מיכאלי: פעם בט"ו בשבט היו תורמים לקק"ל, היום תורמים לנאשם בפלילים

מיכאלי: פעם בט"ו בשבט היו תורמים לקק"ל, היום תורמים לנאשם בפלילים

שרת התחבורה, מירב מיכאלי (העבודה) התייחסה היום (שני) בישיבת הסיעה שלה לדיווחים על הסדר הטיעון עם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ולקמפיין גיוס הכספים המוצלח למימון המשך משפטו.

"היום ט"ו בשבט אם אתם זוכרות וזוכרים, היה היום שבו היו מביאים לנו את קופת קק"ל וכולנו היינו תורמות ותורמים אוספות ואוספים כסף לטובת פיתוח הארץ ומדינת ישראל.

ואילו היום אזרחי ישראל מתבקשים לתרום לטובת נאשם בפלילים שעומד למשפט ויש שמועות וספקולציות על הסדר טיעון לכאורה שיהיה או לא יהיה איתו.

ובכן, הצדק צריך להיעשות ולהראות ודאי שמדובר באנשי ציבור שהעבירות שמיוחסות להם נעשו לכאורה במסגרת במהלך כהונתם".

על זעזוע אפשרי בקואליציה אמרה: "הממשלה הזאת תמשיך לעשות את העבודה הטובה שהיא עושה בלי קשר להתפתחויות האלה".

שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד (יש עתיד) אמר היום בפתח ישיבת סיעת מפלגתו כי הממשלה תחזיק מעמד גם אם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו יחתום על הסדר טיעון.

"הממשלה תחזיק מעמד, היא לא תלויה בנתניהו. היא תלויה בעשייה משותפת. תלויה בכך שהקמנו ממשלה שמחברת את החברה הישראלית במקום כל הפיצולים, השסע והסתה. לא מישהו מבחוץ מחזיק את הממשלה"

לדברי לפיד, הוא "חי בעולם עם אנשים שאני מאמין בהם. עצם השאלה אם אני סומך על בנט ושקד יוצאת מתוך הנחה שכולם שקרנים ורמאים. אני חי בעולם עם אנשים שאני מאמין להם".

על חוק השוויון בנטל אמר לפיד: "הממשלה הזו והמפלגה הזו, יש עתיד, ממשיכים לקיים הבטחות.

היום יעלה להצבעה בקריאה ראשונה חוק השוויון בנטל. עשר שנים עמדנו בהפגנות ובצמתים והבטחנו שהיום הזה יגיע. הבטחנו וקיימנו.

הממשלה הזו עושה מהלכים שבמשך שנים על גבי שנים אף אחד לא העז לגעת בהם. בביטחון, בכלכלה, בחברה הישראלית.

אין דבר כזה זכויות בלי חובות. לכולנו יש אחריות על גורלה של המדינה. על הביטחון הלאומי. לכולנו יש חובה לשמור על ילדינו ולפרנס את ילדינו.

זה לא חוק מושלם, אבל הוא יוביל לזה שיותר חרדים יתגייסו, יותר חרדים ילכו לשירות לאומי, והרבה הרבה יותר חרדים ייצאו לשוק העבודה ויהיו חלק מהכלכלה הישראלית".

עוד מרחבי הרשת

>
s