לפיד: צה"ל תקף מטרות בעזה בהיקף שארגוני הטרור לא היו מוכנים לו

לפיד: צה"ל תקף מטרות בעזה בהיקף שארגוני הטרור לא היו מוכנים לו

קרדיט: שלומי אמסלם, לע״מ

ראש הממשלה, יאיר לפיד, התייחס לירי הרקטות בליל שישי מעזה לאשקלון ואמר הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה כי ישראל תגיב מהר ובכוח.

"ביום שישי בלילה נורו ארבעה טילים מעזה לעבר שטח ישראל. בתגובה, עוד באותו לילה צה"ל תקף מטרות בעזה בשני גלי תקיפה, בהיקף שהם לא היו מוכנים לו.

מדיניות הממשלה הזו לא השתנתה. על כל ירי, על כל בלון תבערה, אנחנו נגיב מהר ובכוח, ובלי היסוס. אני מברך את צה"ל על ביצוע עוצמתי ומדוייק. כולנו, כל חברי הממשלה, שולחים מפה חיבוק חזק לילדי עוטף עזה שישנו בליל שישי במרחבים המוגנים".

על דריסת השוטר ברק משולם ז"ל בצומת כפר סבא רעענה על ידי ערבי מרמאללה אמר לפיד: "רס"ר ברק משולם נדרס הלילה למוות בזמן פעילות מבצעית. הדורס נתפס בידי כוחות הביטחון. השוטרים שלנו מסכנים את חייהם יום יום, כדי להגן על חיי כולנו.

אני שולח מפה בשם ממשלת ישראל, תנחומים והשתתפות עמוקה בצער למשפחתו, לאריאלה אשתו, לאלמה בת השלוש וחצי, ולליאו בן השנה".

על ביקור נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר: "ביום שישי נפרד מאיתנו נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, אחרי ביקור היסטורי, עם הישגים מדיניים, ביטחוניים וכלכליים שיחזקו את מדינת ישראל עוד שנים ארוכות.

החל מהטיסות מעל סעודיה שיחסכו לאזרחי ישראל הרבה כסף וזמן, ועד להצהרת ירושלים, שמבטיחה את היתרון האיכותי של מערכת הביטחון הישראלית. במהלך הביקור הבהרתי לנשיא ולצוותו שישראל מתנגדת להסכם הגרעין ושומרת לעצמה חופש פעולה מלא, מדיני ומבצעי, מול תוכנית הגרעין האיראנית".

על התייקרות הלחם אמר לפיד: "מי שנכנס הבוקר לאחד הסניפים של רוב רשתות השיווק גילה שמחירי הלחם האחיד – לא עלו. זה היה כרוך בפעולה מהירה, יחד עם שר החקלאות ושרת הכלכלה, אבל עוד יש לנו עבודה לעשות.

אני מודה מפה לרשתות השיווק שהסכימו לפניית הממשלה לחכות עד שנמצא פיתרון. אני מודה לנציגי המאפיות על כך שהם עובדים איתנו למנוע עליית מחירים שתפגע בשכבות המוחלשות ביותר בחברה.

הממשלה הזו פעלה מהיום הראשון בכל דרך אפשרית לטובת המוחלשים בחברה הישראלית, והיא תמשיך לעשות את זה. בהמשך היום נקיים דיון עם כל הגורמים הרלוונטיים על נושא מחירי הלחם, נחפש ונמצא פיתרון".

עוד מרחבי הרשת

>
s