מינוי הרמטכ״ל | נתניהו לגנץ: "הארך את כהונתו של הרמטכ״ל כוכבי"

מינוי הרמטכ״ל | נתניהו לגנץ: "הארך את כהונתו של הרמטכ״ל כוכבי"

בנימין נתניהו – צילום: shutterstock.com/ By Salty View

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו פנה הערב (רביעי) בסרטון לבני גנץ וביקש שיאריך את כהונתו של הרמטכ״ל כוכבי ולא ימנה רמטכ״ל חדש בתקופת בחירות.

"שר הבטחון בני גנץ – הארך את כהונתו של הרמטכ״ל כוכבי ואל תמנה רמטכ״ל בתקופת בחירות. הכרחי שמינוי רמטכ״ל יעשה בדרך ממלכתית והרחק מכל הקשר פוליטי!"

שר הביטחון גנץ הוציא הודעה לאחר מכן ואמר כי מינוי רמטכ"ל הוא הכרחי לתפקוד מערכת הביטחון כולה וליציבות הפיקודית וכי המינוי אושר ע"י היועצת המשפטית לממשלה.

"מינוי רמטכ"ל הוא הכרחי לתפקוד מערכת הביטחון כולה וליציבות הפיקודית. קיום המינוי אושר על ידי היועצת המשפטית לממשלה כפי שקרה גם בעבר. נתניהו כראש ממשלה ושר ביטחון לשעבר מודע לצרכים אלו היטב. הוא יודע שתהליך מינוי הרמטכ"ל מתחיל זמן רב מראש, ומודע היטב להשלכות של עיכוב במינוי.

צר לי שנתניהו בוחר לגרור את הנושא להקשר הפוליטי באופן שעשוי לפגוע בביטחון ישראל ובצה"ל. הזמנתי את נתניהו להשמיע את עמדתו ולתרום לתהליך – במידה ויבחר שלא לבוא, אמשיך להתקדם בתהליך המקיף והמעמיק ואמנה רמטכ"ל בשבועות הקרובים."

הפרשן רביב דרוקר התייחס לסוגיה ואמר כי לדעתו בנימין נתניהו צודק וכי אין שום סיבה לא להאריך את כהונתו של כוכבי בשלושה חודשים והממשלה הבאה שתורכב תמנה רמטכ"ל חדש.

"הויכוח הזה בעצם הוכרע, אבל צריך לומר: נתניהו צודק. אין שום סיבה לא לבקש מכוכבי להאריך ב 3 חודשים ושהממשלה הבאה – אם תורכב בכלל – תמנה אותו. ברור שאני מעדיף שגנץ ימנה ולא נתניהו ושהב"ט שלו, אבל השושואיזם שמחייב רמטכ"ל עכשיו רק מראה (שוב) את השימוש הציני בשיקולי ביטחון."

עוד מרחבי הרשת

>
s