מטבעות דיגיטליים – המדריך המלא למתחיל

מטבעות דיגיטליים – המדריך המלא למתחיל

מטבעות דיגיטליים - הכלכלה הבאה?
צילום: depositphotos

מטבעות דיגיטליים – הידועים גם כקריפטו, הם מטבעות דיגיטליים שנועדו לעבוד כאמצעי חליפין ווירטואלי, אפשר לרכוש איתן, לבצע השקעות ואפילו להחזיק בנכסים ברשת. הם באו לעורר מהפכה פיננסית שתשנה את הדרך שבה אנחנו מסתכלים על כסף הדרך שבה הוא מתנהל.

אז מהו המטבע הדיגיטלי שמשנה את העולם? הכנו עבורכם מדריך לרוכש המתחיל!    

מה זה מטבעות הדיגיטליים ומדוע הם כל כך מהפכניים?

המטבעות הדיגיטליים יצרו מהלך מהפכני באשר לתפיסה שלנו לגבי כסף ומי שמנהל אותו. אם עד עכשיו הכסף שלנו נוהל על ידי מתווכים בעלי אינטרס כלכלי – בנקים וחברות אשראי, הגובים עמלות עבור שירותי הניהול שהם מספקים לנו. המטבע הדיגיטלי הגיע כדי לשנות את חוקי המשחק – במקום להיות תלויים בגופים מוסדיים, המטבע הדיגיטלי מציע ליצור מציאות שמייתרת את השימוש במתווכים ובתשלומי עמלות. בעזרת מערבת מבוזרת, שמהלכיה והתנהלותה פתוחה וגלויה לכל האנשים. חוץ מהיכולת לסחור מסביב לעולם, הגאונות המהפכנית של המטבע הזה טמונה גם באפשרות להחזיק בנכסים ברחבי הרשת.

איך עובדים המטבעות הדיגיטליים?

המטבעות הדיגיטליים – או מטבע הקריפטו, הם אמצעי חליפין ווירטואליים שהתנהלותם מתבצעת על גבי הרשת בלבד. מטבעות קריפטו אינם קיימים כערמה של שטרות או מטבעות. במקום זאת, הם חיים רק באינטרנט. אפשר לראות אותם כמו אסימונים וירטואליים, שערכם נקבע על ידי כוחות השוק שנוצרו על ידי אלה המבקשים לרכוש או למכור אותם 

רוב מטבעות הקריפטו פועלים ללא גיבוי של בנק מרכזי או ממשלה, במקום להסתמך על ערבויות ממשלתיות, המטבעות הווירטואליים מתנהלים באמצעות טכנולוגיה מבוזרת הנקראת בלוקצ'יין, והיא עומדת בבסיס פעולתם של המטבעות הקריפטוגרפים.

מטבעות קריפטו נוצרים באמצעות תהליך המכונה כרייה , אשר כרוך בשימוש בכוח עיבוד מחשב כדי לפתור בעיות מתמטיות מורכבות ובכך להרוויח מטבעות. משתמשים יכולים גם לרכוש את המטבעות מברוקרים, שאותם הם יכולים לאחסן ולבזבז באמצעות ארנקים מוצפנים.

כל מה שצריך לדעת על מטבעת דיגיטליים
צילום: depositphotos

איך קונים מטבעות קריפטוגרפים?

בהתחשב בקצב עליית הפופולריות של הקריפטו, ישנן מספר דרכים לקנות מטבעות קריפטוגרפים: 

  • בורסות מקוריות לקריפטו מציעות שפע של נכסים דיגיטליים שונים לקנייה ומכירה. 
  • בעולם המיינסטרים, PayPal משמשת כפלטפורמה לדוגמה שבה המשתתפים יכולים לקנות ולמכור נכסים דיגיטליים מסוימים. 
  • כספומטים לקריפטו כגון כספומטים של ביטקוין קיימים באזורים שונים בעולם. 

בכל הנוגע לתשלום עבור נכסים, מגוון פלטפורמות מציעות רכישות קריפטו באמצעות העברות בנקאיות, העברות קריפטו או כרטיסי אשראי, בהתאם לפלטפורמה. רכישת קריפטו במזומן מאדם לאדם אפשרית גם כן. עם זאת, הזמינות לקנייה ומכירה של קריפטו בפלטפורמות השונות יכולה להשתנות מאזור לאזור.

חשבונות המחזיקים כמויות עצומות של מטבע קריפטוגרפי עלולים להתחיל להימכר, ולגרום לצניחה של המחירים. חשבונות אלו ידועים בשם לווייתנים מכיוון שיש להם עמדה משמעותית והם יכולים להשפיע על השוק.

מהי כריית מטבעות קריפטוגרפים וכיצד זה עובד?

תהליך איסוף מטבעות קריפטוגרפים ניתן כפרס על פתרון פונקציות מורכבות והקלטת נתונים לבלוקצ'יין מכונה כריית מטבעות קריפטוגרפים. 

אבל למה אנשים כורים מטבעות קריפטוגרפים? התשובה הברורה ביותר היא שחלק מהאנשים מחפשים מקור הכנסה נוסף, ואחרים רוצים יותר חופש פיננסי ללא התערבות של ממשלות או בנקים. לדוגמה, כורי קריפטו מאמתים את הלגיטימיות של עסקאות בתמורה לביטקוין כפרס על מאמציהם

מהו בלוקצ'יין במטבעות קריפטוגרפיים?

למרות שבלוקצ'יין נראה מתוחכם, הרעיון המרכזי שלו הוא די פשוט. מסדד נתונים, או בלוקצ'יין, הוא מעין ספר חשבונות דיגיטלי. כדי להבין את מושג הבלוקצ'יין, יש צורך להבין תחילה מהו מסד נתונים. מסד נתונים הוא אוסף של נתונים השמורים במערכת ממוחשבת בפורמט אלקטרוני. 

טכנולוגיית חשבונות מבוזרים (DLT) היא מסד נתונים מבוזר שמשתתפי רשת שונים מנהלים. הבלוקצ'יין הוא סוג של DLT שבו עסקאות מתועדות באמצעות חתימה קריפטוגרפית בלתי ניתנת לשינוי. משמעות הדבר היא שאם משתנה בלוק בודד בשרשרת, יהיה ברור מיד שמישהו התעסק בשרשרת. לעומת זאת, קיימות רשתות בלוקצ'יין פרטיות וריכוזיות שבהן כל המחשבים המרכיבים את הרשת נמצאים בבעלות ומופעלים על ידי אותה חברה.

מטבעות קריפטוגרפים פופולריים כמו ביטקוין ואת'ריום בנויים על טכנולוגיית בלוקצ'יין. בלוקצ'יין כמו ביטקוין ו-את'ריום צומחים ללא הרף כאשר בלוקים חדשים מתווספים לשרשרת, מה שמגביר את האבטחה של ספר החשבונות באופן דרמטי.

 

מטבעות דיגיטליים המדריך למתחיל
צילום: depositphotos

מטבעות דיגיטליים –  שווה את ההשקעה?

מטבעות קריפטוגרפיים הם השקעה טובה אם אתם רוצים לזכות בחשיפה ישירה לביקוש למטבעות דיגיטליים, בעוד שחלופה בטוחה יותר אך פוטנציאלית, פחות משתלמת היא לקנות מניות של חברות אחרות עם חשיפה למטבעות קריפטוגרפים.

אמנם ההצלחה של כל יוזמה של מטבעות קריפטוגרפים אינה מובטחת, אך אם היא תעמוד ביעדים שלה, משקיעים מוקדמים עשויים להיות מתוגמלים היטב בטווח הארוך. כדי להיחשב כהצלחה ארוכת טווח, כל יוזמה של מטבעות קריפטוגרפים חייבת קודם כל להגיע לאימוץ נרחב.

למטבעות קריפטו כמו ביטקוין היה באופן מסורתי מחיר קטן ומותאם בשוק המניות בארצות הברית, כך בעלות על חלק מהמטבעות יכולה לגוון את תיק ההשקעות שלכם. אם אתם מאמינים שפופולריות השימוש במטבעות קריפטוגרפים רק תגדל עם הזמן, כנראה שמומלץ להשקיע בקריפטו כחלק מתיק השקעות מאוזן. וודאו שיש לכם רקע מבוסס עבור כל מטבע קריפטוגרפי שאתם קונים. זה יעזור לכם להבין מדוע המטבע אכן יעמוד במבחן הזמן.

האם מטבעות קריפטוגרפים חוקיים?

עם הצמיחה של הקריפטו בשנים האחרונות, גם הרגולציה נכנסה לפעולה. במהלך השנים, ארצות הברית הגבירה יותר ויותר את המעקב אחר התנועות ברשת. הרשות לניירות ערך (SEC) פצחה בהנפקות ראשוניות של מטבעות, או ICOs. הוועדה למסחר בחוזים עתידיים על סחורות (CFTC) וסוכנויות אמריקאיות אחרות עסקו אף הן במגוון תחומים. 

בנוסף, רגולציית הקריפטו מחוץ לארה"ב השתנתה עם הזמן, בהתבסס על הנחיות רגולטוריות מתפתחות. ההנחיה החמישית לאיסור הלבנת הון מהאיחוד האירופי, למשל, טוענת כי קנייה, מכירה ופעולות אחרות של קריפטו חייבות לעמוד בהנחיות מסוימות באזורים מסוימים.

מכיוון שהקריפטו היא תעשייה חדשה יחסית לאחרות, עדיין לא קיימת בהירות משפטית מבחינת הדרישות לכל אזורי הפעילות. חלק מבהירות כזו כוללת סיווג נכסים, אם כי הסיווג עבור נכסים רבים אחרים עדיין לא ברור.

 

מטבעות דיגיטליים - הכלכלה הבאה?
צילום: depositphotos

 

כיצד משתמשים במטבע קריפטוגרפי לביצוע רכישות?

אתם יכולים לעשות עם מטבעות קריפטוגרפים מספר דברים, השאלה איזה מהם נמצאים בבעלותכם. ברמה הבסיסית ביותר, ההגדה של נכס מטבעות קריפטוגרפים הוא שניתן להשתמש בו כדי לשלוח ערך מאדם אחד לשני או לשלם עבור סחורות ושירותים.

לכל נכס יש ערך, שלרוב יתומחר בדולרים, מה שמוביל לשימוש נוסף בנכס הווירטואלי – מסחר והשקעה. מלבד הניסיונות לייצב את חוסר היציבות של המטבעות הקריפטוגרפים על ידי הצמדת נכס למשהו אחר, כמו הדולר האמריקאי – המחיר של רוב מטבעות הקריפטו משתנה ללא הרף. אתם יכולים לסחור בין מטבעות קריפטוגרפים למטבעות לאומיים (הנקראים מטבעות פיאט) בבורסות, בהתאם לצמדי המסחר הזמינים הפלטפורמה. 

אם אתם סוחרים, תוכלו לקבל נכסים דיגיטליים כתשלום ישירות או דרך מעבד תשלומים. שירותים מסוימים נותנים אפשרות להמיר מטבעות קריפטוגרפים בתשלום למזומן באופן אוטומטי, בעוד שישנן גם כמה חברות המציעות כרטיסי חיוב קריפטו שאינם שונים מכל כרטיס אשראי אחר לתשלום עבור סחורות או שירותים. 

 

מטבעות דיגיטליים – העתיד הכלכלי שלנו?

כמו במניות, מטבעות קריפטוגרפים עשויים להציע פוטנציאל גבוהה של תשואות, אך גם אפשרות לתנודתיות משמעותית במחירים כמו גם הפסדים. מסיבות אלו, האם מטבע קריפטוגרפי הוא השקעה טובה? התשובה עשויה להיות תלויה בפרופיל האישי של המשקיע. שיהיה בהצלחה! 

עוד מרחבי הרשת

>
s