העומדים בבסיסו. תגובת הקואליציה למתווה היא ביזוי של מוסד הנשיאות, זלזול גמור בגודל השעה, ומחיקת הרעיון שאנחנו עם אחד.

כל עוד ממשיכה הקואליציה בדהירת החקיקה הקיצונית והדורסנית, הסכנה לדמוקרטיה הישראלית לא חלפה ונמשיך להיאבק על ישראל יהודית, דמוקרטית, ליברלית וחזקה".

עוד מרחבי הרשת

>
s