מגל חושף: "אני שומע שהיא היתה מעורבת בדבר הזה – וזה מעצבן אותי"

מגל חושף: "אני שומע שהיא היתה מעורבת בדבר הזה – וזה מעצבן אותי"

ינון מגל
צילום מסך מתוך 'הפטריוטים'- עכשיו 14

תגובת הליכוד לפרסום מסקנות הוועדה לחקירת אסון מירון גררה ביקורת חריפה ברשתות מצד עיתונאים ואנשי תקשורת.

בהודעת הליכוד נכתב: "צר לנו על כך שלראשונה בתולדות המדינה הממשלה בראשות בנט ולפיד הקימה ועדת חקירה נגד קודמתה בימין הפוליטי, ושחבר מרכזי בוועדה הוא מקורבו של לפיד, שלמה ינאי, שקיבל הצעה ממנו למקום ברשימת "יש עתיד" לכנסת. זוהי התרסה פוליטית מובהקת לחלוטין".

העיתונאי והמגיש ינון מגל, מתח אתמול (רביעי) ביקורת בתכנית "הפטריוטים" בערוץ 14 על הודעת הליכוד וחשף כי רעייתו של ראש הממשלה שרה נתניהו הייתה מעורבת בניסוח.

"אני לא אוהב את התגובה הזו. היא היתה טעות ולקחה את כל הפוקוס מהאירוע הזה אל נתניהו. הוא יצא יחסית בזול, היו המלצות בלי דברים אופרטיביים, הוא היה יכול להחליק את הדבר הזה ולהמשיך הלאה. במקום זה הוא נכנס לניגוח. אני שומע ששרה היתה מעורבת בדבר הזה – וזה מעצבן אותי. אני שומע ששרה יותר מדי בקריה בלשכה שם – וזה מעצבן אותי. אני לא אוהב התערבות חיצונית, אני לא אוהב את הדברים האלה, אני חושב שצריך להיות ענייניים. היתה התנגדות בצוות של נתניהו לתגובה הזו ואני חושב שתגובות צריכות להיות מדודות".

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, הגיב להודעת הליכוד וכתב בחשבון ה -X שלו: "הודעת הליכוד בתגובה לדו״ח הקשה על ועדת מירון היא דוגמא מובהקת לדרך בה פועלת מכונת הרעל: שקרים חסרי בושה, השמצות, תיאוריות קונספירציה שנועדו לבלבל את ההמונים.

משפט אחד בהודעה מסמל את כל התחתיות שבהן משכשכת מפלגת השלטון: ״חבר מרכזי בוועדה הוא שלמה ינאי, מקורבו של לפיד״. נאמר עכשיו בואו נראה את הפער בין זה לבין המציאות. בעשר השנים האחרונות דיברתי עם שלמה ינאי פעם אחת בלבד, בדיון מקצועי בכנסת ובנוכחות עוד אנשים. האלוף ינאי, בעל עיטור המופת, הוא איש רב זכויות, אבל אנחנו לא מקורבים, לא קרובים, ובקושי מכירים.

בנוסף לכך, כפי שמנסחי הודעת הליכוד יודעים היטב, לא הממשלה ממנה את חברי הוועדה. לפי סעיף 4 לחוק ועדות החקירה את חברי ועדת חקירה ממלכתית ממנה נשיאת בית המשפט העליון והממשלה לא מעורבת בתהליך. מעניין שהליכוד לא אמר מילה על כך שעל המסקנות החמורות נגד נתניהו חתום גם החבר השלישי בוועדה, הרב מרדכי קרליץ, איש ישיבת פוניבז׳ וראש עיריית בני ברק לשעבר מטעם מפלגת דגל התורה. האם גם אותו אני מפעיל לצרכים פוליטיים? בקיצור, ההודעה הזו היא חרפה מבישה ובעיקר פגיעה נוספת בזכר הקורבנות התמימים של האסון במירון".

עוד מרחבי הרשת

>
s