משכנתא חוץ בנקאית

משכנתא חוץ בנקאית

משכנתא חוץ בנקאית

משכנתא חוץ בנקאית היא סוג של משכנתא שלא מגיעה מבנק. זוהי חלופה למשכנתאות מסורתיות שאינן מציעות את אותן הטבות כמו משכנתאות בנקאיות.

שוק המשכנתאות החוץ בנקאיות גדל בהתמדה מאז המשבר הפיננסי של 2008, והוא ימשיך לגדול בעתיד ככל שיותר אנשים יחפשו אלטרנטיבות לבנקאות המסורתית.

השוק חווה שינויים רבים בשנים האחרונות, כולל הורדת ריביות והגברת התחרות בין המלווים.

משכנתא היא הלוואה המאפשרת ללווה ללוות כספים ממלווה. הכסף משמש בדרך כלל לרכישת נדל"ן.

משכנתא חוץ בנקאית מתייחסת למשכנתאות שאינן מוצעות על ידי בנקים, אלא על ידי מוסדות חוץ פיננסיים כמו חברות אשראי או חברות פיננסיות אחרות. היא נקראת גם משכנתא "חלופית" או "לא מסורתית".

הסוג הנפוץ ביותר של משכנתא חוץ בנקאית נקרא משכנתא פרטית. למשכנתא פרטית יש בדרך כלל תשלומים נמוכים ותנאים גמישים, מה שהופך אותה למשתלמת יותר מאשר סוגים אחרים של משכנתאות.

משכנתאות חוץ בנקאיות ידועות גם בשם הלוואות "ללא בנק". מונח זה מתייחס לעובדה שאין בנק מעורב בתהליך ההלוואה, מה שאומר שאינך צריך לדאוג לקבל אישור להלוואה או שדירוג האשראי יושפע מהחלטת חיתום.

סוגי משכנתאות

ישנם סוגים רבים של משכנתאות הקיימות כיום. בחירת המשכנתא הנכונה חשובה על מנת להשיג את היעדים הפיננסיים שלכם.

סוגי משכנתאות:

  • משכנתא בריבית קבועה

  • משכנתא בריבית מתכווננת

  • משכנתא לתשלום “בלון”

  • משכנתא הפוכה

ישנם סוגים רבים של משכנתאות בשוק. חלקם בתעריף קבוע, חלק מתכוונן וחלקם היברידי. הם משתנים מבחינת שיעורי הריבית, תנאי ההלוואה והקנסות בתשלום מראש.

משכנתאות בריבית קבועה הן בדרך כלל הסוג הפופולרי ביותר מכיוון שהן מציעות ריביות נמוכות יותר מאשר משכנתאות בריבית מתכווננת. אבל יש להם גם תשלומים חודשיים גבוהים יותר וקנסות בתשלום מראש שיכולים לבטל כל חיסכון שעשוי לעשות בריבית נמוכה יותר.

משכנתאות היברידיות הן שילוב בין ריבית קבועה ומשתנת עם סכום כסף מוגדר שניתן ללוות בו זמנית ללא כל קנס של תשלום מראש. המשמעות היא שאתה משלם ריבית ממוצעת לאורך חיי ההלוואה שלך, אך אינך נעול בריבית אחת לכל תקופת המשכנתא כמו הלוואות בריבית קבועה.

יתרונות של משכנתאות בריבית קבועה

משכנתא בריבית קבועה היא אפשרות יציבה יותר מאשר סוגי הלוואות אחרים. הם בדרך כלל זולים יותר וקלים יותר להשגה.

משכנתא בריבית קבועה מציעה מספר יתרונות על פני סוגי הלוואות אחרים. הם בדרך כלל זולים יותר וקלים יותר להשגה. הריבית נשארת זהה למשך תקופת ההלוואה מה שעוזר ללווים לחסוך כסף בטווח הארוך.

משכנתא בריבית קבועה היא אופציה מצוינת למי שרוצה לרכוש דירה אך לא רוצה לדאוג מהעליות והמורדות של ריביות משתנות.

משכנתאות בריבית קבועה מציעות תשלומים חודשיים קבועים שאינם משתנים בהתאם לתנאי השוק, מה שמקל על תקצוב ותכנון.

גם משכנתאות בריבית קבועה מאפשרות ללווים לנעול ריבית ספציפית, הנמוכה לרוב מהלוואות בריבית משתנה. משמעות הדבר היא כי הלווים נוטים פחות לסבול ממצוקה כלכלית במהלך חיי המשכנתא שלהם.

משכנתא בריבית קבועה היא אופציה פופולרית עבור לווי הלוואות לדיור. הם מאפשרים ללווים לשלם את אותו סכום ריבית בכל חודש ויש להם ריבית קבועה למשך ההלוואה.

היתרונות של משכנתא בריבית קבועה:

  • תשלומים חודשיים נמוכים יותר, מה שיכול להועיל למי שהתקשה להסתדר בשנים קודמות.

  • הריבית הקבועה מביאה לכך שהלווים יודעים בדיוק כמה הם יהיו חייבים ומתי יחזירו את המשכנתא.

  • לווים יכולים לחסוך בתשלומי ריבית עתידיים על ידי ביצוע החזרים חודשיים קטנים יותר.

מהי ריבית צמודה למדד ?

משכנתא בריבית צמודה למדד היא סוג של משכנתא המאפשרת ללוות כסף בריבית קבועה לפרק זמן מוגדר.

משכנתאות בריבית צמודות מדד פופולריות בבריטניה שם הן נקראות "משכנתא עם ריבית צמודה למדד" או "משכנתאות בריבית משתנה צמודה למדד". משכנתאות אלו אטרקטיביות מכיוון שהן מספקות ללווים דרך משתלמת ללוות כסף לאורך תקופות זמן ארוכות.

משכנתאות בריבית צמודות מדד נקראות גם משכנתאות "ריבית משתנה" או "ריבית משתנה" מכיוון שהריבית שלהן משתנה בהתאם לתנאי השוק. המשמעות היא שגם התשלומים החודשיים ישתנו, מה שעלול להקשות על הלווים לתקצב ולתכנן מראש.

משכנתא צמודה למדד היא סוג של משכנתא בה הריבית צמודה לרמת האינפלציה הכללית.

ניתן למדוד את האינפלציה על ידי מדד המחירים לצרכן (CPI). מדד המחירים לצרכן מודד את העלות של סל מוצרים ושירותים שצרכנים קונים בדרך כלל.

משכנתאות צמודות מדד יכולות לעזור לאנשים לחסוך כסף בהוצאות החודשיות שלהם. הסיבה לכך היא שכאשר האינפלציה עולה, גם הריבית עולה, מה שאומר שבעלי משכנתא צמודה למדד ירוויחו יותר כסף עבור ההוצאות החודשיות.

היתרון העיקרי של המלווים הוא שהם לא צריכים לדאוג לגבי מידת הסיכון של הלווה כאשר הם מחליטים כמה להלוות להם.

משכנתאות בריבית צמודות מדד פופולריות מכיוון שהן מוודאות שלא תצטרכו לדאוג לגבי העתיד. אתה יודע כמה אתה תשלם עבור המשכנתא שלך וזה יכול להיות יותר ממה שאתה משלם כרגע עבור המשכנתא שלך.

משכנתאות בריבית צמודות מדד פופולריות גם מכיוון שיש להן תשלומים נמוכים יותר בהתחלה ולאחר מכן גדלות ככל שעובר הזמן. זה נהדר עבור אנשים שרוצים לקנות בית אבל אין להם מספיק כסף לעשות זאת כרגע או רוצים לבנות את החסכונות שלהם קודם.

אין לראות במאמר כל סוג של ייעוץ או המלצה לביצוע, לצרוך ייעוץ משכנתאות מומלץ לפנות ליועץ משכנתאות.

למאמרים נוספים מומלץ לקרוא במדור הנדל"ן שלנו ולקבל את המידע המקיף ביותר בתחום.

עוד מרחבי הרשת

>
s