מה אתם חייבים לדעת על חשבון בנק לצעירים?

מה אתם חייבים לדעת על חשבון בנק לצעירים?

חשבון בנק לצעירים
צילום: depositphotos

בעוד ברוב בתי הספר מלמדים מקצועות ומיומנויות כמו היסטוריה, ופעילות גופנית, ניהול ומימון כלכלי לרוב חסר בתוכנית הלימודים וזה די חבל, מכיוון שאלו כלים יקרי ערך להתנהלות נכונה בחיים וזה מתחיל בילדות המוקדמת.

למרבה המזל, אתם כהורים יכולים לעזור לילדכם הצעירים לצבור ניסיון בעולם האמיתי, בכל מה שקשור לכסף וניהול חשבון בנק. ואין דרך טובה לעשות את זה מלהתנסות במציאות – אז אם הילדים שלכם הגיעו לגיל המרגש בו הם יכולים לפתוח חשבון בנק, אתם יכולים להעביר אותם חניכה חיובית לאיך לעשות את זה כמו שצריך. המדריך הבא יגלה לכם את כל מה שצריך לדעת על פתיחת חשבון בנק לצעירים בצורה חכמה ויעילה. 

בני הנוער של היום מספיק מפותחים כדי לפתוח חשבון בנק, להפקיד כספים ולראות כיצד העובר ושב שלהם גדל או קטן ולהבין את היתרונות והחסרונות של הוצאות וחיסכון בכסף די בקלות.

השיעורים בשטח הללו אכן יכולים להיות מועילים, אך ישנן מלכודות פוטנציאליות של פתיחת חשבונות, משיכה והפקדת כספים. אנחנו הולכים לסקור כיצד ניראה פתיחת חשבון בנק עבור קטינים, מתי הכי כדאי לעשות את זה ומהן הסכנות האפשריות שכאי להיזהר מהן.

אז הגעתם לרגע שהילדים שלכם עצמאיים ומוכנים לפתוח חשבון בנק משלהם –  אילו היבטים כדאי לשקול לפני פתיחת חשבו בנק לצעירים?

אם ילדכם הגיע לבגרות קרוב לוודא שהבחנתם בצורך שלו בעצמאות וברצון להיות אדון לעצמו שאינו תלוי בכם – זה בהחלט תקופה מרגשת ומשמחת. אבל לפני שאתם פותחים חשבון בנק אולי כדאי שתתחילו בלנסות לראות את התמונה הגדולה, מה אתם רוצים להשיג על ידי פתיחת חשבון בנק? האם אתם רוצים לעזור לילדכם להבין מה זה כסף, איך כדאי להתייחס אליו ומה הוא יכול להשיג עבורכם?

עם הקניית מטרות וערכים יהיה לילדכם הרבה יותר קל לנהל את החשבון שלו בצורה מושכלת כבר בצעדיו הראשוניים כישות עצמאית בעולם – ואם שאלתם את עצמכם, נקודת הספתח הזאת בהחלט יכולה להיות מה יבדיל בין הצלחות כלכליות לכניסה לחובות חלילה.

עבור אנשים מתחת לגיל 18, פתיחת חשבון בנק היא מאתגרת. הבעיה היא שלקוחות הבנק צריכים לחתום על הסכם לפתיחת חשבון, והחוזים עליהם הקטינים נדרשים לחתום יכולים להיות מסובכים וקשים להבנה, אז כמובן כשדאי שתתלוו אליהם ביום הזה. חוקי המדינה ומדיניות התאגידים משתנים, אבל בנקים נרתעים לרוב מלפתוח חשבונות לצעירים מתחת לגיל ,18 אלא אם כן יש גם מבוגר בחשבון.

אם הקטין המתכנן לפתוח חשבון עם מבוגר, קחו בחשבון את הידע הפיננסי של אותו מבוגר, אריכות ימים, אתיקה ועוד. בחירת האדם הנכון בפעם הראשונה יכולה לשפר את סיכויי ההצלחה של הקטין בעולם הכלכלי.

איך פותחים חשבון בנק לצעירים
צילום: depositphotos

סוגי חשבונות בנק לצעירים ניתן לפתוח?

פתיחת חשבון בנק לצעירים מעמידה בפניכם אפשרויות רבות – בחירת האפשרות הנכונה תלויה במידה רבה ביעדים הפיננסיים שאתם וילדכם הצעירים רוצים להגיע אליהם, כיום צעירים רבים מתחת לגיל 18 כבר מנהלים עסקים מסוגים שונים אשר מכניסים להם לא מעט כסף, לכן לפעמים חשבו עסקי או ייעודי יכולה להיות הבחירה הנכונה עבורכם. להלן מספר דוגמאות לחשבונות בנק שעשויים להתאים, כל חשבון מציע ביצוע פעולות ומהלכים שונים וגם לא מעט ידע, המחל מחסכון בסיסי ועד להשקעות.

חשבון משותף

אם המטרה שלהם היא שילדכם העירים יוכלו להשתמש בחשבון, למשל לצורך הפקדה משיכה ורכישה באמצעות כרטיס חיוב, תחת עינכם הדואגת, אולי חשבון משותף עשוי להיות בחירה טובה עבורכם. חשבונות בנק המשווקים כ"חשבונות בנק לילדים" הם לרוב חשבונות משותפים, הם כמובן יכולים להגיע בשמות שונים, אבל הרעיון היינו נוח – הילדים שלכם יכולים להתנסות בעצמאות, תחת התמיכה וההשגחה שלכם. ניתן לפנוח את החשבון הזה מגילאים צעירים מאוד, מגיל 8 ומעלה בהתאם למדיניות הבנק.

חשוב לזכור כי לכל העל חשבון יכולה להיות בעלות וגישה מלאה לכספים הנמצאים בו. אולי כדאי שתחליטו מראש אילו הגבלים יחולו על החשבון.

לטוב ולרע, חשבונות משותפים עשויים לכלול תכונות שמעדכנות מבוגרים לגבי הפעילות בחשבון. לעתים קרובות הורים יכולים להגדיר התראות טקסט או דוא"ל, וייתכן שהם יוכלו להשעות את הגישה לכרטיסי חיוב אם יש חשש להוצאות מופרזות.

אם אתם יוצרים חשבון משותף, הקפידו לשאול את הבנק שלכם מה קורה כאשר הילד מגיע לגיל בו הוא כבר לא יהיה חשוב כקטין בעיני המדינה. לדוגמה, אם יש הגבלות על מה שקטינים יכולים לעשות, כמו ביצוע משיכות או העברות, הגבלות אלו עשויות להסתיים כאשר יגיעו לגיל 18.

חשבונות משמורת

חשבונות משמורת הם חשבונות שאדם מבוגר פותח ומנהל עבור הילד שלו, הם מאפשרים למבוגרים לחסוך ולהשקיע כספים עבור עתיד הילדים שלהם. בניגוד לחשבונות משותפים המאפשרים לילדים להוציא כסף ולבצע משיכות, המבוגר הוא האדם היחיד בעל הסמכות לנהל חשבון משמורת. עם זאת, הכסף הנמצא בו עדיין שייך לילד.

חשוב לזכור כי, הפקדת כספים לחשבון משמורת היא העברה בלתי חוזרת לילד, ויש לנצל את הכספים לטובת הילד הצעיר.

אם אתם מפקידים כסף בחשבון משמורת, חשוב להבין שהילד שלכם עתיד להפוך לבעל החשבון ויוכל להשתמש בכסף לכל מה שהוא רוצה לאחר שיגיע לגיל בגרות, בדרך כלל בגיל 18. אז הם יוכלו לבחור במה להשקיע את הכסף, בין אם בבורסה בלימודים או בחופשה מפנקת באילת.

נערה ששוקלת לפתוח חשבון בנק לצעירים
צילום: depositphotos

מה היתרונות והחסרונות של פתיחת חשבון בנק לצעירים?

  • ניסיון מעשי עם כסףחשבון בנק מציע לילדים צעירים חשיפה רבת ערך למושגים כמו, מימון אישי. אתם אמנם יכולים להסביר רבות על הנושאים המופשטים בחיים האמיתיים – תוך כדי טיולי קניות, למשל – אבל אין תחליף להתנסות אישית, לתת לילד שלכם לחוות הכול ישירות על הבשר. הם יכולים ליהנות מהסיפוק של צבירת ריבית וצפייה ביתרת חשבון גדלה. כשזה מגיע להוצאות, הם יכולים להתמודד עם החילופים הכרוכים בכך, ולתרגל איזון את איזון המשאבים שלהם. זה יעניק להם מיומנות גדולה לחיים.

 

  • יכולת להשקיע ולבצע תשלומים

ישנם חשבונות בנק המיועדים לילדים ובני נוער, ואלה יכולים להיות מקומות מצוינים להפקדת כספים לעתיד. כהורה, אתה עשוי לצפות הוצאות כגון עלויות חינוך או הוצאות הקשורות למעבר דירה מתישהו. חלק מהחשבונות מציעים הטבות מס או הזדמנויות להעביר נכסים לאהובים תוך שמירה על שליטה זמנית על הנכסים.

אם אתה רוצה שלילד יהיה כרטיס חיוב או להגדיר הפקדה ישירה ממקום עבודה, חשבון בנק יכול לספק אוטונומיה ונוחות. אין צורך לשאת כסף מזומן, וקטינים יכולים להיות עצמאיים תוך שהם לומדים לנהל חשבון בצורה אחראית.

צילום: depositphotos

בשורה התחתונה,

כן, גם ילדים צעירים יכולים לפתח מודעות וכישורים יקרי ערך שהם יצטרכו במהלך חייהם הבוגרים, פתיחת חשבון בנק בהחלט תסייע ביצירת התחלה מוקדמת מועילה. בנוסף, אם מתאים, ילדים יכולים ליהנות מאוטונומיה ונוחות כאשר יש להם חשבונות משלהם. קל יחסית לפתוח חשבונות בנק לצעירים, למרות שבדרך כלל הבנקים דורשים מבוגר בחשבון, וזה יכול להיות מאתגר.

חשוב ללוות את ילדכם לאורך ההליך זה, לבחון כמה סוגי בנקים, מה התנאים שמציע כל חשבון בנק ועוד. כך ילדכם יוכל להתבונן וללמוד ממעשיכם ולנהוג בחכמה בעתיד שלו. שיהיה בהצלחה!

 

עוד מרחבי הרשת

>
s